Πόρος: Μηχανική βλάβη «δείχνουν» τα πρώτα στοιχεία – Τα αναπάντητα ερωτήματα
Ερωτήματα για την ασφάλεια πτήσεων από ελικοδρόμια έχει εγείρει η τραγωδία ανοιχτά του Πόρου, όπου τρεις άνθρωποι έχασαν την ζωή τους όταν το ελικόπτερο όπου επέβαιναν προσέκρουσε σε καλώδια ηλεκτροδότησης και συνετρίβη στη θάλασσα. Προειδοποιήσεις για τα καλώδια της ΔΕΗ
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Πολάκης: Τη Δευτέρα θα είμαι μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ
- Φάμελλος: Τυχοδιώκτης ο Κασσελάκης – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σταματήσει το πάρτι δισεκατομμυρίων του Μητσοτάκη
- Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά
Τα ακριβή αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι τρεις επιβαίνοντες αναμένεται να φέρει στο «φως» το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή μηχανικό πρόβλημα.
Τα αποτελέσματα των ερευνών θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.
Σύμφωνα με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, είναι πρώιμο το στάδιο της διερεύνησης των αιτιών και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Ωστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ, ακολούθησε έκρηξη και μετά σημειώθηκε η συντριβή στη θάλασσα.
Πάντως, η Επιτροπή επιβεβαιώνει έγγραφό της προς την ΔΕΔΔΗΕ και τις αρμόδιες αρχές, όπου ζητούσε -όπως αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ»- να υπάρξει ειδική σήμανση στα καλώδια της ΔΕΗ (τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων), προκειμένου να είναι απολύτως ορατά από τους πιλότους, επισημαίνοντας τον κίνδυνο πρόσκρουσης στα καλώδια της.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, ήδη από τον Μάιο του 2018 είχε εντοπιστεί η επικινδυνότητα των καλωδίων που συνδέουν την Πελοπόννησο με τον Πόρο.
Θεωρώντας ότι τα καλώδια που βρίσκονται σε ύψος 80 – 100 μέτρων συνιστούν κίνδυνο τόσο κατά την προσέγγιση όσο και κατά την αποχώρηση ελικοπτέρων από τον Γαλατά, σύμφωνα με πληροφορίες, τον Μάιο του 2018 ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, Αθανάσιος Μπίνης, ζητούσε με έγγραφό του προς τους αρμόδιους φορείς την τοποθέτηση στα καλώδια ειδικών ανακλαστήρων, ώστε να προειδοποιούνται οι πιλότοι.
Είχε προηγηθεί αυτοψία των επιθεωρητών στην περιοχή και είχε προκριθεί το μέτρο των ανακλαστήρων, καθώς η υποβρυχιοποίηση των καλωδίων είναι πολυδάπανη και χρονοβόρα.
Καταγγελίες για παράνομο ελικοδρόμιο
Στο μεταξύ, φορείς και κάτοικοι του νησιού καταγγέλλουν ότι το ελικοδρόμιο του Γαλατά, από όπου απογειώθηκε το μοιραίο ελικόπτερο, λειτουργεί χωρίς άδεια και δίχως τις απαραίτητες πρόνοιες. Στην ουσία, όπως αναφέρουν, δεν πρόκειται τίποτα παραπάνω από μια αλάνα η οποία δεν είναι καν περιφραγμένη, με συνέπεια να είναι ελεύθερα προσβάσιμη.
Μάλιστα, καταγγέλλουν πως ο συγκεκριμένος χώρος δεν διαθέτει ούτε τον κατάλληλο φωτισμό ούτε την απαραίτητη σήμανση και βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τα καλώδια υψηλής τάσης στα οποία προσέκρουσε το μοιραίο ελικόπτερο.
Μιλώντας στην ΕΡΤ ο αντιδήμαρχος Πόρου, Γιώργος Κουτουζής, δήλωσε πως «υπάρχει ένας χώρος στην περιοχή Γαλατά, ο οποίος χωρίς να έχει άδεια απογειώνονται και προσγειώνονται ελικόπτερα, δεν υπάρχει όμως εγκεκριμένο ελικοδρόμιο».
Όπως επεσήμανε ο ίδιος, «με δική τους ευθύνη οι ιδιωτικές εταιρείες και χωρίς να υπάρχει αδειοδοτούμενο ελικοδρόμιο ανεβοκατεβάζουν ελικόπτερα. Το γεγονός έχει γίνει γνωστό και έχει καταγγελθεί στις αρμόδιες Αρχές, από τις δημοτικές Αρχές του νησιού, ωστόσο δεν άλλαξε κάτι».
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Τροιζηνίας, Κώστας Καραγιάννης, τόνισε επίσης πως το ελικοδρόμιο του Γαλατά δεν ήταν αδειοδοτημένο.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «ΑΝΤ1», ο επικεφαλής της δημοτικής αρχής υποστήριξε ότι ο χώρος του ελικοδρομίου δεν ήταν ασφαλής ούτε για την προσγείωση ούτε για την απογείωση.
Όπως εξήγησε, κατασκευάστηκε το 1987-1988 από το πρώην Λιμενικό Ταμείο Πόρου, ενώ ουδέποτε δόθηκε άδεια από τη δημοτική αρχή. «Ο χώρος αυτός δεν μπορούσε να πάρει τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις και ως εκ τούτου, δεν ήταν ασφαλής» έσπευσε να προσθέσει ο κ. Καραγιάννης.
Διαμήνυσε δε, ότι «κανένας δεν το συντηρούσε», διευκρινίζοντας ότι «ουδέποτε ασχολήθηκα με το ελικοδρόμιο». «Η προσβασιμότητα και η χρήση του είναι πολύ δύσκολη και εκπλήσσομαι που οι χειριστές το χρησιμοποιούν» συνέχισε, στο ίδιο πλαίσιο.
Εξήγησε, τέλος, ότι το ελικοδρόμιο βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο και δεν ανήκει στον δήμο Τροιζηνίας.
«Περιμέναμε πότε θα συμβεί»
Για δυστύχημα που «ήταν στον προθάλαμο» και απλά περιμέναμε πότε θα συμβεί στον Γαλατά, έκανε λόγο στον ΣΚΑΙ ο πρόεδρος των χειριστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.
Στάθηκε στην πολύ μικρή απόσταση ανάμεσα στο ελικοδρόμιο και τα καλώδια, επισημαίνοντας ότι στο παρελθόν είχε σταλεί επιστολή στον ΔΕΔΔΗΕ για την έλλειψη σήμανσης που θα ενημέρωνε τους πιλότους για την καλωδίωση, ενώ σημείωσε ότι παγκοσμίως το 70% των ατυχημάτων και δυστυχημάτων με ελικόπτερα προκύπτει από εμπλοκή με καλώδια.
«Τα καλώδια βρίσκονταν γύρω στα 250 με 300 μετρά από το ελικοδρόμιο και το ελικόπτερο με το που σηκώθηκε, έπεσε πάνω σε αυτά» δήλωσε ο δήμαρχος Τροιζηνίας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις