Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Νέος συναγερμός για τα Boeing 737 MAX – Εντοπίστηκε «δυνητικός» κίνδυνος

Νέος συναγερμός για τα Boeing 737 MAX – Εντοπίστηκε «δυνητικός» κίνδυνος

Δεν είναι σαφές εάν το πρόβλημα που εντοπίστηκε μπορεί να επιδιορθωθεί με αναβάθμιση του λογισμικού ή χρειάζεται τροποποίηση μικροεπεξεργαστή. Σε κάθε περίπτωση, η πτήση νέας «πιστοποίησης» του 737 MAX δεν θα γίνει πριν τις 8 Ιουλίου.

H αμερικανική ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε ότι εντόπισε νέο «δυνητικό» κίνδυνο στα συστήματα διεύθυνσης και ελέγχου του επιβατικού αεροσκάφους Boeing 737 MAX, και ζητεί από την κατασκευάστρια να «διορθώσει», πριν της εγκρίνει την επάνοδο των αεροσκαφών του τύπου στην υπηρεσία. Δεν έδωσε περισσότερες διευκρινίσεις.

Αργησαν να ανακτήσουν τον έλεγχο

Αεροσκάφη 737 MAX ενεπλάκησαν σε δύο δυστυχήματα με συνολικά 346 νεκρούς πριν εντέλει όλος ο στόλος καθηλωθεί στο έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο φέτος.

Πηγή προσκείμενη στην υπόθεση που ζήτησε να μην κατονομαστεί εξήγησε ότι κατά τη διάρκεια δοκιμών σε προσομοιωτή, ελεγκτές πιλότοι της FAA άργησαν πολύ να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους έπειτα από σενάρια ενεργοποίησης του συστήματος αποφυγής απώλειας στήριξης MCAS, που θεωρείται πως ίσως προκάλεσε τα δυστυχήματα της Lion Air πέρυσι στην Ινδονησία και της Ethiopian Airlines στην Αιθιοπία τον Μάρτιο.

Το αυτόματο σύστημα, που κατεβάζει το ρύγχος, ενεργοποιείται χωρίς επέμβαση των χειριστών και οι πιλότοι του πρώτου μοιραίου 737 MAX της Λάιον αποκαλύφθηκε ότι αγωνίζονταν, μάταια, να ανακτήσουν τον έλεγχό του πριν το αεροπλάνο συντριβεί ανοιχτά της Ιάβας. Το MCAS πιστεύεται ότι διαδραμάτισε ρόλο και στο δεύτερο δυστύχημα, τον Μάρτιο, κοντά στην Αντίς Αμπέμπα.

Αναβάθμιση ή τροποποίηση;

Η αποκατάσταση που ζητεί να γίνει η FAA σημαίνει ότι η πτήση νέας «πιστοποίησης» του 737 MAX – του αεροσκάφους στο οποίο η Μπόινγκ βασίζει πρακτικά το ίδιο το μέλλον της – δεν θα γίνει πριν την 8η Ιουλίου, το νωρίτερο, και η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας θα εξετάσει τα αποτελέσματα για δύο ως τρεις εβδομάδες πριν αποφασίσει εάν θα εγκρίνει την επάνοδό του σε υπηρεσία.

Δεν είναι σαφές εάν το πρόβλημα που εντοπίστηκε μπορεί να επιδιορθωθεί με αναβάθμιση του λογισμικού ή χρειάζεται τροποποίηση μικροεπεξεργαστή. Η Μπόινγκ διαβεβαίωσε την FAA ότι μπορεί να το επιλύσει αναβαθμίζοντας το λογισμικό.

Ακύρωση 1900 δρομολογίων της United Airlines

Αν χρειαστεί διόρθωση του υλικού των συστημάτων ελέγχου, η καθυστέρηση της επιστροφής του 737 MAX στην υπηρεσία ίσως είναι πολύ μεγαλύτερη.

Η United Airlines των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι παρατείνει την ισχύ της απόφασής της να μην εκτελεί πτήσεις με αεροσκάφη 737 MAX της Μπόινγκ μέχρι τουλάχιστον την 3η Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι θα ακυρωθούν συνολικά 1.900 δρομολόγια τον Αύγουστο.

Πηγή: ΑΠΕ

Must in

Οι «μόνιμες μειώσεις τιμών» έγιναν… αυξήσεις - Τα περίεργα με τα «ταμπελάκια» στα ράφια

«Ασανσέρ» οι τιμές και άλλη μια μάχη κατά της ακρίβειας «χάνεται» στο ράφι. Οι τιμές των τροφίμων παραμένουν στο επίκεντρο του προβληματισμού με τους καταναλωτές να ψάχνουν σανίδα σωτηρίας.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024