Νέα σκάφη για το Λιμενικό και «ανάσταση» του Συστήματος Θαλάσσιας Επιτήρησης
Η ενίσχυση με πλωτά σκάφη για το Λιμενικό Σώμα αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες του κ. Πλακιωτάκη.
- Στα δικαστήρια ο 29χρονος γαμπρός του 66χρονου - Πού στρέφει τις κατηγορίες για τη δολοφονία στην Εύβοια
- «Με βίασαν οι κακοποιοί του Άσαντ, αλλά πλέον δεν φοβάμαι να δείξω το πρόσωπό μου»
- Ξέσπασε ο πατέρας του 19χρονου Γιάννη - «Πρέπει να προσέχουν τα παιδιά» ανέφερε με αφορμή το «Allou Fun Park»
- Μετά τη Celine τι; - Ποιο είναι το επόμενο βήμα του Εντί Σλιμάν
Mε δυο βασικές «εντολές» να «τρέξει» άμεσα το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και να «αναστηθεί» το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ) αποχώρησε το μεσημέρι της Δευτέρας από το Μέγαρο Μαξίμου μετά τη σύσκεψη για το προσφυγικό ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, σύμφωνα με πληροφορίες. Από την πλευρά του ο υπουργός εξήρε το έργο των λιμενικών που περιπολούν στο Αιγαίο ενώ υπενθυμίζεται πως έχει ξεκαθαρίσει ότι το ΛΣ θα παραμείνει υπό το υπουργείο Ναυτιλίας διαψεύδοντας σενάρια διχοτόμησης του.
Η ενίσχυση με πλωτά σκάφη για το Λιμενικό Σώμα αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες του κ. Πλακιωτάκη έχοντας προαναγγείλει επίσπευση διαδικασιών προμήθειας νέων σκαφών που θα ενισχύσουν τον στόλο του ΛΣ που περιπολεί στο Αιγαίο σε μια περίοδο με αυξημένες – σε σχέση με άλλους μήνες – μεταναστευτικές ροές σε συνδυασμό με τα σκάφη του Frontex. Ενδεικτικά σύμφωνα με στοιχεία του Λιμενικού από 07.00 της 12.07.2019 έως 07.00 της 15.07.2019 διεσώθησαν 476 πρόσφυγες – μετανάστες σε δεκαέξι περιστατικά έρευνας και διάσωσης στις θαλάσσιες περιοχές Λήμνου, Λέσβου, Χίου, Σάμου, Φαρμακονησίου και Κω.
Όπως καταγγέλουν συνδικαλιστές του Λιμενικού περίπου το 25% των πλωτών μέσων είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών και ουσιαστικά επαφίεται στον «πατριωτισμό» ιδιωτών μέσω δωρεών για την επίσπευση των επισκευών.
«Πονοκέφαλο» αποτελεί όμως για τη νέα πολιτική ηγεσία του Λιμενικού Σώματος και ο στόλος της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων καθώς όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά οι συνδικαλιστές του Σώματος αυτή τη στιγμή η υπηρεσία λειτουργεί στα «χαρτιά» όχι λόγω έλλειψης προσωπικού αλλά επειδή τα επιχειρησιακά μέσα είναι καθηλωμένα. Όπως λένε από τα επτά αεροσκάφη τα δυο είναι διαθέσιμα και από τα 5 ελικόπτερα μπορεί να πετάξει μόνο το ένα. Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Πλακιωτάκης εξετάζει το ενδεχόμενο ως προς την τεχνική υποστήριξη να προσανατολιστεί στη λύση του διεθνούς διαγωνισμού όπως έγινε με τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής.
Το ζήτημα της εκκρεμότητας στην προμήθεια και εγκατάσταση του Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ) είχε αναδείξει ο κ. Πλακιωτάκης ως αρμόδιος τομεάρχης Νέας Δημοκρατίας με ερωτήσεις του προς υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ. Ένα από τα ερωτήματα ήταν «πώς θα εξασφαλιστεί η μη απένταξη του έργου, όταν τα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίησή του είναι πολύ σφιχτά (31.12.2022) και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει απειλήσει με απόσυρση της χρηματοδότησης του, λόγω των στενών χρονικών περιθωρίων;» Πλέον ο υπουργός Ναυτιλίας θα πρέπει να κάνει «αγώνα δρόμου» για να καταφέρει να λειτουργήσει το σύστημα που θεωρείται κομβικής σημασίας για την επιτήρηση του Αιγαίου πριν χαθούν τα κονδύλια.
Λιμενικοί τον χειμώνα επεσήμαναν ότι τότε στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας, επειδή δεν μπορεί να υλοποιηθεί το έργο όπως το είχαν προαναγγείλει, «αποφάσισαν αναιτιολόγητα να περιορίσουν το εύρος της γεωγραφικής κάλυψης του Συστήματος μόνο στο Ανατολικό Αιγαίο (αντί Κρήτη, Ιόνιο κ.λπ.), να περιορίσουν τον αριθμό των σταθερών σταθμών σε 20 (από 35) και να περικόψουν τον προϋπολογισμό του σε 40 εκατ. ευρώ (από 62 εκατ. ευρώ)».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις