Η ιατρική εκπαίδευση αποτελεί μια πραγματική πρόκληση για τους νέους γιατρούς και οι εταιρείες ιατρικής τεχνολογίας αναπτύσσουν όλο και πιο ρεαλιστικά μοντέλα εκπαίδευσης.

Δεν είναι λίγες οι εταιρίες που έχουν εστιάσει στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών ρομποτικών μοντέλων, που μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις τα ανθρωπόμορφα ρομπότ μοιάζουν όχι μόνο στην εμφάνιση αλλά και στις ψυχοσωματικές αντιδράσεις με τον άνθρωπο.

Ένα τέτοιο ρομπότ είναι ο HAL (Χαλ), που έχει την εμφάνιση ενός αγοριού ηλικίας πέντε ετών. Μπορεί να απαντήσει σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, να ακολουθήσει με τα μάτια την κίνηση του δακτύλου ενώ αυτό κινείται, ενώ επίσης αιμορραγεί και έχει συσπάσεις και καρδιακό παλμό.

Ο μικρός HAL είναι δημιούργημα της Gaumard Scientific, της εταιρείας που ανέπτυξε τον πρώτο συνθετικό ανθρώπινο σκελετό.

Τώρα με το παιδί ρομπότ πάει την εκπαίδευση ένα βήμα παραπέρα, καθώς πέραν των ιατρικών «προβλημάτων» (ανακοπή καρδιάς, αναφυλαξία, διαστολή της κόρης του ματιού κ.α.) που εκδηλώνει, μπορεί επίσης να κλάψει και να ζητάει την μητέρα του!

Μέσω αυτού του τόσο ρεαλιστικού μοντέλου υποτίθεται ότι οι νέοι γιατροί και οι φοιτητές των Ιατρικών Σχολών μπορούν να μάθουν καλύτερα αντί να εξετάζουν έναν πραγματικό ασθενή υπό τον φόβο του ιατρικού σφάλματος.

Τέλος, το εκπαιδευτικό ρομπότ μπορεί επίσης να τεθεί σε διαφορετικές συναισθηματικές καταστάσεις, όπως λήθαργο, θυμό, άγχος, ενθουσιασμό, ενώ σε περίπτωση ανακοπής καρδιάς μπορεί να του γίνει ηλεκτροσόκ για να επανέλθει ή όχι στη ζωή (ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει προεπιλεγεί από τον εκπαιδευτή).