«Δεν υπάρχει ποσότητα οινοπνεύματος στο αίμα που να θεωρείται ακίνδυνη για την οδήγηση. Τα όρια που έχουν θεσπίσει τα κράτη είναι καθαρά “νομικά” όρια, που διαφέρουν από χώρα σε χώρα, καθρεπτίζουν το ισοζύγιο αδιαφορίας κάθε κράτους για τους πολίτες του και αποσκοπούν καθαρά σε εισπρακτικούς σκοπούς».

Αυτό το μήνυμα στέλνει ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Άρης Ζωγράφος, ορμώμενος από τα τελευταία περιστατικά ατόμων που οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ και έγιναν αφορμή για τροχαία δυστυχήματα.

Ο ίδιος αναφέρει ότι «δεν πρέπει κανείς να ξεγελαστεί και να θεωρήσει την ευφορία που προξενεί το οινόπνευμα σαν αύξηση της ικανότητας για οδήγηση.»

» Στη χώρα μας ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), στο Άρθρο 42, αναφέρει ότι για έναν οδηγό το επιτρεπόμενο όριο οινοπνεύματος με τη μέθοδο της αιμοληψίας είναι 0,5 τοις χιλίοις, ενώ με την μέθοδο της εκπνοής είναι στα 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα -με την προϋπόθεση ότι η μέτρηση γίνεται με ειδικά πιστοποιημένα αλκοολόμετρα.»

» Όμως […] η πραγματικότητα και οι αριθμοί λένε άλλα πράγματα».

Στην πραγματικότητα ισχύουν άλλα όρια

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο κ. Ζωγράφος, επισημαίνει πως με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 0,1 και 0,2 mg/ml η πιθανότητα εμπλοκής ενός οδηγού σε τροχαία σύγκρουση είναι διπλάσια.

Με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 0,3 και 0,5 mg/ml η πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαία σύγκρουση είναι 11 φορές μεγαλύτερη.

Με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 0,6 και 1 mg/ml η πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαία σύγκρουση είναι 48 φορές μεγαλύτερη.

Με ποσότητα αλκοόλ στο αίμα μεταξύ 1 και 1,5 mg/ml η πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαία σύγκρουση είναι 380 φορές μεγαλύτερη».

«Να αλλαχτούν τα όρια αλκοόλ σε 0,0 mg/ml»

Ο κ. Ζωγράφος κατέθεσε ολοκληρωμένη πρόταση στους αρμόδιους φορείς η οποία αναφέρει πως «πρέπει να αλλαχτούν τα όρια αλκοόλ, θεσπίζοντας 0,0 mg/ml σε οποιονδήποτε οδηγεί οποιοδήποτε όχημα.»

» Θα πρέπει να ακυρωθεί η θεματική ενότητα, αλκοόλ και οδήγηση και τις ερωτήσεις σε όλα τα βιβλία και να εισαχθεί θεματική ενότητα με τίτλο “Η Κοινωνία της Κυκλοφορίας (ΚτΚ) ως βιωματικό μάθημα, σε όλη την υποχρεωτική εκπαιδευτική διαδικασία και στους υποψηφίους οδηγούς”».

«Ας κάνουμε όλοι σημαία μας την απαράβατη αρχή “δεν πίνω όταν οδηγώ και δεν οδηγώ όταν πίνω”» τονίζει ο κ. Ζωγράφος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ