Μετρό: Όλες οι αλλαγές που εξετάζονται – Πώς θα ανοίγουν οι μπάρες
Στο Λονδίνο, το μέτρο αυτό εφαρμόζεται εδώ και δύο χρόνια, με σημαντικά οφέλη για τους συγκοινωνιακούς φορείς.
- «The ick»: Τι σημαίνει η λέξη που η Gen z χρησιμοποιεί τόσο συχνά στις σχέσεις;
- Προφυλακιστέος ο 30χρονος για τη δολοφονία της Δώρας στο Αγρίνιο
- Μακελειό στην Κίνα: Οκτώ νεκροί και 17 τραυματίες από επιθέσεις με μαχαίρι σε σχολή
- Διαφήμιση και σοκ: Πώς επιδρά η αηδία στις καταναλωτικές μας συνήθειες;
Στην αναστήλωση των υπό κατάρρευση αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, με όχημα το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τον ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου, προχωρεί το υπουργείο Μεταφορών, φιλοδοξώντας να βελτιώσει την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και να ενισχύσει με προσωπικό τους αποδεκατισμένους συγκοινωνιακούς φορείς.
Πώς θα ανοίγει η μπάρα με ανέπαφες χρεωστικές κάρτες
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα ΝΕΑ» μέσω του ηλεκτρονικού κομίστρου, εξετάζεται να εμπλουτιστούν οι ήδη παρεχόμενες υπηρεσίες με νέες σύγχρονες τεχνολογίες πληρωμών, που θα τεθούν στη διάθεση των επιβατών.
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται μέσα στον επόμενο χρόνο να ενσωματωθεί στο ηλεκτρονικό εισιτήριο ειδική εφαρμογή που θα επιτρέπει τη χρέωση των μετακινήσεων και με ανέπαφες χρεωστικές κάρτες. Πρόκειται για δυνατότητα που θα επιτρέπει στους επιβάτες να περνούν τις μπάρες του μετρό και των άλλων συγκοινωνιακών μέσων, χρησιμοποιώντας μόνο τις τραπεζικές κάρτες πληρωμών, χωρίς να αγοράζουν ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Πώς θα γίνεται η είσοδος και η έξοδος
Οπως εξηγούν οι ειδικοί, «αυτό θα επιτυγχάνεται με τη χρήση της τεχνολογίας του ανοικτού κυκλώματος», που επιτρέπει να χρησιμοποιούνται οι τραπεζικές κάρτες ως εισιτήρια. Στην περίπτωση αυτή, η είσοδος και η έξοδος των επιβατών στο μετρό θα γίνεται μόνο με τη χρεωστική κάρτα, όπως ακριβώς γίνεται σήμερα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Στα βήματα του Λονδίνου
Στο Λονδίνο, το μέτρο αυτό εφαρμόζεται εδώ και δύο χρόνια, με σημαντικά οφέλη για τους συγκοινωνιακούς φορείς. Πέρυσι είχαν πραγματοποιηθεί 1 δισ. διαδρομές με απευθείας χρεώσεις στις κάρτες των επιβατών, χωρίς αγορά εισιτηρίου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το κόστος διαχείρισης των εισιτηρίων να μειωθεί στο 8% (από το 16%) του συνόλου των εσόδων. Παράλληλα, η συγκεκριμένη εφαρμογή συρρίκνωσε και τους χρόνους αναμονής στα εκδοτήρια των εισιτηρίων, μειώνοντας αντίστοιχα την ταλαιπωρία των επιβατών.
Αλλαγές. Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά την καθημερινότητα των πολιτών, η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) προχωρεί εσπευσμένα, από την ερχόμενη εβδομάδα, σε καταργήσεις, συγχωνεύσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων των αστικών λεωφορείων, κυρίως λόγω των σημαντικών ελλείψεων σε τροχαίο υλικό (ανταλλακτικά) και σε προσωπικό (οδηγοί, τεχνικοί κ.λπ.).
Σημειώνεται ότι η διοίκηση του ΟΑΣΑ που ορίστηκε στις αρχές του περασμένου Μαΐου (τοποθετήθηκε νέος διευθύνων σύμβουλος, ενώ ο έως τότε διευθύνων σύμβουλος έγινε πρόεδρος!) από το «υπερταμείο» είχε ανακοινώσει ότι το νέο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής, βάσει του οποίου θα σχεδιαζόταν ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής, θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2020.
Ωστόσο, προτού καν ολοκληρωθεί το σχέδιο αυτό, μόλις χθες, ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε εκτεταμένες αλλαγές που θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019 και θα ολοκληρωθούν τον Φεβρουάριο του 2020.
Αναστολή λειτουργίας στις παρακάτω λεωφορειακές γραμμές
Το πρώτο κύμα των αλλαγών αυτών περιλαμβάνει την αναστολή λειτουργίας αρκετών λεωφορειακών γραμμών. Συγκεκριμένα, καταργούνται, τροποποιούνται ή συγχωνεύονται οι εξής γραμμές:
165 Τερψιθέα – Αργυρούπολη – Σύνταγμα. Καταργείται. Το επιβατικό κοινό θα εξυπηρετείται από τη γραμμή 164.
155 Σταθμός Αγιος Δημήτριος – Ελληνικό. Καταργείται, λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης.
Χ80 Πειραιάς – Ακρόπολη – Σύνταγμα Express. Η γραμμή είναι εποχική και σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ «καταργείται κάθε χρόνο αρχές Νοεμβρίου».
100 Πλατεία Κουμουνδούρου – Κολωνάκι – Αγορά. Καταργείται λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης.
Γ16 Πλατεία Κουμουνδούρου – Ασπρόπυργος. Καταργείται. Οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από τη γραμμή 866 Ασπρόπυργος – Σταθμός Αγία Μαρίνα, η οποία ωστόσο δεν φτάνει μέχρι την πλατεία Κουμουνδούρου.
713 Ανω Λιόσια (Πανόραμα) – Σταθμός προαστιακού Ανω Λιόσια. Καταργείται. Οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από τη γραμμή κορμού Β12 Μάρνη – Ανω Λιόσια.
404 Σταθμός Χαλανδρίου – Σταθμός Εθνική Αμυνα. Καταργείται λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης.
711 Ζοφριά – Ανω Λιόσια. Δεν θα λειτουργεί το τμήμα της από τα Ανω Λιόσια μέχρι τον σταθμό μετρό Αττική.
Γ10 Ανάκασα – πλατεία Βάθη. Δεν θα λειτουργεί το τμήμα της από τον σταθμό Κάτω Πατήσια έως την πλατεία Βάθη.
Β2 Ακαδημίας – Αγιος Κοσμάς. Δεν θα λειτουργεί το τμήμα της από τον Σταθμό Συγγρού – Φιξ έως την Ακαδημίας.
n 409 – 413 Παπάγου – Σταθμός Εθνικής Αμυνας – Σταθμός Κατεχάκη. Οι γραμμές 409 και 413 ενοποιούνται σε μία λεωφορειακή γραμμή.
054 Περισσός – Ακαδημία – Μεταμόρφωση. Η γραμμή διασπάται σε δύο νέες λεωφορειακές τροφοδοτικές, την 054 Περισσός – Λαμπρινή – Πολυτεχνείο και τη 211 Μεταμόρφωση – Ακαδημία.
732 Αγιος Φανούριος – Ακαδημία – Ζωοδόχος Πηγή. Η γραμμή διασπάται σε δύο νέες λεωφορειακές τροφοδοτικές, την 732 Αγιος Φανούριος – Χαλκοκονδύλη και τη 214 Ζωοδόχος Πηγή – Ακαδημία.
- Ιαπωνία: Η εμπλοκή της Βόρειας Κορέας στην Ουκρανία θα έχει αντίκτυπο στην ασφάλεια της ανατολικής Ασίας
- «Η μητέρα μου με βοήθησε να κάνω σεξ με 158 άνδρες σε δύο εβδομάδες»: Απίστευτες δηλώσεις από σταρ του OnlyFans
- Μακελειό στην Κίνα: Οκτώ νεκροί και 17 τραυματίες από επιθέσεις με μαχαίρι σε σχολή
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις