Όλος ο πλανήτης παρακολούθησε χωρίς αναπνοή την καταστροφική πυρκαγιά στην Παναγία των Παρισίων. Ή, σχεδόν όλος. Τα ελληνικά ΜΜΕ είχαν αντίθετη άποψη για το κατά πόσο πρόκειται περί τεράστιας απώλειας για την ανθρωπότητα. Εξάλλου, δεν ήταν δα και η Ακρόπολη…

Την ώρα που τα ξένα (δυτικά) Μέσα κάλυπταν λεπτό προς λεπτό την επιχείρηση κατάσβεσης, ο εγχώριος μηντιακός «αέρας» δεν αξιολόγησε το γεγονός ως αυτό που εξαρχής φαινόταν πως είναι: Μια τρομερή πολιτιστική απώλεια. Κι επομένως, απώλεια για την ανθρωπότητα.

Χθες το βράδυ, ο τηλεοπτικός χρόνος δεν χώρεσε την καταστροφή. Αφιερώθηκαν ελάχιστα λεπτά, στην καλύτερη περίπτωση.
Σήμερα, τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων χωρίστηκαν στα δύο: Στα μεν, που αξιολόγησαν τη σημασία του πράγματος, στα δε, που θεώρησαν ότι τα εγχώρια «δράματα» είναι υπεράνω καταστροφής.

Στις εξαιρέσεις, βλέπουμε «Τα Νέα», (και δύο τρεις άλλες εφημερίδες) που ασχολούνται εκτενώς με την καταστροφή του εμβληματικού μνημείου.

Στο ίδιο μήκος κύματος και άλλες εφημερίδες πανελλαδικής εμβέλειας, όπου η καταστροφή της Παναγίας των Παρισίων φιγουράρει ολοσέλιδη ή σε δεύτερη θέση στο πρωτοσέλιδο, ενώ από τα επαρχιακά έντυπα απουσιάζει -στην πλειοψηφία τους- εντελώς.

Μια ματιά στα ξένα Μέσα

Βραζιλία

Χιλή

Η ιεράρχηση των προβλημάτων

Είναι η καταστροφή της Παναγίας των Παρισίων «πρόβλημα»; Ναι, είναι. Κι αυτό επειδή η ανθρωπότητα δεν αποτελείται μόνο από την οικονομία της, την κρίση της, τους πολέμους της. Ανθρωπότητα είναι ο πολιτισμός της. Οπότε δικαίως η ανθρωπότητα σήμερα θρηνεί.

Φαίνεται, όμως, πως σε μία χώρα σαν την δική μας, που βρίσκεται, εκτός από οικονομική κρίση, και σε προεκλογική περίοδο, ο πολιτισμός αντιμετωπίζεται σαν την ευχάριστη σελίδα στο τέλος των εφημερίδων. Μια ενασχόληση των λίγων, σα να λέμε πως ο πολιτισμός δεν είναι κοντά στις «ανάγκες του λαού».

Η Παναγία των Παρισίων ούτε με το «καλάθι της νοικοκυράς» έχει να κάνει, ούτε και με την «ανομία» κι αν με κάτι έχει να κάνει, είναι με την ομορφιά του κόσμου. Πράγμα απολύτως απαραίτητο για την ανθρωπότητα, αλλά όχι για τα αντανακλαστικά των ελληνικών ΜΜΕ.