Φαίδων Γεωργίτσης : Oι διάσημοι έρωτες και το παράπονο για τις αισθησιακές ταινίες
O Φαίδων Γεωργίτσης, ήταν ένας από τους πιο αγαπημένους ηθοποιούς του παλιού ελληνικού κινηματογράφου με ρόλους που τον καθιέρωσαν ως τον απόλυτο γόη στο λευκό πανί
Ο Φαίδων Γεωργίτσης, ο οποίος πέθανε την Παρασκευή σε ηλικία 80 ετών, ήταν ένας από τους πιο αγαπημένους ηθοποιούς του παλιού ελληνικού κινηματογράφου με ρόλους που τον καθιέρωσαν ως τον απόλυτο γόη στο λευκό πανί.
Μεγάλωσε σε ένα αρκετά ιδιαίτερο οικογενειακό περιβάλλον. Από τη μία ο πατέρας του, αξιωματικός του Ναυτικού ήταν αυστηρός, από την άλλη η μητέρα του ήταν υπερπροστατευτική, καθώς είχε χάσει τη μεγαλύτερη κόρη της σε ένα δυστύχημα. Όταν ο Φαίδων Γεωργίτσης ήταν 3 ετών η μεγαλύτερη αδερφή του σκοτώθηκε την ώρα που έπαιζε σε μία οικοδομή της γειτονιάς, στη Νέα Σμύρνη.
Ο ηθοποιός έχει πει αργότερα σε συνέντευξη του, πως το μόνο που θυμάται από το θάνατο της αδερφής του ήταν το κλάμα της μητέρας του. Σε όλη του την παιδική ηλικία ωστόσο δεν είχε την ελευθερία που είχαν τα υπόλοιπα παιδιά της γειτονιάς, ακριβώς για αυτό τον λόγο.
Σε συνεντεύξεις του, ο Φαίδων Γεωργίτσης είχε δηλώσει πως ήθελε να γίνει ηθοποιός από μικρή ηλικία. Βρέθηκε τελικά στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, έπειτα από πιέσεις που δέχθηκε από τον πατέρα του , όμως τελικά στη σχολή φοίτησε ελάχιστους μήνες, καθώς η υποκριτική ήταν η μεγάλη του αγάπη στην οποία δεν θα γύριζε την πάλτη. Έγινε δεκτός στη σχολή του Καρόλου Κουν, αργότερα φοίτησε και στις σχολές του Χρήστου Βλαχιώτη και του Πέλου Κατσέλη.
«Η Αλίκη μου ζήτησε να παντρευτούμε»
Σε συνέντευξη του το 2016, ο Φαίδων Γεωργίτσης, αποκάλυψε λεπτομέρειες για τη σχέση του με την Αλίκη Βουγιουκλάκη:
«Ναι, με την Αλίκη πηγαίναμε για γάμο. Ζήσαμε μοναδικό καλοκαίρι το ’63, γεμάτο πάθος. Εγώ γύριζα τότε «Τα κόκκινα φανάρια». Εκείνη λοιπόν γύριζε στα ίδια στούντιο με τον Παπαμιχαήλ και με έναν Τούρκο το «Χτυποκάρδια στο θρανίο»»σε τουρκική βερσιόν. Μου έλεγε ότι είμαι ο τύπος που της άρεσε πάρα πολύ. Γαλανά μάτια, ζυγωματικά, θεληματικό πηγούνι και τέτοια. Μου έλεγε επίσης ότι πολλοί πρωταγωνιστές τής την έπεφταν τότε, αλλά εκείνη γούσταρε εμένα. Όμως εγώ εκείνη την εποχή ήμουν πολύ ερωτευμένος με την Μπέττυ Αρβανίτη, η οποία χώρισε τον άντρα της για μένα. Εγώ ήμουν πιτσιρικάς τότε. Μου την έπεσε λοιπόν η Βουγιουκλάκη, δεν θα ενδώσω; Άλλωστε την εποχή εκείνη ήταν προσόν να πηγαίνεις με πολλές γυναίκες. Δεν θεωρούνταν μειονέκτημα ο άνδρας να απατά τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα τον άνδρα. Έτσι δεν θεώρησα ότι είχα απιστήσει απέναντι στην Μπέττυ για χάρη της Βουγιουκλάκη».
Ο Φαίδων Γεωγίτσης κατέληξε: «Ήταν πολύ καλή και τσαχπίνα. Πήγαμε μαζί και διακοπές εκείνο το καλοκαίρι στη Χαλκίδα. Η Αλίκη από τη δεύτερη μέρα που τα φτιάξαμε, μου ζήτησε να παντρευτούμε. Με πήγε στη μάνα της την κυρία Έμυ και μπροστά της μου ζήτησε να παντρευτούμε. Από την άλλη, η Αλίκη καθημερινά ερχόταν στο φτωχικό μας σπίτι στη Νέα Σμύρνη και έβλεπε τη μάνα μου. Ο έρωτας της Αλίκης για μένα ήταν και η αρχή για να χαλάσει η σχέση μου με την Μπέττυ. Αν και μείναμε μαζί με την Μπέτυ για πολλά χρόνια, ωστόσο ήταν ένα γεγονός που μας στιγμάτισε». H δήλωσή του αυτή προκάλεσε τότε μεγάλη αίσθηση και ο αδερφός της Αλίκης, Τάκης Βουγιουκλάκης διέψευσε τον ηθοποιό, τονίζοντας πως όλα αυτά είναι ψέματα: «Όχι, είναι ψέμα. Είναι και αυτό ένα σενάριο. Ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει. Δεν θα μπω στη διαδικασία να συνδιαλλαγώ μαζί του».
Η «Ζωίτσα» και το διάσημο χαστούκι
«Τη Ζωίτσα τη συνάντησα για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1963. Όταν είδα πρώτη φορά τη Ζωίτσα έμεινα ξερός. Ήταν τόσο όμορφη που δεν μπορούσες να την κοιτάξεις. Ήταν σαν τον ήλιο, που δεν μπορείς να τον δεις, δεν μπορείς να τον κοιτάξεις κατάματα», είχε πει χαρακτηριστικά ο Φαίδων Γεωργίτσης μιλώντας για τη γνωριμία του με τη Ζωή Λάσκαρη.
Η σκηνή που ο Φαίδων Γεωργίτσης χαστουκίζει τη Ζωή Λάσκαρη στην ταινία «Οι Θαλασσιές οι Χάντρες» είναι από τις διασημότερες του ελληνικού κινηματογράφου. Ο ηθοποιός έχει αποκαλύψει το πως γυρίστηκε και πως το χαστούκι ήταν αληθινό ύστερα από σκηνοθετική οδηγία. «Εκεί υπάρχει βέβαια και η περίφημη ιστορία με το χαστούκι που της έδωσα, το οποίο ήταν ένα αρκετά ισχυρό χαστούκι, και βεβαίως θα μπορούσε να μην είναι αληθινό. Ο Δαλιανίδης όμως μου ζήτησε να είναι αληθινό, διότι ήθελε και μία αληθινή αντίδραση από τη Ζωίτσα», είχε προσθέσει ο Γεωργίτσης. «Εγώ δεν είχα καμία διάθεση να δώσω ένα χαστούκι στη Ζωίτσα, με πίεσε όμως ο Δαλιανίδης. Της το έδωσα, και πριν προλάβει να διαμαρτυρηθεί σε εμένα, μπήκε ο Δαλιανίδης στη μέση και της είπε ότι ήταν δική του η πρωτοβουλία», είχε δηλώσει ο ηθοποιός.
«Με ταύτισαν με τις αισθησιακές ταινίες, αλλά δεν το έκανα μόνο εγώ»
Στον κινηματογράφο, ο Φαίδων Γεωργίτσης, εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1960, στο «Ποτέ την Κυριακή» του Ζιλ Ντασέν. Ακολούθησε μία μεγάλη καριέρα ειδικά την δεκαετία του 1960 με συμμετοχή σε πολλές γνωστές και επιτυχημένες ταινίες. Αργότερα, τη δεκαετία του 1970, συμμετείχε και αυτός όπως και άλλοι Έλληνες ηθοποιοί σε αισθησιακές ταινίες, πράγμα για το οποίο κατακρίθηκε.
Σε συνέντευξη του το 2016, είχε μιλήσει γι’ αυτό: «Εκείνη την εποχή κάναμε όλοι οι πρωταγωνιστές τέτοιες ταινίες. Η Δανδουλάκη, ο Καλλέργης, ο Φυσσούν. Όλοι. Απλώς, δεν ξέρω γιατί όλοι έμειναν στο δικό μου όνομα. Λέω και πάλι όμως, ήταν θέμα επιβίωσης και έπρεπε να δουλέψουμε όπου υπήρχε δουλειά. Ωστόσο, θα σου πω και το άλλο: οι κινηματογραφιστές έβαζαν ως… τσόντα μέσα σκληρές σκηνές πορνό από το εξωτερικό. Και έτσι βγήκε και η λέξη «τσόντα»»
Το αντίο της Φίνος Φιλμ
Ο Φαίδων Γεωργίτσης, από τους διάσημους και ταλαντούχους Έλληνες ηθοποιούς, ανδρώθηκε υποκριτικά στον κινηματογράφο, αφού πολύ νωρίς – φοιτητής ακόμα – έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην περίφημη ταινία του Ζυλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή» (1960). Όσο καταιγιστική ήταν η συνέχεια για τον Ελληνικό Κινηματογράφο τη δεκαετία που ακολούθησε, τόσο ήταν και η καριέρα του δημοφιλούς ηθοποιού. Πρωταγωνίστησε σε δραματικές ταινίες και μιούζικαλ με εμφατική επιτυχία, και κατέκτησε καρδιές του ασθενούς φύλου, αφού πέρα από τα σημαντικά υποκριτικά προσόντα του, διαθέτει και μεγάλη γοητεία. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.
Σπούδασε στις δραματικές σχολές του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κούν, του Χρήστου Βαχλιώτη και του Πέλλου Κατσέλη και αργότερα στο London School of Film Technique. Δύο χρόνια μετά την παρθενική του κινηματογραφική εμφάνιση, ερμηνεύει τον πρώτο του πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία του Τάκη Κανελλόπουλου «Ουρανός». Το 1963 πρωταγωνιστεί, πλάι στην Ζωή Λάσκαρη, στην ταινία «Ίλιγγος» της Φίνος Φιλμ, ενώ την επόμενη χρονιά ο ρόλος του στην περίφημη ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη «Τα Κόκκινα Φανάρια», είναι αποκαλυπτικός. Στην συνέχεια πρωταγωνιστεί σε πολλές ταινίες της Φίνος Φίλμ και ειδικότερα σε μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, όπως το «Γοργόνες και Μάγκες» και «Μια Κυρία στα Μπουζούκια», αλλά και σε αξιόλογες δραματικές ταινίες, όπως «Το Χώμα Βάφτηκε Κόκκινο», «Το Παρελθόν μιας Γυναίκας», «Εκείνος κι Εκείνη». Συνολικά έπαιξε σε πάνω από 40 ταινίες – 13 από τις οποίες της Φίνος Φιλμ. Η πρώτη του θεατρική εμφάνιση έγινε το 1963 στο έργο «Νεκροί χωρίς Τάφο» με το θίασο του Λεωνίδα Τριβιζά, ενώ έχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, τον Μίνωα Βολανάκη και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Το 1967, ο Φαίδων Γεωργίτσης παντρεύτηκε την επίσης ηθοποιό Μπέτυ Αρβανίτη, με την οποία υποδύθηκαν το ζευγάρι στη δημοφιλή κωμωδία της Φίνος Φίλμ «Νύχτα Γάμου», ενώ είχαν συστήσει και δικό τους θεατρικό θίασο.
Σημαντική ήταν και η παρουσία του Φαίδωνα Γεωργίτση στην τηλεόραση με συμμετοχές σε θρυλικές τηλεοπτικές σειρές όπως το «Γιούγκερμαν» και «Οι Πανθέοι» του Βασίλη Γεωργιάδη, «Η Λάμψη» και το «Καλημέρα Ζωή» του Νίκου Φώσκολου. Τα τελευταία χρόνια ασχολούνταν με το κτήμα του «Κεκρωπία» και με τον ομώνυμο θεατρικό θίασο που ο ίδιος έχει ιδρύσει.
photos: finosfilm.com
- Επεισόδια στο πάρκινγκ: Οπαδοί της ΑΕΚ έκαναν «ντου» σε παίκτες του ΠΑΟΚ (vid)
- ΗΠΑ: Αδιέξοδο με τον προϋπολογισμό, κίνδυνος «shutdown» του αμερικανικού δημοσίου
- Πέρασαν στους «4» του EFL Cup Άρσεναλ, Λίβερπουλ και Νιούκαστλ
- Το μήνυμα του «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» για την κακοποίηση των γυναικών
- Μισθολογικό χάσμα: Η μοναδική χώρα της ΕΕ που οι αποδοχές των γυναικών είναι υψηλότερες από τους άνδρες
- Τρελά πράγματα στα αποδυτήρια του ΠΑΟΚ: Μπήκε με μπράβο ο Ηλιόπουλος, άρπαξε από το χέρι τον Λουτσέσκου