WSJ: Ελληνικές εταιρείες αρνούνται να εξυπηρετήσουν το Grace 1 – Πιέσεις από ΗΠΑ
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, το ιρανικό τάνκερ σχεδιάζει να ξεφορτώσει και να ανεφοδιαστεί στην Ελλάδα. Ωστόσο, αυτό προσκρούει στις αμερικανικές πιέσεις που δέχεται η Αθήνα
- Γερμανία: Σε κρίση το επιχειρηματικό μοντέλο – Καταρρέει η οικονομία
- Άιντα Λουπίνο - Η ατρόμητη σταρ του Χόλιγουντ που ξεπέρασε τη femme fatale τυποποίηση
- Οδηγός ταξί πήρε 160 ευρώ από τουρίστα για να τον πάει στον Πειραιά - «Ευχαριστώ που ήσουν κορόιδο»
- Η φοβερή αποκάλυψη της Βικτόρια Μπέκαμ για τα παιδιά της
Πλώρη προς την Καλαμάτα φέρεται να έχει βάλει το ιρανικό δεξαμενόπλοιο «Adrian Darya» – γνωστό και ως «Grace 1», το οποίο για την ώρα βρίσκεται ανοιχτά της Μαγιόρκας, στη νοτιοανατολική Ισπανία.
Δεν υπάρχει αίτημα ελλιμενισμού ή οποιοδήποτε άλλο αίτημα από το πλοίο προς τη χώρα μας, διαβεβαίωσε εκ νέου ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, ενώ σε δηλώσεις του ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, τόνισε ότι «σε κανένα ελληνικό λιμάνι δεν μπορεί να φιλοξενηθεί το τάνκερ».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών, Μάικ Πομπέο, επανέλαβε την Τετάρτη ότι απειλούνται με κυρώσεις όσοι βοηθήσουν στη ρότα του το τάνκερ, με τη χώρα μας να καλείται να λάβει σημαντικές αποφάσεις για το πώς θα διαχειριστεί την κατάσταση.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, το ιρανικό τάνκερ σχεδιάζει να ξεφορτώσει και να ανεφοδιαστεί στην Ελλάδα. Ωστόσο, αυτό προσκρούει στις αμερικανικές πιέσεις που δέχεται η Αθήνα.
Την ίδια στιγμή, υψηλόβαθμος διπλωμάτης της ΕΕ, μιλώντας στην αμερικανική εφημερίδα, γνωστοποιεί ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι απρόθυμη να φιλοξενήσει το επίμαχο πλοίο στα ελληνικά χωρικά ύδατα, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος φέρεται να βρίσκονται και ελληνικές εταιρείες.
Αρχικά, κάποιες εξέτασαν το ενδεχόμενο να συνεργαστούν με το Adrian Darya 1, όμως οι επανειλημμένες προειδοποιήσεις των Ηνωμένων Πολιτειών ότι όποια μεσογειακή χώρα παράσχει βοήθεια στο ιρανικό πλοίο θα υποστεί κυρώσεις έθεσαν τέλος σε αυτές τις σκέψεις. «Δεν θέλω να εργαστώ σ’ αυτό. Δεν ενδιαφέρομαι πλέον» δηλώνει στη Wall Street Journal μιας εξ’ αυτών.
Κύριος φόβος της Αθήνας είναι ότι τυχόν αμερικανικές κυρώσεις θα περιλαμβάνουν ακύρωση βίζα που έχουν χορηγηθεί σε ελληνικά πληρώματα. Τέτοια εξέλιξη θα έπληττε την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία διαδραματίζει κομβικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο.
Με τα υφιστάμενα δεδομένα πάντως είναι ορατό το ενδεχόμενο το Adrian Darya 1 να ακινητοποιηθεί άπραγο στην Μεσόγειο Θάλασσα, καθότι δεν βρίσκει λιμάνι κατάπλου, ουδείς δέχεται να το ανεφοδιάσει και δεν έχει επαρκή καύσιμα ώστε να επιστρέψει στο Ιράν.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις