Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες τρέμουν το Brexit χωρίς συμφωνία;
Καταστροφικές θα είναι οι επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία από ενδεχόμενο Brexit χωρίς συμφωνία, ενώ οι υπέρογκοι δασμοί που θα επιβληθούν εκτιμάται πως θα επηρεάσουν τις επιλογές των καταναλωτών, σύμφωνα με τις Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανιών.
- Νέος σεισμός στην Κρήτη - Καθησυχαστικός ο Λέκκας
- Συναγερμός στον ΕΟΔΥ για τον ιό mpox - 18 επιβεβαιωμένα κρούσματα στην Ελλάδα
- ΠΑΣΟΚ: Όσους Βελόπουλους και αν χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση, οι πολίτες δεν αποπροσανατολίζονται
- ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης μπέρδεψε τους μπλε φακέλους στο υπουργικό, διαβάζοντας αυτούς του… 2019
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποίησε σήμερα για τις καταστροφικές επιπτώσεις ενδεχόμενης αποχώρησης χωρίς συμφωνία του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
«Συνταρακτική αλλαγή»
«Η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ενωση χωρίς συμφωνία θα προκαλέσει συνταρακτική αλλαγή στους εμπορικούς όρους, με δισεκατομμύρια ευρώ δασμών που απειλούν να επηρεάσουν τις επιλογές των καταναλωτών και στις δύο πλευρές της Μάγχης», υπογράμμισαν με κοινή τους ανακοίνωση η Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Επιτροπή Σύνδεσης για την Κατασκευή Εξοπλισμού και Εξαρτημάτων Αυτοκινήτων (CLEPA) και 21 εθνικές ενώσεις.
«Το Brexit δεν είναι μόνο βρετανικό πρόβλημα, όλοι μας ανησυχούμε στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και ακόμα πιο πέρα», αναφέρει στην ανακοίνωση ο Κριστιάν Πεζό, πρόεδρος της γαλλικής ομοσπονδίας αυτοκινητοβιομηχανιών (CCFA).
Χαοτικό Brexit θα προκαλέσει «σοβαρό πλήγμα» στην έγκαιρη παράδοση και στις αλυσίδες εφοδιασμού που ξεπερνούν τα διεθνή σύνορα, προειδοποίησαν οι ενώσεις.
«Φόροι και επιβαρύνσεις»
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου χρειάζονται ομαλή ροή του εμπορίου και θα πληγούν σοβαρά από τους φόρους και τις διοικητικές επιβαρύνσεις για ανταλλακτικά και οχήματα», ανέφερε ο Μπέρναντ Μάτες, πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA).
«Ως εκ τούτου, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ευρωπαϊκή Ενωση θα πρέπει να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφύγουν το Brexit χωρίς συμφωνία», τόνισαν οι ενώσεις.
Οι ευρωπαϊκές ενώσεις κατασκευαστών εκτιμούν το πρόσθετο κόστος των τελωνειακών δασμών σε περίπτωση άτακτου Brexit σε περίπου 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρείται αυτός με τη μεγαλύτερη έκθεση σε κίνδυνο εάν γίνει πραγματικότητα το Brexit χωρίς συμφωνία, αφού θα απορυθμιστούν οι αλυσίδες εφοδιασμού και ενδέχεται μεγάλες βιομηχανίες να πάρουν την άγουσα προς την έξοδο.
«Διακυβεύεται το μέλλον»
Γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η γερμανική BMW, η γαλλική PSA και η ιαπωνική Nissan, έχουν σήμερα εργοστάσια στη Βρετανία, των οποίων το μέλλον φαίνεται να διακυβεύεται σε περίπτωση «μη συμφωνίας».
Η BMW έχει προειδοποιήσει ότι θα μπορούσε να μεταφέρει μέρος της παραγωγής κινητήρων και οχημάτων εκτός Βρετανίας εάν υπάρξει άτακτο Brexit. H Nissan ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι θα σταματήσει την παραγωγή των πολυτελών μοντέλων Infiniti στο εργοστάσιο της στο Σάντερλαντ, στη βορειοανατολική Αγγλία.
«Brexit χωρίς συμφωνία θα έχει άμεσο και καταστροφικό αντίκτυπο στη βιομηχανία, υπονομεύοντας την ανταγωνιστικότητα και προκαλώντας μη αναστρέψιμες και σοβαρές ζημιές», προειδοποίησε ο Μάικ Χέιβς, επικεφαλής της Ενωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών και Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων στη Βρετανία (SMMT).
Οι επενδύσεις στη βρετανική βιομηχανία αυτοκινήτων μειώθηκαν περισσότερο από 70% το πρώτο εξάμηνο του έτους εξαιτίας των ανησυχιών για άτακτο Brexit, σύμφωνα με σύνδεσμο του κλάδου, που προειδοποίησε ότι η αποχώρηση από την ΕΕ χωρίς συμφωνία θα ήταν η «χειρότερη έκβαση».
Βουτιά των νέων επενδύσεων
Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου, οι νέες επενδύσεις στην βιομηχανία που ανακοινώθηκαν έπεσαν στα 90 εκατομμύρια λίρες (98,2 εκατομμύρια ευρώ).
Περίπου το 10% των οχημάτων που συναρμολογούνται στην ευρωπαϊκή ήπειρο εξάγονται στη Βρετανία, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας.
Ο ευρωπαϊκός κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας παράγει 19,1 εκατομμύρια οχήματα ετησίως και απασχολεί 13,8 εκατομμύρια προσωπικό ή το 6,1% του εργατικού δυναμικού.
Η βιομηχανία αυτοκινήτων, ο μεγαλύτερος εξαγωγικός κλάδος προϊόντων της Βρετανίας που απασχολεί πάνω από 800.000 εργαζομένους, είναι από τους σφοδρότερους πολέμιους του Brexit χωρίς συμφωνία, καθώς υπάρχουν φόβοι ότι οι πρόσθετοι δασμοί και η γραφειοκρατία μπορούν να πλήξουν την παραγωγή.
Πηγή: ΑΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις