Πόρος: Οι πρώτες εκτιμήσεις για το μοιραίο δυστύχημα – Μηχανική βλάβη ή ανθρώπινο λάθος;
Από τις περιγραφές που έκαναν οι αυτόπτες μάρτυρες, όλα φαίνεται να καταλήγουν στο σενάριο ότι το ελικόπτερο που μετέφερε τους Ρώσους παρουσίασε βλάβη
Τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου στη θαλάσσια περιοχή του Πόρου αναζητούν οι εμπειρογνώμονες, προκειμένου να διευκρινιστεί αν η πτώση οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή σε μηχανική βλάβη. Το ελικόπτερο συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή του διαύλου Πόρου-Γαλατά με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο και οι τρεις επιβαίνοντες σε αυτό.
Μετά από εντατικές έρευνες, οι δύτες της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών εντόπισαν και ανέσυραν τις σορούς τριών ανδρών, επιβαινόντων του ελικοπτέρου. Πρόκειται για τους δύο Ρώσους υπηκόους και τον Έλληνα χειριστή του ελικοπτέρου, που βρέθηκαν εγκλωβισμένοι στην καμπίνα του ελικοπτέρου. Ο άτυχος πιλότος μάλιστα φέρεται να είχε στο ενεργητικό του πολλές ώρες πτήσεις και θεωρείτο ένας από τους πιο έμπειρους πιλότους.
Το επικρατέστερο σενάριο που εξετάζεται -σύμφωνα τουλάχιστον και με τις μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων- είναι αυτό της μηχανικής βλάβης.
Κάτοικοι της περιοχής υποστήριξαν ότι το ελικόπτερο προσπάθησε να απογειωθεί πάνω από μία φορά, ενώ όταν τα κατάφερε και πήρε λίγο ύψος προσέκρουσε στα καλώδια της ΔΕΗ με αποτέλεσμα να εκραγεί. Άλλοι πάλι αναφέρουν αναφέρει ότι το ελικόπτερο επιχείρησε να επιστρέψει στο ελικοδρόμιο και τότε έπεσε πάνω στα καλώδια της ΔΕΗ.
Οπως εξηγούν κάτοικοι και τοπικοί φορείς, ακούστηκε αρχικά ένας ήχος, σαν εκείνο που κάνουν καλώδια υψηλής τάσης. Στη συνέχεια ακολούθησε ένας ισχυρός θόρυβος και το ελικόπτερο πήρε αμέσως φωτιά.
Σε κάθε περίπτωση, τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος αναμένεται να φέρει στο «φως» η έρευνα που η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, τα οποία θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.
Εμπειρος ο πιλότος
Όσον αφορά το χρονικό της τραγωδίας, ο έμπειρος πιλότος είχε ξεκινήσει με ένα ελικόπτερο τύπου Agusta A109 από το Κρανίδι για να παραλάβει δύο επιβάτες από τον Γαλατά και να τους μεταφέρει στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Ο χειριστής είχε στο ενεργητικό του πολλές ώρες πτήσεις και θεωρείτο ένας από τους πιο έμπειρους πιλότους. Απόφοιτος της Σχολής Ικάρων είχε υπηρετήσει στην Πολεμική Αεροπορία (και) ως κυβερνήτης Super Puma συμμετέχοντας σε πολλές επιχειρήσεις.
Στις 15:32 το μεσημέρι της Τρίτης, ο πιλότος επικοινώνησε με την προσέγγιση Αθηνών και ανακοίνωσε ότι σε μερικά λεπτά αναχωρεί από Γαλατά. Μετά από αυτή την συνομιλία χάθηκε η επικοινωνία με το ελικόπτερο.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενημέρωσε άμεσα το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης καθώς και την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, δίνοντας το τελευταίο στίγμα του ελικοπτέρου για να προχωρήσουν τις διαδικασίες έρευνας και διάσωσης των επιβαινόντων.
Η «προφητική» ανάρτηση
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πιλότος ήταν πατέρας τριών παιδιών και ιδιαίτερα αγαπητός στον κύκλο των συναδέλφων του.
Η τραγική ειρωνεία, ωστόσο, είναι πως στις 10 Ιουλίου είχε κάνει μία ανάρτηση στο προσωπικό του προφίλ στο Facebook, η οποία αποδείχτηκε «προφητική». «Χαλάς την υγεία σου για μια δουλειά που σε περίπτωση θανάτου σου, θα ‘βρισκε αντικαταστάτη σε μια εβδομάδα. Πρόσεχε τον εαυτό σου γιατί κανείς άλλος δεν θα το κάνει» είχε γράψει χαρακτηριστικά.
- Κυριάκος: «Λεκτικό bullying του Ηλιόπουλου στον Λουτσέσκου»
- Σεισμός τώρα στην Κρήτη – 3,5 Ρίχτερ
- Η ακροδεξιά οπλίζει το χέρι τρομοκρατών
- Δώρο Αγάπης 2024: Συμμετέχουμε για 9η χρονιά στην πράξη αγάπης της ΑΒ Βασιλόπουλος στηρίζοντας όσους έχουν ανάγκη
- Κονστάντσε Γκάιγκερ: Το παιδί θαύμα του 19ου αιώνα
- Επιλέγοντας οικογενειακό αυτοκίνητο με την ασφάλεια της Avis