Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Αύριο η γιορτή σου ξημερώνει - ό,τι κι αν διαλέξεις λείπει ο Αλέξης

Πιλότοι F -16 made in… Καλαμάτα

Πιλότοι F -16 made in… Καλαμάτα

Σεπτέμβριος 2019. Το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας ανοίγει τις πύλες του και υποδέχεται ικάρους από το Κατάρ και άλλες αραβικές χώρες και φυσικά από την Ελλάδα. Εκεί, οι νέοι ιπτάμενοι και… τζέντλεμεν αλλά – και γιατί όχι – και γυναίκες που θέλουν να κατακτήσουν τους αιθέρες, θα περνούν απ" όλα τα στάδια εκπαίδευσης ενός αεροσκάφους

Σεπτέμβριος 2019. Το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας ανοίγει τις πύλες του και υποδέχεται ικάρους από το Κατάρ και άλλες αραβικές χώρες και φυσικά από την Ελλάδα. Εκεί, οι νέοι ιπτάμενοι και… τζέντλεμεν αλλά – και γιατί όχι – και γυναίκες που θέλουν να κατακτήσουν τους αιθέρες, θα περνούν απ» όλα τα στάδια εκπαίδευσης ενός αεροσκάφους.

 Και πλέον η πόλη της Μεσσηνίας δεν θα φημίζεται διεθνώς μόνο για το λάδι της, αλλά και για την παραγωγή ικανότατων πιλότων. Η παραπάνω εικόνα από το μέλλον δεν θα απέχει πολύ από την πραγματικότητα αν οι διαπραγματεύσεις που κάνουν αυτό το διάστημα οι επιτελείς του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και του Πενταγώνου με καναδική εταιρεία εξελιχθούν ομαλά. Στόχος του υπουργείου Αμυνας και του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) είναι η δημιουργία στην Καλαμάτα – εκεί όπου σήμερα λειτουργεί η 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ) – ενός υπερσύγχρονου Διεθνούς Εκπαιδευτικού Αεροπορικού Κέντρου με χρηματοδοτική μίσθωση.

Η Ελλάδα δηλαδή, θα παραχωρήσει όλο το έργο της πτητικής εκπαίδευσης των ελλήνων πιλότων σε μια εταιρεία με την απαραίτητη τεχνογνωσία και θα αγοράζει ώρες πτήσεων. Η εταιρεία με τη σειρά της θα προσφέρει τον απαιτούμενο εξοπλισμό (όπως εξομοιωτές), εκπαιδευτές, θα συντηρεί τα αεροσκάφη και, το κυριότερο, θα διαθέσει το σύγχρονο εκπαιδευτικό τζετ Μ-346 προκειμένου η ΠΑ να αντικαταστήσει το παλιό Τ-2 buckeye. Ταυτόχρονα δε, με τους ικάρους ξένων χωρών που θα έρχονται για να εκπαιδευτούν στην Καλαμάτα – το Κατάρ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και είναι η πρώτη χώρα που θα στείλει πιλότους – εκτιμάται ότι σύντομα η χώρα μας θα καταφέρει να κάνει απόσβεση για τη δημιουργία του κέντρου.

Αγκάθι το οικονομικό

Φιλοδοξία είναι το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας να έχει ετοιμαστεί από πλευράς υποδομών και εγκαταστάσεων τον Μάιο του 2019, ώστε το φθινόπωρο να μπορεί να αρχίσει να εκπαιδεύει ιπτάμενους.

Εντούτοις, η συμφωνία με την καναδική εταιρεία ακόμη δεν έχει κλείσει. Λόγω των γνωστών ελληνικών οικονομικών δυσκολιών, το ζήτημα που προς το παρόν χωρίζει τις δύο πλευρές είναι το ετήσιο κόστος που θα πρέπει να καταβάλλει η χώρα μας. Η πρόβλεψη πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η εκπαίδευση να ανατεθεί με τη μορφή leasing (μίσθωση) σε βάθος 20ετίας. Σημειώνεται ότι οι επαφές με τους Καναδούς βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και στα τέλη Σεπτεμβρίου εκπρόσωπος της εταιρείας CAE είχε επισκεφθεί τον δήμαρχο Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα, προκειμένου να συζητήσουν για το Κέντρο.

Πολλαπλά κέρδη

Τα κέρδη που θα προκύψουν για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία από το Διεθνές Κέντρο θα είναι πολλαπλά, όπως επισημαίνουν στα «ΝΕΑ» αρμόδιες πηγές. Η εκπαίδευση πιλότων από ξένες χώρες στην Καλαμάτα θα προσθέσει ακόμη περισσότερο κύρος σ» αυτό που ήδη διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία και θα αναβαθμίσει περαιτέρω τον ρόλο των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στην περιοχή της Μεσογείου. Προεξοφλείται μάλιστα ότι η Καλαμάτα θα κερδίσει και από τα έσοδα που θα αφήνουν οι ευκατάστατοι πιλότοι της Μέσης Ανατολής.

Νέο εκπαιδευτικό

Το δεύτερο σημαντικό όφελος για την ΠΑ είναι ότι η συμφωνία για τη δημιουργία του Κέντρου προβλέπει την αντικατάσταση του αεροσκάφους προχωρημένης εκπαίδευσης Τ-2Ε Βuckeye. Πρόκειται για το μοναδικό εκπαιδευτικό jet που διαθέτει σήμερα η Πολεμική Αεροπορία και με αυτό ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι ίκαροι και οι νέοι ανθυποσμηναγοί.

Θεωρείται όμως πολύ παλιό, η ΠΑ το προμηθεύτηκε το 1976, και έως τώρα ήταν αδύνατη η αγορά καινούριου με εθνικούς πόρους. Στα συν της συμφωνίας είναι επίσης ότι η εταιρεία που θα αναλάβει την πτητική εκπαίδευση θα έχει την υποχρέωση να υποστηρίζει και να συντηρεί τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη που ήδη διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία. Δηλαδή το σύγχρονο Τ-6Α Τexan ΙΙ του δεύτερου σταδίου εκπαίδευσης – έτσι θα αυξηθεί και η διαθεσιμότητά τους – αλλά και το P-2002JF που αγοράσαμε πρόσφατα και θα αντικαταστήσει το Τ-41D.

Πώς έγινε η επιλογή

Γιατί όμως ένα Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα; Οι ειδικοί της Αεροπορίας απαντούν ότι επελέγη η Καλαμάτα «διότι έχει περίπου 11 μήνες ηλιοφάνειας. Βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα, ενώ η ξηρά στην περιοχή έχει έντονες διακυμάνσεις». Σημαντικό είναι όμως και το γεγονός ότι στην περιοχή δεν έχει air traffic, που είναι ένας ακόμη ανασταλτικός παράγοντας για την εκπαίδευση των πιλότων.

Must in

Χημικά και κρότου λάμψης στην Ευελπίδων μετά την απόφαση για τον Νίκο Ρωμανό – Βίντεο

Επεισόδια σημειώθηκαν μετά την απόφαση για προφυλάκιση του Νίκου Ρωμανού για εμπλοκή στην υπόθεση της έκρηξης στους Αμπελόκηπους

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024