Πάνο Καμμένε, ο ελληνικός λαός θα πληρώνει τα ψευτοπατριωτικά σόου με τα ελικόπτερα;
Αν ήθελε να πάει ο πρώην υπουργός Αμυνας στα Ιμια ας πήγαινε με δικά του λεφτά ή ας χρησιμοποιούσε το κότερό του
Ο Πάνος Καμμένος στις 10.30 το πρωί της Κυριακής υπέβαλε την παραίτησή του στον Αλέξη Τσίπρα και ο πρωθυπουργός την έκανε δεκτή. Από εκείνη την ώρα δεν είναι υπουργός και δεν μπορεί να απολαμβάνει τα δικαιώματα που του παρείχαν για το αξίωμα που κατείχε.
Ως εκ τούτου η απόφασή του να πάρει ένα ελικόπτερο και να πάει στα Ιμια να κάνει εθνικοπατριωτικό σόου θα πρέπει να ερευνηθεί.
Με ποιο δικαίωμα ο πρώην υπουργός μετατρέπει τα ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού προκειμένου να κάνει σόου; Ας πλήρωνε από την τσέπη του και ας έκανε ό,τι ήθελε. Ας πήγαινε με το… κότερό του.
Με λεφτά του ελληνικού λαού θα κάνει καραγκιοζιλίκια; Αν όχι ο πρωθυπουργός κάποιος άλλος δεν μπορεί να τον σταματήσει; Κάποιος από την στρατιωτική ηγεσία δεν μπορεί να του πει ότι τα λεφτά που δίνονται για τον ελληνικό στρατό δεν είναι για να κόβει βόλτες ο Καμμένος και κάθε Καμμένος;
Όπως διαβάζουμε στα εγχειρίδια: Οι κύριες αποστολές των ναυτικών ελικοπτέρων του Π.Ν. είναι ο ανθυποβρυχιακός πόλεμος και ο πόλεμος επιφανείας. Στον πυρήνα του εξοπλισμού ανθυποβρυχιακού πολέμου βρίσκεται το ποντιζόμενο σόναρ, με το οποίο επιτυγχάνεται ο ηχητικός εντοπισμός υποβρύχιων στόχων, ενώ αρκετές φορές έχει χρησιμοποιηθεί σε αποστολές διάσωσης ναυαγών και ορειβατών.Τα ελικόπτερα διαθέτουν δύο αξονοστρόβιλους κινητήρες General Electric Τ700-GΕ-401 C. Στην έκδοση αυτή, κάθε κινητήρας αποδίδει ισχύ 1.690 ίππων (1.260 kW) στο συγκρότημα μετάδοσης που μπορεί να απορροφήσει συνολικά 3.400 ίππους (2.535 kW). Η μέγιστη ισχύς των 1.900 ίππων (1.415 kW) αποδίδεται σε περίπτωση βλάβης ενός κινητήρα. Κύρια χαρακτηριστικά των κινητήρων αυτών είναι η υψηλή αντοχή και αξιοπιστία, η ευκολία συντήρησης και η χαμηλή ειδική κατανάλωση καυσίμου. Οι κινητήρες όπως και το ελικόπτερο συνολικά, διαθέτουν εκτεταμένη αντιδιαβρωτική προστασία. Τα ελικόπτερα S-70B-6 του Π.Ν. διαθέτουν εξαρχής ικανότητα μεταφοράς και εκτόξευσης ενός Βλήματος Αέρος-Επιφανείας (ASM) PENGUIN Mk2 Mod7 της NFT που εξοπλίζει τα SH-60B του Αμερικανικού Ναυτικού ως AGM-119B. Το βλήμα βάρους 385kg μεταφέρει ημι-διατρητική (SAP) εκρηκτική κεφαλή Mk19 των 120kg με ταχύτητα υψηλότερη των Mach 0,8 σε ακτίνα δράσης 19NM (34km).
Είναι όλα αυτά τεχνικά χαρακτηριστικά που χρειάζονται σε ένα… ταξί ιδιωτικής χρήση του πρώην υπουργού Αμυνας;
Δεν θα πρέπει κάποιος να απαντήσει πόσο κόστισε η πτήση αυτή; Και πόσο κόστισε στον ελληνικό λαό η θητεία του Πάνου Καμμένου την τελευταία τετραετία;
Να τον ρωτήσει κάποιος τελικά: «Πάνο εσύ πληρώνεις το ελικόπτερο για να κάνεις προεκλογική εκστρατεία σε ρόλο… μακεδονομάχου του γλυκού νερού;
Όμως, ο Καμμένος, θα πρέπει να γνωρίζει ο ελληνικός λαός, έχει ιστορία στα ταξίδια και στις ψευτοπατριωτικές εκδηλώσεις. Επί τέσσερα χρόνια τα ελικόπτερα του στρατού είχαν γίνει «Καμμένος travel».
Ας θυμηθούμε τι έγραφε το Βήμα, έτσι για να θυμόμαστε πώς ο πρώην υπουργός Αμυνας ειδικά και η κυβέρνηση γενικότερα χρησιμοποιούν τα λεφτά του ελληνικού λαού.
Εγραφε συγκεκριμένα:
Ο κ. Καμμένος φρόντιζε να υπογράφει και ένα σύμφωνο συνεργασίας όπου πήγαινε, κυρίως με χώρες κρίσιμες για την άμυνα και την ασφάλεια της Ελλάδας, όπως η Ινδονησία, η Ινδία, η Βραζιλία, το Καζακστάν, μάλλον για να δικαιολογήσει τα έξοδα της πτήσης με το κυβερνητικό αεροσκάφος, που δεν είναι και λίγα. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 535/16.02.2018, τα καύσιμα πτήσης μίας ώρας με το Gulfstream, το οποίο μεταφέρει συνήθως τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό και τους υπουργούς Εξωτερικών και Εθνικής Αμυνας όταν χρειάζεται, στοιχίζει 5.500 ευρώ, με τα Embraer περί τα 5.000 ευρώ και με το C-130 7.300 ευρώ. Δηλαδή μια επίσκεψη στο Νέο Δελχί κοστίζει περίπου 70.000 ευρώ, στην Μπραζίλια 137.500 ευρώ, στην Τζακάρτα 50.000 ευρώ, στο Ερεβάν 55.000 ευρώ.
Συνολικά ο κ. Καμμένος έκανε, από το 2015 ως το πρώτο εξάμηνο του 2018, 120 ταξίδια χρησιμοποιώντας κυβερνητικά αεροσκάφη, κυρίως το πολυτελέστερο εξ αυτών, το Gulfstream, ή σκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και πέρασε στον αέρα 460 ώρες. Ο πολιτικός που διατείνεται ότι μπήκε στην κυβέρνηση για να βγάλει τη χώρα από τα μνημόνια φόρτωσε το ελληνικό Δημόσιο με περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ μόνο για καύσιμα για αχρείαστα ταξίδια.
Το 2015 ο κ. Καμμένος ήταν φρέσκος στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας και μέχρι τις εκλογές του Σεπτεμβρίου η χώρα βρέθηκε στο χείλος του γκρεμού, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τις εξερευνήσεις του υπουργού. Για αρχή πήγε στη Νέα Υόρκη (26-30 Μαρτίου) εκπροσωπώντας την κυβέρνηση στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου. Επιστρέφοντας στην Αθήνα και ξεκινώντας ο Απρίλιος θεώρησε σωστό να εκβιάσει την Ευρώπη «με κύματα μεταναστών χωρίς χαρτιά, συμπεριλαμβανομένων ριζοσπαστικών στοιχείων, που θα ξεχυθούν από την Τουρκία οδεύοντας προς την καρδιά της Δύσης», αν συνεχιζόταν το «μπούλινγκ» του Βερολίνου και των Βρυξελλών στην κυβέρνηση.
Εφτιαχνε προφίλ
Στις 14-16 Απριλίου πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στη Μόσχα, λίγες ημέρες μετά το τετ α τετ του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν. Τότε ακόμα ήταν ζωντανό το σενάριο της σύγκρουσης με τους δανειστές και ο υπουργός Αμυνας έφτιαχνε το προφίλ του ως ενός από τους θερμότερους υποστηρικτές της στροφής προς τη Μόσχα. Προτού αναχωρήσει για αυτή την επίσκεψη, έδωσε τηλεοπτική συνέντευξη και υποστήριξε ότι η Επιτροπή Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος που είχε συστήσει η Ζωή Κωνσταντοπούλου με τον Ερίκ Τουσέν «θα βρει αν το χρέος είναι επαχθές και επονείδιστο, εάν υπήρχε δόλος να μπει η Ελλάδα στον μηχανισμό στήριξης, εάν κερδοσκόποι κέρδισαν εις βάρος της Ελλάδας…». Και από τη Μόσχα δήλωνε ότι η «ελληνική κυβέρνηση έκανε τα πάντα προκειμένου οι κυρώσεις να σταματήσουν για το καλό της Ρωσίας και της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Για αντίδωρο έλαβε ένα Καλάσνικοφ (από εκπροσώπους της ομώνυμης εταιρείας) και ένα μπουκάλι βότκα. Εκείνες τις ημέρες ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Αμυνας Κώστας Ησυχος επισκεπτόταν τη Βραζιλία, αναζητώντας στηρίγματα στη Λατινική Αμερική.
Το Eurogroup της 24ης Απριλίου στη Ρίγα της Λετονίας, όπου ο Γιάνης Βαρουφάκης απομονώθηκε από τους υπόλοιπους υπουργούς Οικονομικών της ευρωζώνης και άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για το δραματικό δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου, απείχε μόλις λίγα εικοσιτετράωρα. Στο Πεντάγωνο όμως ζούσαν τον μύθο τους απαλλαγμένοι από το βάρος της πεζής πραγματικότητας. Γι’ αυτό ο κ. Καμμένος δεν άργησε να ξαναβρεθεί στους αιθέρες πετώντας για το Κάιρο (20-21 Απριλίου).
Στις 20-22 Μαΐου επισκέφθηκε επισήμως την Ουάσιγκτον και εκεί υπέστη μεγάλο σοκ όταν ο αμερικανός ομόλογός του Αστον Κάρτερ ακύρωσε την προγραμματισμένη τους συνάντηση, καθώς η αμερικανική κυβέρνηση δεν ενθουσιάστηκε με τις όμορφες, κατά το ρωσικό παραδοσιακό τραγούδι, «μοσχοβίτικες νύχτες» του έλληνα υπουργού.
Στις 16 Δεκεμβρίου, λίγο πριν εκπνεύσει το 2015, ο κ. Καμμένος πραγματοποίησε ένα μεγάλο ταξίδι πηγαίνοντας αρχικά στην Αρμενία και στη συνέχεια στην Ινδία (18 Δεκεμβρίου), όπου παρευρέθη σε φόρουμ των αμυντικών βιομηχανιών των δύο χωρών.
Το 2016 πέρασε αρχικά με επισκέψεις στη γειτονιά μας – Ισραήλ, Ιορδανία, Αίγυπτος – και στην Πολωνία για τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ. Τον Νοέμβριο απομακρύνθηκε, πήγε στην Ινδονησία για να συζητήσει «θέματα που αφορούν την ενίσχυση της συνεργασίας των δύο χωρών στον αμυντικό τομέα» και να υπογράψει «μνημόνιο αμυντικοτεχνικής συνεργασίας». Παρακολούθησε και τα εγκαίνια της έκθεσης «Indo Defence 2016».
Dolce vita το 2017
Το 2017 ο κ. Καμμένος μετέτρεψε το Gulfstream σε ταξί. Στις 18-22 Ιανουαρίου πήγε στην Ουάσιγκτον (20 ώρες πτήσεις πηγαινέλα x 5.500 ευρώ η ώρα = 110.000 ευρώ).
Tον Φεβρουάριο έκανε ταξίδι διάρκειας τριών ημερών Αθήνα – Βρυξέλλες – Μόναχο – Αμπου Ντάμπι – Αθήνα (16 ώρες πτήσης x 5.500 = 88.000 ευρώ). Στο Αμπου Ντάμπι ο υπουργός επισκέφθηκε τη διεθνή έκθεση αμυντικού υλικού «Idex 2017», συναντήθηκε με πρίγκιπες και σεΐχηδες, έβγαλε πολλές φωτογραφίες τις οποίες επισύναψε στα σχετικά δελτία Τύπου και μετέδωσε στα μέσα ενημέρωσης ότι έψαχνε επενδυτές για τα ακίνητα του υπουργείου Αμυνας. Το φθινόπωρο του 2017 «έσκασε» το σκάνδαλο της απόπειρας πώλησης βλημάτων στη Σαουδική Αραβία.
Τον Μάρτιο πήγε ξανά στην Ουάσιγκτον, άλλα 110.000 ευρώ η πτήση με το Gulfstream. Τον Σεπτέμβριο πήγε στη Ρίγα και στο Ταλίν με Embraer, διάρκεια πτήσης 11 ώρες x 5.000 ευρώ = 55.000 ευρώ.
Στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2017 επισκέφθηκε τη Βραζιλία ύστερα από πρόσκληση του ομολόγου του Raul Jungmann.
Το βαρύ πρόγραμμα περιελάμβανε μια συνάντηση με τον βραζιλιάνο υπουργό και επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Embraer. Η πτήση διήρκεσε 25 ώρες και κόστισε 137.500 ευρώ.
Τον Νοέμβριο επισκέφθηκε το Ντουμπάι (10 ώρες πτήση x 5.500 = 55.000 ευρώ) και τον Δεκέμβριο τον Καναδά για τη Σύνοδο των υπουργών Αμυνας του ΟΗΕ. Η πτήση Αθήνα – Βρυξέλλες – Βανκούβερ – Ρεγγίνα – Αθήνα διήρκεσε 26 ώρες και κόστισε 143.000 ευρώ.
Το 2018 ξεκίνησε με κοντινές επισκέψεις στη Βηρυτό, στη Σόφια, στο Μόναχο, στη Βαρσοβία, στο Βουκουρέστι, στο Κάιρο, πάντα με το Gulfstream.
Πραγματοποίησε όμως και ένα ταξίδι στο Ερεβάν (Αρμενία) τον Μάρτιο, με διάρκεια πτήσης 10 ώρες και κόστος 55.000 ευρώ, για συναντήσεις με επισήμους και την έκθεση «ArmHiTec 2018» και άλλο ένα στην Αστάνα (Καζακστάν), τον Μάιο, με όμοιο πρόγραμμα και επίσκεψη στην έκθεση «Kadex 2018».
Σε ορισμένα υπερατλαντικά ταξίδια ενδεχομένως να δικαιολογείται η χρήση των κυβερνητικών αεροσκαφών επειδή οι αποστάσεις είναι μεγάλες και οι εμπορικές πτήσεις δεν βολεύουν πάντα, αν και κανένας προηγούμενος υπουργός Εθνικής Αμυνας δεν έλειπε τόσες ημέρες από τη χώρα, ούτε φόρτωσε με τόσα χρήματα τον κρατικό προϋπολογισμό. Στις κοντινές επισκέψεις γιατί χρειάζεται να αγκαζάρει το πανάκριβο Gulfstream (GV); Η πτήση για τη Σόφια με εμπορικό αεροσκάφος στοιχίζει περί τα 200 ευρώ το άτομο, ενώ με το GV 11.000 ευρώ η πτήση, για τη Λάρνακα η business class κοστίζει περί τα 700 ευρώ το άτομο ενώ η πτήση με το Embraer 15.000 ευρώ, για το Αμμάν η business class περί τα 800 ευρώ ενώ με τα κυβερνητικά αεροσκάφη ή με σκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας από 24.000 έως 33.000 ευρώ. Στο συνολικό ποσό χρειάζεται να προστεθούν οι υπερωρίες του πληρώματος (συνήθως είναι 5μελές και η ημερήσια αποζημίωση 60 ευρώ κατ’ άτομο, άρα υπολογίζεται περί τα 30.000 ευρώ η συνολική δαπάνη) και το άγνωστο κόστος διαμονής τους – δικαιολογούνται δύο δίκλινα δωμάτια και ένα μονόκλινο -, οι φόροι και τα έξοδα handling στα αεροδρόμια του εξωτερικού, τα οποία περιλαμβάνουν σκάλα για τους επιβάτες, γεννήτρια, καθαρισμό του αεροσκάφους και συντήρηση του συστήματος κλιματισμού, σπρώξιμο του αεροσκάφους στο σημείο στάθμευσης, VIP μεταφορά από το αεροσκάφος στο αεροδρόμιο και μεταφορά πληρώματος. Το κόστος του handling ανά αεροδρόμιο κυμαίνεται μεταξύ 1.200 – 3.000 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι για 120 ταξίδια υπολογίζεται από 144.000 έως 360.000 ευρώ.
Ζήτησε και ανακαίνιση με πιο άνετα καθίσματα
Με το συνολικό κόστος των ταξιδιών του (με όλων των ειδών τις πτήσεις), όσο διάστημα είναι υπουργός Εθνικής Αμυνας, να υπερβαίνει τα 3 εκατ. ευρώ, ένα είναι σίγουρο: ο Πάνος Καμμένος δεν ζει στην Ελλάδα της κρίσης. Και για να το αποδείξει πέραν πάσης αμφιβολίας, ζήτησε να ανακαινιστεί το εσωτερικό του πρωθυπουργικού αεροσκάφους με πιο ευρύχωρα καθίσματα, κόστους 5.000 ευρώ, προκειμένου να ταξιδεύει με τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση. Τα νέα μεταφέρθηκαν με υπερηχητική ταχύτητα στους πιλότους, οι οποίοι πασχίζουν να βρουν απαραίτητα ανταλλακτικά για την ασφάλεια των αεροσκαφών και κυρίως τη δική τους, κόστους ακόμα και 6.000 ευρώ, ενώ δεν έχει σβήσει η ηχώ των επαίνων του υπουργού για την προσφορά και τον επαγγελματισμό των στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας, ειδικά αυτόν τον καιρό της έντασης στο Αιγαίο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις