Τομή στην καταπολέμηση του νέφους στη Μαδρίτη
Η Μαδρίτη ανέλαβε ιστορικές πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση του νέφους και του θορύβου. Το σχέδιο με την επωνυμία «Μαδρίτη κέντρο» τέθηκε από χθες σε εφαρμογή και στόχο έχει την αποσυμφόρηση της πόλης.
- Ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος και η εποχή του
- Δικηγόροι προαναγγέλλουν νομικές κινήσεις για ένταλμα κατά Νετανιάχου και για αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη
- Πότε θα φτάσει τα 5 ευρώ η τιμή του ελαιόλαδου στο ράφι - Οι παράγοντες κλειδιά
- Όταν η αναρχία έκανε άνω κάτω τη Βρετανία: 48 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου κομματιού των Sex Pistols
Οι δημοτικές αρχές της ισπανικής πρωτεύουσας αποφάσισαν να της δώσουν ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο. Σε μια έκταση σχεδόν 5.000 στρεμμάτων πρόσβαση με τα αυτοκίνητά τους θα έχουν μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών και τα οχήματα της δημόσιας συγκοινωνίας. Η εφημερίδα Ελ Παΐς χαρακτήρισε τους περιορισμούς ιστορικούς. Στόχος των επαναστατικών αυτών αποφάσεων είναι η μείωση του διοξειδίου του αζώτου κατά 40%. Οι μη μόνιμοι κάτοικοι και οι οδηγοί ταξί θα χρειάζονται ειδική πλακέτα ώστε να έχουν το δικαίωμα να κυκλοφορούν σε δρόμους που είναι μαρκαρισμένοι με κόκκινες λωρίδες.
Τις ειδικές αυτές πλακέτες θα μπορούν να προμηθεύονται μόνο βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που έχουν άδεια από το 2000 και ντιζελοκίνητα από το 2006. Για τους προμηθευτές θα δοθεί περίοδος χάρητος μέχρι να εκσυγχρονίσουν τον στόλο των αυτοκινήτων τους.
Από τους γενικότερους περιορισμούς εξαιρούνται πάντως οι επισκέπτες των μόνιμων κατοίκων και άνθρωποι με κινητικά προβλήματα, άνθρωποι που προσφέρουν «απαραίτητες υπηρεσίες» καθώς και ηλεκτροκίνητα, υβριδικά ή με αέριο κινούμενα αυτοκίνητα.
Όποιος εισέλθει σε απαγορευμένη περιοχή χωρίς άδεια καταρχάς θα του γίνεται σύσταση. Από τον Μάρτιο όμως θα επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο 90 ευρώ. Το σχέδιο με την επωνυμία «Μαδρίτη κέντρο» δεν είναι το πρώτο του δημοτικού συνδυασμού «Μαδρίτη τώρα» που έχει την εξουσία από το 2015.
30.000 θάνατοι κάθε χρόνο στην Ισπανία εξαιτίας της μόλυνσης του αέρα
Στον κεντρικό εμπορικό δρόμο Γκραν Βία τα πεζοδρόμια έγιναν πιο φαρδιά και φυτεύτηκαν δέντρα. Σε μονόδρομους και δρόμους μιας κατεύθυνσης το όριο ταχύτητας από τον περασμένο Οκτώβριο είναι μόνο 30 χλμ. την ώρα.
Σύμφωνα με περιβαλλοντικές οργανώσεις η κακή ποιότητα του αέρα προκαλεί 30.000 θανάτους στην Ισπανία κάθε χρόνο και από αυτούς οι 2.000 καταγράφονται στην πρωτεύουσα. Η ΕΕ είχε πολλές φορές επιπλήξει την Ισπανία.
Τι λένε όμως οι ίδιοι οι κάτοικοι για τα νέα μέτρα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ARD οι γνώμες προς το παρόν φαίνεται να είναι διχασμένες. «Θα υπάρξει απίστευτο χάος στην πόλη» λέει μια γυναίκα. «Ο δήμος περιόρισε την πρόσβαση στο κέντρο αλλά δεν προσέφερε πραγματικά εναλλακτικές λύσεις. Με όλο αυτό τον κόσμο τα Χριστούγεννα είναι καλό αλλά για την καθημερινότητα στην πόλη όχι».
Διαφορετική είναι η γνώμη ενός άλλου κατοίκου. «Το βρίσκω καλό. Θα πρέπει όλοι να κάνουμε κάτι για μια πιο καθαρή ατμόσφαιρα. Κι εγώ δεν θα μπορώ να πηγαίνω με το αυτοκίνητο στο κέντρο αλλά θα βρω έναν άλλο τρόπο. Εάν θέλουμε όμως στο μέλλον να ζούμε καλύτερα και περισσότερο θα πρέπει να κάνουμε θυσίες».
DPA / tagesschau.de / Μαρία Ρηγούτσου
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις