Καμπανάκια από το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής για αιγιαλό και «κούρεμα» οφειλών Δημοσίου
Ενστάσεις αναφορικά με τις προωθούμενες ρυθμίσεις για την προνομιακή υπέρ του Δημοσίου μείωση των τόκων από οφειλές προς ιδιώτες, αλλά και στις διατάξεις για τον αιγιαλό, προβάλει σε έκθεσή του το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής, το οποίο κάνει λόγο για παραβίαση άρθρων του Συντάγματος
- Τι είναι το shutdown της αμερικανικής κυβέρνησης και τι είναι το ταβάνι του χρέους;
- Όταν ο Μακρόν αποκαλούσε το Πρωθυπουργικό Μέγαρο «το κλουβί με τις τρελές»
- Έκλεβαν πολυτελή οχήματα SUV και τα πωλούσαν στο εξωτερικό – Το αιματηρό επεισόδιο με τον αρχηγό της σπείρας
- Πώς η υπόθεση Πελικό έδωσε άλλες διαστάσεις στη σεξουαλική βία
Ενστάσεις αναφορικά με τις προωθούμενες ρυθμίσεις για την προνομιακή υπέρ του Δημοσίου μείωση των τόκων από οφειλές προς ιδιώτες, αλλά και στις διατάξεις για τον αιγιαλό, προβάλει σε έκθεσή του το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής, το οποίο κάνει λόγο για παραβίαση άρθρων του Συντάγματος.
Ειδικότερα, αναφορικά με την διάταξη που καθιερώνει προνομιακή μεταχείριση του Δημοσίου έναντι των ιδιωτών οφειλετών διά του καθορισμού μειωμένου επιτοκίου υπέρ του Δηµοσίου και των νομικών προσώπων δηµοσίου δικαίου στις οφειλές τους προς τους ιδιώτες επισημαίνεται ότι «υπό το φως της εν λόγω νομολογίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, εγείρεται, εν προκειμένω, προβληματισμός ως προς τη συµβατότητα της προτεινόμενης ρύθμισης προς το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των Θεμελιωδών Ελευθεριών (ΕΣΔΑ) (κυρωθείσης διά του ν.δ. 53/1974), και, ειδικότερα, ως προς το αν τηρείται η δίκαιη ισορροπία που πρέπει να υφίσταται μεταξύ της προστασίας του δικαιώματος στην περιουσία και των επιταγών του γενικού συµφέροντος, δεδομένου ότι η προτεινόμενη ρύθμιση υποδιπλασιάζει το ύψος του επιτοκίου υπερημερίας του Δηµοσίου έναντι εκείνου που εφαρμόζεται για τους ιδιώτες οφειλέτες».
Όσον αφορά τον αιγιαλό, αναφέρεται στην έκθεση για την κατ εξαίρεση διατήρηση κτισμάτων στους αιγιαλούς ακόμα και αν υπάρχουν αποφάσεις κατεδάφισης: «διατυπώνεται προβληματισμός κατά πόσο οι υπό ψήφιση διατάξεις των άρθρων 28, 30 και 34 εναρμονίζονται προς την επιταγή του άρθρου 24 παρ. 1 του Συντάγματος ως προς την προστασία ειδικότερα, εν προκειμένω, των ακτών, οι οποίες αποτελούν ευπαθή τμήματα του φυσικού περιβάλλοντος και προστατεύονται μαζί µε την παράκτια ζώνη ευθέως από το άρθρο 24 του Συντάγματος (ΣτΕ 3360 – 3361/2005), είναι δε δεκτικές µόνο ήπιας διαχείρισης (ΣτΕ 2795 – 7/2012 7µ.)».
Η επιστημονική επιτροπή εξηγεί ότι το άρθρο 24 παρ 1 του Συντάγματος επιβάλλει στη Διοίκηση την υποχρέωση διασφάλισης και προστασίας των ευπαθών οικοσυστημάτων των ακτών. Παρατίθεται και σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία «Αυθαίρετα κτίσματα και κατασκευές εν γένει, ανεγειρόμενα εν μέρει ή εν όλω εντός του αιγιαλού ή της παραλίας ή εντός της θάλασσας, κατεδαφίζονται υποχρεωτικώς…»
Προβληματισμός εγείρεται και για το άρθρο 33 καθώς οι συντάκτες επισημαίνουν πως «Με την φερόμενη προς ψήφιση ανωτέρω διάταξη, µε την οποία αντικαθίσταται το άρθρο 14 του ν. 2971/2001, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η δυνατότητα κατασκευής των εκεί αναφερομένων έργων, χωρίς υποχρέωση του Δηµοσίου για αποζημίωση ή για καταβολή δαπάνης κατασκευής και συντηρήσής τους προς τον θιγόμενο τον ιδιώτη (παρ. 1στ), παρ. 16 του υπό ψήφιση άρθρου).
Ως προς την εν λόγω διάταξη ανακύπτει προβληματισμός όσον αφορά στην προστασία των δικαιωμάτων τα οποία ανήκουν ή παραχωρούνται σε ιδιώτες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις