Η Lexus αντικαθιστά τους εξωτερικούς καθρέφτες με κάμερες
Πολλά πρωτότυπα μοντέλα έχουν εμφανιστεί κατά καιρούς με τη συγκεκριμένη καινοτομία, ωστόσο η Lexus είναι η πρώτη που τοποθετεί κάτι αντίστοιχο σε μοντέλο παραγωγής, ξεκινώντας από την Ιαπωνία όπου το ES θα διατεθεί από τον Νοέμβριο με δύο κάμερες στην θέση των εξωτερικών καθρεπτών.
- «Δεν θα διστάσουμε να υποστηρίξουμε τη Χεζμπολάχ, είναι ισχυρότερη από ποτέ», διαμηνύει ο ηγέτης των Χούθι
- Διεθνές ένταλμα έρευνας για Νορβηγό που συνδέεται με τις εκρήξεις βομβητών της Χεζμπολάχ - Χάθηκαν τα ίχνη του
- «Σταματήστε αυτή την τρέλα, μην εξοπλίζετε το Ισραήλ» - Χειροκροτούμενος ανέβηκε ο Αμπάς στο βήμα του ΟΗΕ
- Δημοσκόπηση: Πρώτο κόμμα η δυσαρέσκεια – ΣΥΡΙΖΑ σε κρίση – Οι νέοι θέλουν νέα σχήματα
Σε αντίθεση με την συνήθη πρακτική των αυτοκινητοβιομηχανιών να «τοποθετούν» τους τεχνολογικούς τους νεολογισμούς ξεκινώντας από την κορυφή της γκάμας τους, η Lexus αποφάσισε να κάνει την έκπληξη, προσθέτοντας στον εξοπλισμό του ES ένα καινοτόμο σύστημα καμερών που ουσιαστικά αντικαθιστούν τους πλευρικούς καθρέφτες.
Το σύστημα Digital Outer Mirrors, όπως το ονομάζει η ιαπωνική φίρμα έγκειται στην παρουσία δύο καμερών εκεί όπου φυσιολογικά θα τοποθετούνταν οι εξωτερικοί καθρέφτες και σε ένα αντίστοιχο περίβλημα, με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση είναι μικρότερο, συμβάλλοντας σε καλύτερη ορατότητα αλλά και στην μείωση του θορύβου από την αντίσταση του αέρα.
Οι δύο κάμερες προβάλλουν τις εικόνες που αποτυπώνουν σε δύο τετράγωνες οθόνες πέντε ιντσών που τοποθετούνται στο εσωτερικό της καμπίνας ενώ με δεδομένο ότι πρόκειται για ψηφιακό μέσο απεικόνισης προσφέρουν μερικές ακόμα δυνατότητες σε σχέση με τους παραδοσιακούς καθρέφτες.
Έτσι, όταν για παράδειγμα ο οδηγός ενεργοποιήσει τον δείκτη αλλαγής πορείας, η κάμερα ζουμάρει στην αντίστοιχη κατεύθυνση προκειμένου να προσφέρει μια καλύτερη εικόνα του περιβάλλοντος χώρου, δίνοντας έμφαση στις δυνητικά επικίνδυνες λεπτομέρειες.
Το ίδιο ισχύει και αν το σύστημα επιτήρησης της νεκρής γωνίας εντοπίσει εμπόδιο, με την αντίστοιχη κάμερα να «κινείται» αναλόγως προκειμένου να διασφαλίσει την μέγιστη δυνατή ορατότητα στον οδηγό, ενώ η γωνία λήψης των καμερών αναπροσαρμόζεται και κατά την οπισθοπορεία.
Το σύστημα υπόσχεται επίσης να κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη κατά τη διάρκεια της νύχτας, καθώς, η φωτεινότητα των εικόνων που προβάλλονται στις δύο οθόνες βελτιώνεται αυτόματα, ενισχύοντας έτσι την ορατότητα του οδηγού.
Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι το περίβλημα των καμερών έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις καιρικές αντιξοότητες που θα προκύψουν από την θέση τους στο εξωτερικό του αυτοκινήτου και χωρίς να επηρεάζεται η εικόνα που μεταδίδεται.
Λόγω των προδιαγραφών ασφαλείας που ισχύουν στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, επί του παρόντος το καινοτόμο σύστημα θα είναι διαθέσιμο προς το παρόν αποκλειστικά στην Ιαπωνία, ωστόσο, με δεδομένες τις δραστικές αλλαγές που συντελούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία εν όψει αυτόνομης οδήγησης, είναι θέμα χρόνου να επιτραπεί η χρήση του και σε άλλα μήκη και πλάτη του πλανήτη.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις