Μέριλιν Μονρόε: Στο σφυρί η κάμερα που την φωτογράφισε για τελευταία φορά
Στις 29 Οκτωβρίου θα δημοπρατηθεί η Hasselblad μπροστά στην οποία η Μέριλιν Μονρόε πόζαρε επαγγελματικά για τελευταία φορά
- Μεθοδεύσεις και προσπάθειες επηρεασμού των ιατροδικαστών στο συγκλονιστικό θρίλερ της Αμαλιάδας
- «Είσαι ενδοτικός», «Μην είσαι κατά συρροή δειλός»: Συνεχίζεται ο πόλεμος Νετανιάχου και Γκαντζ
- Νετανιάχου: «Θα δράσουμε κατά των Χούθι, όπως δράσαμε κατά των τρομοκρατών του Ιράν»
- Πόσο θα κοστίσει στην τσέπη των Ελλήνων αν ενεργοποιηθεί η «βόμβα» Τραμπ για 5% του ΑΕΠ σε αμυντικές δαπάνες
Στις 29 Οκτωβρίου θα δημοπρατηθεί η Hasselblad μπροστά στην οποία η Μέριλιν Μονρόε πόζαρε επαγγελματικά για τελευταία φορά.
Ένας ευτυχής θα αποκτήσει τη φωτογραφική κάμερα με την οποία έγινε μια από τις πιο διάσημες φωτογραφίσεις του 20ού αιώνα. Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s προετοιμάζεται να διαθέσει, τη Hasselblad του Ντούγκλας Κίρκλαντ μπροστά στον φακό της οποίας πόζαρε η Μέριλιν Μονρόε.
«Στην πραγματικότητα, ήταν η Μέριλιν Μονρόε και αυτή η Χάσελμπλαντ που ξεκίνησαν την καριέρα μου» λέει ο 85χρονος σήμερα φωτογράφος. Ο ίδιος περιέγραψε την εμπειρία του στο βίντεο που ετοίμασε ο νεοϋορκέζικος οίκος για την προώθηση της δημοπρασίας. Εκείνο το βράδυ του Νοεμβρίου του 1961, ο Κίρκλαντ ήταν ένας 27χρονος φιλόδοξος φωτογράφος, ο οποίος είχε αρχίσει να χτίζει τη φήμη του φωτογραφίζοντας σταρ του Χόλιγουντ. Ήταν φωτογράφος του Look για μόλις 18 μήνες όταν του ζήτησαν να κάνει ένα «καυτό» φωτογραφικό πορτρέτο της Μονρόε για το επετειακό τεύχος των 25 χρόνων του περιοδικού.
Βρισκόμενος εκείνο το βράδυ σε ένα νοικιασμένο στούντιο του Χόλιγουντ, αρχικά του ήταν δύσκολο να πει στην Μονρόε πώς ήθελε να τη φωτογραφίσει. Ανέλαβε εκείνη και -σύμφωνα με τον Christie’s- του είπε ότι ένα κρεβάτι, ένα λευκό μεταξωτό σεντόνι, μερικοί δίσκοι του Φρανκ Σινάντρα και πολλή σαμπάνια Ντομ Περινιόν ήταν ό,τι χρειάζονταν «για να φέρουν, μαζί, τη μαγεία».
«Πήρα ένα σημαντικό μάθημα από αυτήν: αν είναι να εκμαιεύσεις την πιο εξαιρετική περφόρμανς της, αντιμετώπισέ την ως την πριγκίπισσα που θα ήθελες να είναι μπροστά στον φακό σου» θυμάται ο Κίρκλαντ.
«Μόνον εγώ, η κάμερα και η Μέριλιν»
Η Μέριλιν δεν αισθανόταν άνετα όταν ξεκίνησε η φωτογράφιση με την ίδια να φορά μια τουαλέτα. Κι έτσι έκανε αυτό που ήξερε να κάνει η Μέριλιν Μονρόε. Πήγε στο καμαρίνι, γδύθηκε, γλίστρησε αιφνιδιαστικά στο ξέστρωτο κρεβάτι και τυλίχτηκε με το λευκό μεταξωτό σεντόνι. Ήταν η σειρά του Κίρκλαντ να κάνει το δικό του μερίδιο μαγείας. Συνέχισε να φωτογραφίζει καθώς η Μέριλιν στριφογύριζε, περιστρεφόταν και «σφάδαζε» κάτω από το σεντόνι. Με έναν προβολέα μονίμως αναμμένο για να μην τους διακόπτουν τα φλας. Κάποια στιγμή, η Μέριλιν ζήτησε να μείνει μόνη με τον φωτογράφο, και πέρασαν τη βραδιά – κατά τα λεγόμενα του Κίρκλαντ – «μόνον εγώ, η κάμερα και η Μέριλιν».
Ήταν η τελευταία επαγγελματική φωτογράφισή της, έναν χρόνο αργότερα ήταν νεκρή. Αυτή η Hasselblad 500C δύο φακοί Carl Zeiss (ένας 50mm κι ένας 150mm), δύο εκτυπώσεις limited edition σε διαστάσεις 40 x 60 φωτογραφιών αρχείου – της «Marilyn» (Hugging Pillow) και της «Marilyn (Overhead)» – και δύο παλιά τεύχη του περιοδικού, όλη αυτή η συλλογή αντικειμένων δημοπρατείται στα τέλη Οκτωβρίου και εκτιμάται ότι θα πιάσει 200.000 με 300.000 δολάρια!
- Παναθηναϊκός – Άρης 126-74: Ισοπεδωτικοί οι «πράσινοι» κόντρα σε 8 παίκτες
- Τέσσερις κόκκινες κάρτες, ο Ζίνι, οι «δανεικοί» και 4+1 νίκες στο γκολ: Η επανάληψη στα ματς του Παναθηναϊκού, έγινε… συνήθεια (vids)
- Σερβία: Διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς και της αδιαφάνειας στον κρατικό μηχανισμό
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις