Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Παρέμβαση Κωσταράκου: Εθνική Άμυνα, τα οκτώ σημεία για τη νέα κυβέρνηση

Παρέμβαση Κωσταράκου: Εθνική Άμυνα, τα οκτώ σημεία για τη νέα κυβέρνηση

Οκτώ Σημεία για τη βελτίωση της κατάστασης στην Εθνική Άμυνα, παρουσίασε ο Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Μιχάλης Κωσταράκος

Οκτώ Σημεία για τη βελτίωση της κατάστασης στην Εθνική Άμυνα, που ασφαλώς – όπως αναφέρει – μπορούν να αποτελέσουν άμεσους Στόχους για τη νέα κυβέρνηση παρουσίασε ο Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Μιχάλης Κωσταράκος.

«Είμαστε δυο εβδομάδες περίπου πριν τις εκλογές, και τα κόμματα έχουν ανακοινώσει τους στόχους και τα προγράμματά τους. Είτε όμως οι εξαγγελίες είναι σαφείς και συγκεκριμένες είτε όχι, η πραγματικότητα συνεχίζει να είναι αμείλικτη και ταχύτατα εξελισσόμενη και δεν θα δώσει καμία περίοδο χάριτος στη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από αυτή, την κρίσιμη για την χώρα, εκλογική αναμέτρηση. Και είναι φυσικό αυτό, όχι μόνο λόγω της δυσχερούς γεωπολιτικής συγκυρίας αλλά και γιατί η παρούσα κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εκχώρησε την Εθνική Άμυνα στον πάλαι ποτέ κοινοβουλευτικό σύμμαχό της, τους ΑΝΕΛ, που άφησαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια να περάσουν χωρίς πρόοδο, χωρίς ουσία, επικίνδυνα ανεκμετάλλευτα, «παίζοντας στρατιωτάκια» όπως όταν ήμασταν παιδιά, και βγάζοντας μάταια ψευτοηρωικές ψηφοθηρικές κραυγές» σημειώνει και προσθέτει.

«Και σαν να μην έφτανε αυτό, η παρούσα, αμιγώς ΣΥΡΙΖΑ, ηγεσία συνεχίζει δυστυχώς την ίδια πολιτική. Η νέα κυβέρνηση όμως δεν θα έχει την «πολυτέλεια» να μπορεί να συνεχίσει αυτήν την «κωμωδία». Πρέπει να έχει ήδη εκπονήσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο με συγκεκριμένους στόχους για τη βελτίωση της Άμυνας αλλά και της αποτρεπτικής μας ικανότητας, στο οποίο να προσδιορίζονται με σαφήνεια οι επιβαλλόμενες και απορρέουσες υποχρεώσεις που πηγάζουν από αυτούς και να προσπαθήσει άμεσα να τους υλοποιήσει».

Με διάθεση συνεισφοράς, όπως αναφέρει ο κ. Κωσταράκος σε αυτή την εθνική προσπάθεια, παρατίθενται Οκτώ Σημεία για τη βελτίωση της κατάστασης στην Εθνική Άμυνα, που ασφαλώς μπορούν να αποτελέσουν άμεσους Στόχους για τη νέα κυβέρνηση. Αναφέρονται σε διαφορετικούς τομείς της Άμυνας και ως εκ τούτου δεν είναι κατ’ ουδένα τρόπο προτεραιοποιημένοι. Συγκεκριμένα.

«1ο Σημείο. Άμεση αποκατάσταση της αξιοπιστίας της Χώρας στα μάτια των φίλων και συμμάχων. Οι Τούρκοι αντιδρούν επιθετικά και προκλητικά γιατί η Αποτροπή μας αντικαταστάθηκε από φοβισμένες παλινωδίες και ανακόλουθες δηλώσεις του Πρωθυπουργού και των αρμοδίων υπουργών. Κάθε δήλωσή τους και κάθε εμφάνισή τους μειώνει το αίσθημα ασφαλείας των Ελλήνων και αυξάνει την προκλητικότητα των γειτόνων. Όσο κι αν οι άντρες και οι γυναίκες των Ενόπλων μας Δυνάμεων προσπαθούν να αποτρέψουν τους αντιπάλους και να προστατεύσουν τη χώρα, η στάση και η ανερμάτιστη πολιτική της κυβέρνησης τους προδίδει. Η Αποτροπή δεν υλοποιείται μόνο με τις ηρωικές και άοκνες προσπάθειες των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Δεν αρκούν. Η Αποτροπή προϋποθέτει υποχρεωτικά αποφασιστική στάση, σοβαρότητα και συνεπή και συνεχή εφαρμογή μιας ισχυρής Πολιτικής Εθνικής Άμυνας. Κι αυτά δυστυχώς απουσιάζουν παντελώς από την παρούσα κυβέρνηση.

2ο Σημείο. Αναδιάταξη των ΕΔ ώστε να μετατοπίσουν το κέντρο βάρους της διάταξής τους και να καλύπτουν (ή να απαγορεύουν) όχι μόνο το Αιγαίο αλλά και την Ανατολική Μεσόγειο, με παράλληλη αύξηση της επιχειρησιακής τους ευκινησίας και πολλαπλασιασμό της δυνατότητος άμεσης αντίδρασης σε οποιαδήποτε κρίσιμη κατάσταση. Ο έλεγχος των θαλάσσιων γραμμών συγκοινωνιών του Αιγαίου συνιστά το επιχειρησιακο κέντρο βάρους για την Ελλάδα. Μόνο που τώρα οι περιοχές ενδιαφέροντος εχουν διευρυνθεί και μεγενθυνθεί. Τα σχεδια, οι δυνατότητες και η στρατηγική μας συναντίληψη πρέπει να τροποποιηθούν ανάλογα. Είμαι σίγουρος οτι οι αρμόδιοι πρέπει να αντιλαμβάνονται πολύ περισσότερα απο όσα μπορούν να αναφερθούν εδώ.

3ο Σημείο: Αύξηση της διαθεσιμότητας όλων των οπλικών συστημάτων και μέσων των ΕΔ τουλάχιστον στο 80%. Αυτό σημαίνει ότι το 80% όλων των οπλικών μέσων πρέπει να δύναται να επιχειρεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του. Εδώ πρέπει να δοθούν άμεσα τα πρώτα κονδύλια, με απόλυτη προτεραιότητα. Πριν από οποιαδήποτε νέα προμήθεια.

4ο Σημείο : Αύξηση της στελέχωσης όλων των Μονάδων στο 80% της πολεμικής τους σύνθεσης, εκτός από τις Μονάδες Ειδικών Δυνάμεων που αυτονόητα, πρέπει να είναι στο 100%. Απαιτούνται άμεσες προσλήψεις προσωπικού για να καλυφθούν τα κενά που δημιουργήθηκαν από την αναστολή λόγω της κρίσεως των σχεδιαζόμενων προσλήψεων, όταν μειώθηκε η θητεία το 2009. Το προσωπικό των ΕΔ πρέπει να φθάσει στην αριθμητική οροφή που προβλέπεται στη Δομή Δυνάμεων. Φυσικά, εξυπακούεται ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει σε μια νύχτα. Θα πρέπει να αρχίσει άμεσα για να ολοκληρωθεί σε διάστημα μερικών ετών, παράλληλα με την κατάλληλη αναδιοργάνωση των δυνάμεών μας. Ωστόσο, εκείνο που πρέπει να γίνει άμεσα είναι η πρόσληψη μερικών εκατοντάδων νέων στελεχών για τις Ειδικές Δυνάμεις, όπου ο μέσος όρος ηλικίας των στελεχών έχει ξεπεράσει τα επιθυμητά όρια για το έργο που τους έχει ανατεθεί. Είναι μία από τις περιπτώσεις όπου η εμπειρία των ετών δεν υποκαθιστά αλλά μόνο συμπληρώνει το σθένος και την αντοχή της νιότης.

5ο Σημείο: Αναγέννηση και επανεκκίνηση της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας και των ναυπηγείων. Μια πραγματικά ισχυρή και σύγχρονη εθνική αμυντική βιομηχανία αφέθηκε να απαξιωθεί και να καταρρεύσει για λόγους που όλοι γνωρίζουμε. Μόνο η ιδιωτική πρωτοβουλία συνεχίζει την αξιοπρεπή αλλά περιορισμένη παρουσία της Ελλάδος στην διεθνή αμυντική αγορά. Η συμμετοχή της εθνικής βιομηχανίας στον εξοπλισμό των ΕΔ κυμαίνεται από το μηδέν μέχρι μονοψήφια νούμερα, την στιγμή που οι εξ ανατολών γείτονές μας έχουν ξεπεράσει το 65%. Δεν υπάρχουν πειστικοί λόγοι (εκτός από προσωπικές εμπάθειες και προκαταλήψεις) για την εγκατάλειψη από το ΠΝ της ανάπτυξης του «Εθνικού Πλοίου» (κορβέτα Als Class 100 και φρεγάτα Als Class 120) ή για την μη ανάθεση στην ΕΛΒΟ της επανασχεδίασης και κατασκευής ενός Τεθωρακισμένου Οχήματος Μάχης (ΤΟΜΑ) όπως το υπόπτως απορριφθέν στο παρελθόν ελληνικό ΤΟΜΑ «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ».

6ο Σημείο: Μέριμνα για το προσωπικό. Αναλυτικά:

α. Θέσπιση νέου μισθολογίου που να επιλύει τα υπάρχοντα προβλήματα, να είναι σε αντιστοιχία με τους διοικητικούς βαθμούς και να θέτει τέλος στην στρεβλή και μειωτική για το προσωπικό επιδοματική πολιτική. Αυτό που είχε υποσχεθεί ο κ. Καμμένος και προετοίμασαν οι ειδικοί, δεν υλοποιήθηκε ποτέ γιατί η κυβέρνηση δεν το εννοούσε και δεν το προώθησε.

β. Αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΕΔ και των Καταστατικών Νόμων που διέπουν την υπηρεσία των στελεχών. Με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Τα νομοθετήματα που θέσπισαν, είναι αποσπασματικά και συχνά φωτογραφικά. Ποτέ δεν ακούμπησαν τα βασικά προβλήματα γιατί δεν τα κατάλαβαν. Έτσι δεν υπάρχει Καταστατικός Νόμος για τους Υπαξκούς και ο Καταστατικός Νόμος των Αξκών χρονολογείται από το 1973. Οι νόμοι για την εξέλιξη και τις προαγωγές των Αξκών είναι όλοι αιμορραγικοί και καταστροφικοί για τις ΕΔ. Όλα αυτά πρέπει να αλλάξουν και να εκσυγχρονισθούν. Η εργασία έχει ολοκληρωθεί από τις στρατιωτικές ηγεσίες από ετών. Απαιτείται η πολιτική βούληση που έλειπε όλα αυτά τα χρόνια για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου υπηρεσίας των στελεχών αλλά και της λειτουργίας των ΕΔ. Κάποια θα απαιτήσουν χρόνο αρκετά όμως μπορούν να γίνουν άμεσα. Όλες οι Διοικήσεις σε όλους τους βαθμούς και όλες οι τοποθετήσεις πρέπει να είναι υποχρεωτικά τουλάχιστον διετείς. Πρέπει να σταματήσει η αιμορραγία των ετήσιων κρίσεων και αποστρατειών (χουντικής εμπνεύσεως) και τα στελέχη να αποστρατεύονται βάση ορίου ηλικίας. Οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση. Στην Ελλάδα του σήμερα δεν μπορούν να υπάρχουν συνταξιούχοι κάτω των 58 ή 60 ετών ή χωρίς τουλάχιστον 40 έτη υπηρεσίας. Ούτε καν αυτοί που λόγω επικινδυνότητας γράφουν «διπλά» εξάμηνα. Τους χρειαζόμαστε όλους. Εκτός βέβαια και αν οι ίδιοι επιθυμούν να αποστρατευτούν. Στον κόσμο του σήμερα δεν πρέπει να υπάρχουν καταληκτικοί βαθμοί, όρια εξελίξεως και όρια στις δυνατότητες των στελεχών. Όλοι θα πρέπει να μπορούν να φτάσουν έως εκεί που τους επιτρέπουν οι γνώσεις, οι δυνατότητες, οι ικανότητες και οι αντοχές τους.

γ. Εξακολούθηση και εντατικοποίηση των προσπαθειών μέριμνας προς όφελος των στελεχών και των οικογενειών τους, αυτών των αφανών ηρώων, όσον αφορά στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τη στέγαση και τις λοιπές παροχές.

δ. Επίδειξη ειλικρινούς ενδιαφέροντος και της προσοχής που τους αξίζει, προς τους περισσότερους απο 30.000 εθνοφύλακες και 250.000 εφέδρους στους οποίους στηριζόμαστε για την Άμυνα της χώρας. Η απαξίωση των θεσμών και των προσώπων που τους επανδρώνουν πρέπει να τελειώσει εδώ.

7ο Σημείο. Απόκτηση νέων δυνατοτήτων-Νέα Εξοπλιστικά Προγράμματα. Η αποτελεσματική διαχείριση του σήμερα δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση του αύριο. Η παραδοσιακή μορφή του πολέμου έχει αντικατασταθεί από ολοκληρωμένες προσεγγίσεις της αντιπαράθεσης μεταξύ αντιπάλων, όπως ο υβριδικός πόλεμος. Πρέπει να μελετήσουμε από τώρα το αύριο των Ενόπλων Δυνάμεών μας. Το να οργανωνόμαστε και να εξοπλιζόμαστε για να πολεμήσουμε τον πόλεμο του χθες είναι καταστροφικό για μια μικρή χώρα σαν την Ελλάδα, που πάνω από όλα χρειάζεται νέας μορφής πολλαπλασιαστές ισχύος. Πρέπει να προσδιορίσουμε από τώρα, μέσα από μια ξεκάθαρη διαδικασία εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού, το Στρατιωτικό Επιπέδο Φιλοδοξίας μας (Level of Ambition), και εξ αυτού τις δυνατότητες που θελουμε και θα προσπαθήσουμε να αποκτήσουμε στο μέλλον, είτε με αναβάθμιση οπλικών συστημάτων που ήδη έχουμε, είτε με απόκτηση νέων.

8ο Σημείο. Δημιουργία Υπηρεσίας Στρατιωτικών Πληροφοριών. Είναι καιρός να αντιληφθούμε επιτέλους ότι οι πληροφορίες είναι γνώση και η γνώση είναι δύναμη. Σε μια εποχή που το 70-80% των πληροφοριών προέρχονται από «ανοικτές» πηγές (διαδίκτυο κλπ), απαιτείται μια πραγματική Υπηρεσία Πληροφοριών στηριγμένη σε καλά και ειδικά εκπαιδευμένα στελέχη που, όπως οι «σοφοί» του καβαφικού ποιήματος, «εκ των μελλόντων, τα προσερχόμενα να αντιλαμβάνονται» και να εισηγούνται ανάλογα στην ηγεσία της χώρας που θα λαμβάνει τις αποφάσεις. Η προετοιμασία και η μελέτη έχουν γίνει.

Σε όσους τέλος διερωτηθούν ποιος ήταν ο λόγος που εμπόδισε να υλοποιηθούν όλα αυτά τα τελευταία χρόνια, και τι χρειάζεται για να υλοποιηθούν τώρα, η απάντηση είναι μια και ξεκάθαρη: Πολιτική βούληση!!! Πιστεύω ότι τώρα, επιτέλους, θα υπάρξει. Πρέπει όμως να βιαστούμε.
‘Για μια Ελλαδα υπερήφανη και ισχυρή’»

Must in

Πρώτες φυγόκεντρες αντιδράσεις στη Νέα Δημοκρατία

Διαφοροποίηση από τον Ανδρέα Κατσανιώτη από την κεντρική γραμμή για τη διαχείριση της αποπομπής του πρώην πρωθυπουργού από τη Νέα Δημοκρατία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024