Δευτέρα 01 Ιουλίου 2024
weather-icon 21o
Lotus Evija: Ηλεκτρική υπερδύναμη

Lotus Evija: Ηλεκτρική υπερδύναμη

H Evija σηματοδοτεί ένα νέο ηλεκτρικό κεφάλαιο για την ιστορική βρετανική φίρμα, σηματοδοτώντας με τον πλέον εμφατικό τρόπο την έξοδο της Lotus από την εσωστρέφεια και την επιστροφή της σε ένα κόσμο… με απόκοσμες επιδόσεις.

Η βρετανική φίρμα μπορεί να έκανε μια δεκαετία να παρουσιάσει ένα πραγματικά καινούριο μοντέλο, ωστόσο η εκ νέου δραστηριοποίησή της στην εξέλιξη νέων μοντέλων είναι κάτι παραπάνω από επιβλητική, όσο και η υπόσταση ενός ηλεκτρικού hypercar με ισχύ 1.972 ίππων.   

Ο λόγος για την Evija, το νέο υπεραυτοκίνητο της Lotus το οποίο η βρετανική φίρμα αποκάλυψε στην έδρα της στο Norfolk,  συστήνοντάς το ως το ισχυρότερο, νόμιμο για το δρόμο αυτοκίνητο στον κόσμο.

Σχεδιασμένη από τον επικεφαλής σχεδιασμού της Lotus, Russell Carr, η Evija αντλεί τις επιρροές της από τα αγωνιστικά  του Le Mans, απέχοντας κατά πολύ από την συνήθη αισθητική των μέχρι σήμερα γνωστών μοντέλων της βρετανικής φίρμας.

Για την ακρίβεια όπως διευκρινίζουν οι Βρετανοί, εκτός όλων των άλλων σημαντικών χαρακτηριστικών της η Evija σηματοδοτεί και την απαρχή ενός νέου σχεδιαστικού κώδικα στον οποίο θα υπακούσουν εφεξής όλα τα νέα μοντέλα της Lotus.

Πέρα από την αισθητική της,  όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς με δεδομένο το status του μοντέλου καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των εξωτερικών, κατασκευασμένων από ανθρακόνημα επιφανειών της έχουν διαδραματίσει οι αεροδυναμικές απαιτήσεις.

Από τα τούνελ Venturi που αναλαμβάνουν να οδηγήσουν την ροή αέρα, συμβάλλοντας στην παραγωγή περισσότερης κάθετης δύναμης έως το ενσωματωμένο μπροστινό splitter που θυμίζει το μονοθέσιο Type 73 και το ενεργό spoiler στο πίσω τμήμα, όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν δημιουργηθεί για να υποστηρίξουν την πλεονάζουσα ισχύ του βρετανικού υπεραυτοκινήτου, αλλά και τις ανάγκες ψύξης των αξόνων όσο και των μπαταριών που τοποθετούνται πίσω από τα καθίσματα.

Εκτός από το αμάξωμα από ανθρακονήματα αποτελείται και το monocoque πλαίσιο το οποίο δεν χρειάζεται να ειπωθεί ότι έχει σμιλευτεί ειδικά για τις ηλεκτροκίνητες ανάγκες της Evija.

Στην καρδιά της βρίσκεται ένα περίπλοκο ηλεκτρικό σύνολο το οποίο υπόσχεται 1.972 ίππους και 1.700 Nm ροπής, μεγέθη που υπερβαίνουν τέσσεράμιση φορές την ισχύ της μέχρι πρότινος ναυαρχίδας της βρετανικής φίρμας Evora 430.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η Evija υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και από 0-300 σε λιγότερο από εννέα δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 300 χλμ./ώρα.

Σε επίπεδο αυτονομίας, η Evija εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου με απόδοση 70 kWh δια χειρός Williams Advanced Engineering η οποία υπόσχεται αυτονομία 400 χλμ. αλλά και πλήρη επαναφόρτιση σε 18 λεπτά με την συνδρομή υπερταχυφορτιστή 800kW. Αν και επί του παρόντος δεν υπάρχει η αντίστοιχη υποδομή και φορτιστές 800 kW, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η Lotus Evija είναι το πρώτο αυτοκίνητο με ηλεκτρικό κύκλωμα που μπορεί να επαναφορτιστεί σε φορτιστές αντίστοιχης ισχύος.

Η μπαταρία αναλαμβάνει να τροφοδοτεί τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, έναν για κάθε τροχό, κάτι που σημαίνει ότι η Evija είναι τετρακίνητη. Παράλληλα ένα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ροπής αναλαμβάνει να κατανέμει την ισχύ σε δύο, τρεις ή τέσσερις τροχούς αναλόγως τις εκάστοτε συνθήκες πρόσφυσης και με γνώμονα τις μέγιστες επιδόσεις.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η Lotus, η ισχύς που κατανέμεται σε κάθε τροχό μπορεί να αυξηθεί προκειμένου να διασφαλίσει την μέγιστη ευελιξία σε ακραίες οδηγικές συνθήκες. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η Evija μπορεί να προσφέρει το μέγιστο των δυνατοτήτων της για συνολικά επτά λεπτά, χρόνος ο οποίος αντιστοιχεί σε περίπου τέσσερις γύρους στην πίστα του Silvestone.

Τις προδιαγραφές του βρετανικού υπεραυτοκινήτου συμπληρώνουν η in-board ανάρτηση στα πρότυπα των μονοθεσίων της F1 η οποία συνοδεύεται από ρυθμιζόμενα ενεργά αμορτισέρ και για τους τέσσερις τροχούς. To παζλ της Evija συμπληρώνουν τα  carbon κεραμικά δισκόφρενα και τα ελαστικά της Pirelli Trofeo R με διάσταση 20 ιντσών μπροστά και 21 ιντσών πίσω.

Στα στοιχεία που αξίζει να συγκρατήσει κανείς ανήκουν επίσης οι διεδρικές πόρτες χωρίς εξωτερικές χειρολαβές οι οποίες ανοίγουν αυτόματα με τη διαδικασία ξεκλειδώματος.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί ο συνδυασμός ανθρακονήματος και δέρματος Alcantara το οποίο επενδύει τα σπορ καθίσματα που συνδυάζονται με ζώνες ασφαλείας τεσσάρων σημείων στήριξης. Την εικόνα σπορ εκκεντρικότητας συμπληρώνει το τετραγωνισμένο τιμόνι το οποίο φιλοξενεί τους απαραίτητους διακόπτες για την επιλογή προγράμματος οδήγησης αλλά και τον έλεγχο των αεροδυναμικών βοηθημάτων.

Δεξιότερα στην ιδιάζουσα κεντρική κονσόλα φιλοξενούνται οι διακόπτες για τις λειτουργίες των περιφερειακών συστημάτων όπως ο κλιματισμός και το σύστημα ψυχαγωγίας.

Σε αντίθεση με τις τρέχουσες συνήθειες της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Evija διαθέτει μόνο μία οθόνη πίσω από το τιμόνι μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί, χωρίς ουσιαστικά να πάρει τα μάτια του, από το δρόμο, να συμβουλευτεί τις ζωτικές ενδείξεις ή να ρυθμίσει οποιαδήποτε παράμετρο επιθυμεί. Σημειωτέον το σύστημα infotainment ενσωματώνει λογισμικό Apple CarPlay και Android Auto.

Φυσικά όλα τα παραπάνω έχουν ένα –υψηλό-τίμημα το οποίο στην προκειμένη περίπτωση διαμορφώνεται σε 1,7 εκατομμύρια στερλίνες χωρίς τους φόρους για κάθε ένα αντίτυπο της Evija η οποία θα κατασκευαστεί σε μόλις 130 μονάδες.

Sports in

Επίσημο: Στη Νιούκαστλ ο Βλαχοδήμος (pic, vid)

Η Νιούκαστλ έκανε δικό της τον Οδυσσέα Βλαχοδήμο, με τις «καρακάξες» να ανακοινώνουν την αγορά του Έλληνα κίπερ από τη Νότιγχαμ Φόρεστ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 01 Ιουλίου 2024