ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 3 ώρες
Στα μέσα του 2020 αναμένονται στην Ελλάδα τα πρώτα 3 από τα συνολικά έως και 9 πλήρως ανακατασκευασμένα «ιταλικά» τρένα που θα δρομολογηθούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Στα μέσα του 2020 αναμένονται στην Ελλάδα τα πρώτα 3 από τα συνολικά έως και 9 πλήρως ανακατασκευασμένα «ιταλικά» τρένα που θα δρομολογηθούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει το «χτίσιμο» νέων υβριδικών τρένων από τη μητρική Ferrovie Dello Stato Italiane, ορισμένα εκ των οποίων αναμένεται να τρέξουν στο ελληνικό δίκτυο πιθανώς το 2022.
Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Φίλιππος Τσαλίδης σε συνάντησή του με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης στη Θεσσαλονίκη, εφόσον ολοκληρωθούν όλα τα απαραίτητα έργα ασφαλείας στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας, το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μπορεί να γίνεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά. Σε κάθε περίπτωση, σημείωσε ότι περί το τέλος του 2020 πρόκειται να διπλασιαστούν τα ημερήσια δρομολόγια τα οποία θα γίνονται κάθε περίπου μιάμιση ώρα.
Ποια έργα απαιτούνται για να τρέξουν πιο γρήγορα τα τρένα
Τι απομένει να γίνει όμως στην υποδομή μέχρι τότε; Η εγκατάσταση του συστήματος ETCS, καθώς και η θέση του λειτουργία (πράγμα όχι τόσο αυτονόητο στην Ελλάδα!) στο σύνολο του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, καθώς και στον Προαστιακό. Θεωρείται ότι εντός εξαμήνου είναι εφικτή η λειτουργία με σύστημα προστασίας συρμού και διαλειτουργικότητας στα τμήματα Αθήνα – Οινόη, Τιθορέα – Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας. Τότε θα υπολείπεται το τμήμα Οινόη-Τιθορέα το οποίο και μπορεί να ολοκληρωθεί εντός του 2020.
Επίσης, για να πιάσει το τρένο υπερυψηλές ταχύτητες θα πρέπει να τεθούν σε λειτουργία οι δύο υποσταθμοί της ΔΕΗ σε Ανθήλη και Περιβόλι (στο νέο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός) και καθαρισμός του περιτυπώματος της γραμμής από βλάστηση κάθε είδους και δένδρα. Εφόσον όλα τα παραπάνω γίνουν στην ώρα τους, τότε ο κ. Τσαλίδης θεωρεί εφικτή τη μείωση του ταξιδιού στις 2 ώρες και 50 λεπτά στις αρχές του 2021.
Ακόμη, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη βόρεια Ελλάδα, από Θεσσαλονίκη ως Σέρρες και από Δράμα ως Ξάνθη, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί παρά το υφιστάμενο τροχαίο υλικό. Ειδικά δε για τον άξονα Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, σε μια απόσταση 350 χλμ., ο δρομολογιακός χρόνος που δίνει ο ΟΣΕ (διαχειριστής του δικτύου) είναι 8,5 ώρες με αποτέλεσμα η ζήτηση να είναι ελάχιστη.
Ανακατασκευή συρμών και νέα πρωτοπόρα τρένα
Τα πρώτα τρένα που θα φέρουν νέο αέρα στο δίκτυο το 2020 αυτήν την εποχή ανακατασκευάζονται και ανακαινίζονται πλήρως, προκειμένου να προσφέρουν ένα σύγχρονο εσωτερικό με κλιματισμό, νέες εργονομικές θέσεις, wi-fi, πρίζες, υπηρεσίες εστίασης κλπ.
Όσο δε για τα υπερσύγχρονα, υβριδικά τρένα που κατασκευάζονται για την FSI, πρόκειται για τρένα τα οποία θα μπορούν να κυκλοφορούν σε όλο το εκσυγχρονισμένο δίκτυο, δηλαδή θα χρησιμοποιούν και την ηλεκτροκίνηση και το ντίζελ όπου αυτή δεν υπάρχει. Επίσης, θα είναι εντελώς αθόρυβα όταν εισέρχονται σε κατοικημένες περιοχές χρησιμοποιώντας τις μπαταρίες. Επίσης, θα είναι μεγάλης χωρητικότητας, άνω των 600 θέσεων με 9 βαγόνια, θα διαθέτουν όλες τις ανέσεις και θα ενσωματώνουν όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις.
- «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» με τον Λάκη Λαζόπουλο: Το νέο τρέιλερ πριν από την πρεμιέρα
- Νέα συνέντευξη Τύπου δικηγόρων και πραγματογνωμόνων για τα Τέμπη
- Αμαλιάδα: «Δεν θα καλύπτω εγώ τους πάντες, θα πω τα πράγματα με το όνομά τους» λέει η Ειρήνη
- Δημήτρης Παπαχρήστος: «Το Πολυτεχνείο ανήκει σε όσους συνεχίζουν να αγωνίζονται»
- Παπανδρέου: Το Πολυτεχνείο σηματοδοτεί την ανάγκη διαρκούς περιφρούρησης των δημοκρατικών θεσμών
- Ο Μάικ Τάισον αποκάλυψε πως «παραλίγο να πεθάνει» πριν τον αγώνα με τον Τζέικ Πολ