ΜΕΤ : Τέσσερα μπρούτζινα γλυπτά Αφρικανών γυναικών στην πρόσοψη του μουσείου
Στην πρόσοψη του ΜΕΤ τέσσερα μπρούτζινα γλυπτά Αφρικανών γυναικών, τα οποία φιλοτέχνησε κατόπιν παραγγελίας η Αμερικανή, κενυατικής καταγωγής, καλλιτέχνης Ουανγκέτσι Μούτου (Wangechi Mutu)
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Οι κόγχες της πρόσοψης του Metropolitan Museum of Art (ΜΕΤ) που βλέπει στην 5η Λεωφόρο στη Νέα Υόρκη είχαν παραμείνει κενές από τότε που το μουσείο ολοκληρώθηκε το 1902. Τώρα, για πρώτη φορά φιλοξενούν γλυπτά: τέσσερα μπρούτζινα γλυπτά Αφρικανών γυναικών, τα οποία φιλοτέχνησε κατόπιν παραγγελίας η Αμερικανή, κενυατικής καταγωγής, καλλιτέχνης Ουανγκέτσι Μούτου (Wangechi Mutu).
Η σειρά φέρει την επωνυμία «The New Ones, will free Us» (θα κοσμεί το ΜΕΤ έως τις 12 Ιανουαρίου του 2020), αλλά ατομικά τα γλυπτά ονομάζονται The Seated I, II, III και IV.
Οι ύψους άνω των δύο μέτρων γυναικείες φιγούρες είναι ενδεδυμένες με σπειροειδείς ενδυμασίες και φέρουν γυαλιστερούς δίσκους σε διάφορα σημεία της κεφαλής τους. Αυτό το κόσμημα είναι ευθεία αναφορά στα κοσμήματα και δίσκους στα χείλη με τα οποία στολίζονται γυναίκες σε ορισμένες αφρικανικές φυλές.
Και τα ίδια τα γλυπτά είναι αναφορά στην ελληνική παράδοση των Καρυάτιδων -αλλά και την ανάλογη παράδοση στη Δυτική Αφρική- στην οποία γυναικείες φιγούρες αναπαρίστανται από ξύλο ή μάρμαρο ως δομική ή μεταφορική στήριξη.
«Οι Καρυάτιδες, στο διάβα της ιστορίας, έφεραν στους ώμους τους αυτά τα κτίσματα, εκφράζοντας την ισχύ και τον πλούτο ενός συγκεκριμένου τόπου» είπε, σε βιντεοσκοπήμενη συνέντευξή της που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του Met, η γεννημένη στο Ναϊρόμπι της Κένυας καλλιτέχνης. Και, θέλοντας να χρησιμοποιήσει τα γλυπτά της για μια «φεμινιστική παρέμβαση», όπως τη χαρακτηρίζει το Met, διευκρίνισε: ήθελα να «κρατήσω το DNA μιας γυναίκας σε ενεργητική στάση, αλλά δεν την ήθελα να κουβαλά κάποιο βάρος ή το βάρος κάποιου άλλου».
Το έργο είναι μέρος μια πολύ σημαντικής προσπάθειας που κάνει το ΜΕΤ εδώ και δύο χρόνια και έχει σκοπό να ενισχύσει τους πειραματισμούς σε τομείς της τέχνης και να διευρύνει την σχέση μεταξύ της εξουσίας, του πολιτισμούς και της αναπαράστασης.
Η σειρά «The NewOnes, will free Us» θα κοσμεί την πρόσοψη του Met έως τις 12 Ιανουαρίου του 2020.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις