Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Προβληματισμός μετά το ατύχημα στη Βενετία

Προβληματισμός μετά το ατύχημα στη Βενετία

Μετά από το ατύχημα του κρουαζιερόπλοιου στη Βενετία οι φωνές για απαγόρευση μεγάλων πλοίων στην περιοχή γίνονται όλο και πιο έντονες. Ωστόσο, δύσκολα θα αλλάξει κάτι στον δημοφιλή τουριστικό προορισμό.

Αργά ή γρήγορα θα συνέβαινε. Ατύχημα με κρουαζιερόπλοιο στη Βενετία. Λίγο έλειψε η ιταλική πόλη να ζήσει μια πραγματική καταστροφή, όταν την Κυριακή ένα πλοίο δεκάδων χιλιάδων τόνων προσέκρουσε ανεξέλεγκτα σε αποβάθρα και σε τουριστικό σκάφος. Τέσσερις άνθρωποι τραυματίστηκαν.

Μετά το ατύχημα έχει ξεκινήσει έντονη συζήτηση για τα τεράστια πλοία σε μια από τις σημαντικότερες πόλεις, από άποψη πολιτιστικής κληρονομιάς, του κόσμου.

Οι εφημερίδες κάνουν λόγο για «Πλοία εκτός ελέγχου» και για «Πληγή στην καρδιά της Βενετίας». Οι κολοσσοί που δένουν στο λιμάνι της Βενετίας αποτελούν μόνιμη εστία διαμάχης.

Η Βενετία ζει κατά ένα μεγάλο ποσοστό από τον τουρισμό και τα κρουαζιερόπλοια συμβάλλουν σε σημαντικό ποσοστό σε αυτό. Την περασμένη χρονιά έφεραν πάνω από 1,5 εκ. τουρίστες στην πόλη.

Την ίδια ώρα τα τεράστια πλοία που πλησιάζουν τόσο κοντά στα σπίτια θέτουν σε τεράστιο κίνδυνο την οικολογική ισορροπία της λιμνοθάλασσας αλλά και τα ιστορικά κτίρια. Το περιστατικό της Κυριακής δείχνει ακριβώς αυτό. Ωστόσο οι επιχειρηματίες βλέπουν τις δουλειές τους να κινδυνεύουν.

Σχέδια που έμειναν στα χαρτιά

Πολιτικοί διαπραγματεύονται εδώ και χρόνια εναλλακτικούς δρόμους και λιμάνια εκτός Βενετίας για τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Μεταξύ άλλων συζητείται η βιομηχανική περιοχή Μαργκέρα. Μέχρι τώρα όμως δεν έχει γίνει τίποτα.

Ο υπουργός Μεταφορών Ντανίλο Τονινέλι ανακοίνωσε σχέδιο, το οποίο μακροπρόθεσμα θα απαγορεύσει τα μεγάλα πλοία στα κανάλια της Βενετίας. Ο υπουργός θα παρουσιάσει το σχέδιό του στα τέλη Ιουνίου.

Ωστόσο ο δήμαρχος Λουίτζι Μπρουνιάρο και ο περιφερειάρχης Λούκα Ζάια θεωρούν ότι ο υπουργός παρεμποδίζει ένα άλλο σχέδιο του 2017, το οποίο προβλέπει την απαγόρευση πλοίων στο κανάλι Τζουντέκα, όπου συνέβη το ατύχημα. Ο δήμαρχος προειδοποιεί: «Θέλουμε μια λύση τώρα. Όχι σε δέκα χρόνια».

Τεχνικό πρόβλημα

Το ατύχημα προκλήθηκε λόγω τεχνικής βλάβης του MSC Opera, το οποίο ζυγίζει 60.000 τόνους. Στο κανάλι επιτρέπονται πλοία μέχρι και 96.000 τόνων. Δίπλα σε αυτά τα θαλάσσια ταξί ή ακόμη και οι γόνδολες που πλέουν στο ίδιο κανάλι μοιάζουν με καρυδότσουφλα.

Ο Τζιουζέπε Τατάρα που ζει κοντά στο σημείο όπου έγινε το ατύχημα, άκουσε το θόρυβο εκείνη την ημέρα και είδε τους τραυματίες. Ελπίζει ότι τώρα θα υπάρξει γρήγορα έστω μια βραχυπρόθεσμη λύση.

Η πραγματική λύση όμως θα ήταν να κλείσει η λιμνοθάλασσα και τα πλοία να αγκυροβολούν στο λιμάνι της Τεργέστης. Ακόμη και ο ίδιος όμως, δεν πιστεύει ότι μπορεί να περάσει αυτό: «Όλα θα συνεχιστούν όπως πάντα».

dpa

Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Κοσμά

Must in

Πότε έρχεται στην Ελλάδα για τον Ολυμπιακό o Νέιθαν Μενσά

Στην τελική ευθεία μπαίνει η άφιξη του Νέιθαν Μενσά, στην Ελλάδα, για τον Ολυμπιακό – Πότε θα ενσωματωθεί στις προπονήσεις του Γιώργου Μπαρτζώκα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο