Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
To Facebook «ρίχνεται» στη μάχη κατά των fake news για το εμβόλια

To Facebook «ρίχνεται» στη μάχη κατά των fake news για το εμβόλια

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας καλωσόρισε την δέσμευση του Facebook Inc να κατευθύνει τους χρήστες του που αναζητούν πληροφορίες για εμβόλια στις πλατφόρμες του στο Instagram και στο Facebook σε άλλους ιστοτόπους που διαθέτουν αξιόπιστα στοιχεία και όχι λανθασμένες πληροφορίες

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας καλωσόρισε την δέσμευση του Facebook Inc να κατευθύνει τους χρήστες του που αναζητούν πληροφορίες για εμβόλια στις πλατφόρμες του στο Instagram και στο Facebook σε άλλους ιστοτόπους που διαθέτουν αξιόπιστα στοιχεία και όχι λανθασμένες πληροφορίες.

Έπειτα από μήνες συζητήσεων με τον ΠΟΥ, το Facebook δεσμεύτηκε να κατευθύνει τους χρήστες του σε «ακριβείς και αξιόπιστες πληροφορίες για τα εμβόλια, σε πολλές γλώσσες», στον ιστότοπο του ΠΟΥ, ανέφερε ο Οργανισμός υγείας των Ηνωμένων Εθνών, για «να διασφαλίζεται ότι οι ζωτικής σημασίας πληροφορίες για την υγεία θα φτάνουν σε ανθρώπους που έχουν περισσότερο ανάγκη».

«Οι μεγάλοι ψηφιακοί οργανισμοί έχουν ευθύνη προς τους χρήστες τους να διασφαλίζουν ότι εκείνοι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε στοιχεία για τα εμβόλια και την υγεία», ανακοίνωσε ο ΠΟΥ.

«Η παραπληροφόρηση για τα εμβόλια συνιστά μια τεράστια απειλή για την παγκόσμια υγεία και μπορεί να ανατρέψει δεκαετίες προόδου που έχει γίνει για την αντιμετώπιση ασθενειών που μπορούν να προληφθούν», υπογραμμίζεται. Θανατηφόρα λοιμώδη νοσήματα, όπως η ιλαρά, η διφθερίτιδα, η ηπατίτιδα, η πολιομυελίτιδα, η χολέρα, ο κίτρινος πυρετός, όλα μπορούν να προληφθούν με εμβολιασμό, πρόσθεσε.

Το Facebook επιβεβαίωσε στην ανακοίνωσή του ότι «ξεκινά να πρωτοπαρουσιάζει περισσότερους τρόπους να συνδέει ανθρώπους με έγκυρες πληροφορίες για τα εμβόλια στο Facebook και στο Instagram».

Παράλληλα ανακοίνωσε ότι θα μειώσει στη σειρά κατάταξης ομάδες και σελίδες που διαχέουν παραπληροφόρηση για τους εμβολιασμούς στην ροή ειδήσεων και στα εργαλεία αναζήτησης, ενώ θα απορρίπτει κάθε διαφήμιση που βρίσκει ότι περιλαμβάνει λανθασμένες πληροφορίες για τους εμβολιασμούς.

Ο ΠΟΥ τονίζει ότι τα εμβόλια αποτελούν μία από τις ισχυρότερες καινοτομίες στην ιστορία της δημόσιας υγείας και εκτιμά ότι σώζουν κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο περισσότερες από δύο εκατομμύρια ζωές.

Ο εμβολιασμός σημαίνει ότι εκατομμύρια περισσότερα παιδιά δεν μολύνονται με ασθένειες που μπορεί να απαιτήσουν μακράς διάρκειας νοσηλεία και απουσία από το σχολείο, αναφέρει ο Οργανισμός.

Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, η παραπληροφόρηση για τους εμβολιασμούς έχει εξαπλωθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε πολλές χώρες – όπως συνέβη κατά τη διάρκεια μεγάλων εκστρατειών εμβολιασμών για την προφύλαξη από την πολιομυελίτιδα στο Πακιστάν και τον εμβολιασμό κατά του κίτρινου πυρετού στην Νότια Αμερική.

Πρώτα στην αγγλική γλώσσα και έπειτα σε άλλες γλώσσες, οι αναζητήσεις σχετικά με εμβόλια στο Facebook και στο Instagram χρηστών εκτός ΗΠΑ θα οδηγούν σε πληροφορίες και στοιχεία από τον ΠΟΥ, ενώ οι χρήστες εντός των ΗΠΑ θα κατευθύνονται προς πληροφορίες από το αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου Ασθενειών (CDC).

Η απόφαση του Facebook ακολουθεί μια παρόμοια του μέσου κοινωνικής δικτύωσης Pinterest Inc, που την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε πως οι χρήστες της πλατφόρμας της που θα αναζητούν θέματα που σχετίζονται με τα εμβόλια όπως «ιλαρά» ή «ασφάλεια εμβολίων», θα λαμβάνουν αποτελέσματα από οργανισμούς όπως ο ΠΟΥ, το CDC, η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής και το Δίκτυο Ασφαλούς Εμβολιασμού που στηρίζεται από τον ΠΟΥ.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας επισήμανε ότι αυτές οι αποφάσεις των εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης θα «πρέπει να συνοδεύονται από απτά μέτρα των κυβερνήσεων και του τομέα της υγείας» που θα προωθούν την εμπιστοσύνη στον εμβολιασμό και θα απαντούν στις ανησυχίες των γονέων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024