ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται (Portrait de la jeune fille en feu, Γαλλία, 2019)

Απομονωμένη σε κάποιο νησί της Βρετάνης στα τέλη του 18ου αιώνα, η κακομαθημένη αλλά ευφυής αριστοκράτισσα Ελοΐζ (Αντέλ Ανέλ) γοητεύεται από τη Μαριάν (Νοεμί Μερλάν), μια ήρεμη αλλά ανήσυχη ζωγράφο που έχει προσληφθεί από τη μητέρα της πρώτης (Βαλέρια Γκολίνο) για να ζωγραφίσει το πορτρέτο της.

Ανάμεσα σε αμήχανες σιωπές, βλέμματα έντονα και γεμάτα επιθυμία και μια σεξουαλικότητα που ηλεκτρίζει μονίμως την περιρρέουσα ατμόσφαιρα γαλήνης, η Σελίν Σιαμά αργά, σταθερά, αποφασιστικά φέρνει κοντά τις τόσο αντίθετες, σε όλα, γυναίκες (ακόμα και στα χρώματά τους – η μία μελαχρινή, η άλλη ξανθιά).

Η εσωτερική, ψυχική καταπίεση ορίζει τον δρόμο προς τη σαρκική απελευθέρωση και κάποια στιγμή η φωνή της καρδιάς απομακρύνει τις δύο γυναίκες από τον εφιάλτη των ταμπού, οπότε η ταινία απογειώνεται

ΑΘΗΝΑ: ΙΝΤΕΑΛ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – TOWN CINEMAS – ΣΠΟΡΤΙΓΚ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – BARKIZA ΘΕΣ/ΚΗ: Π. ΖΑΝΑΣ – ΦΑΡΓΚΑΝΗ – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ

Μη χαμηλώνεις το βλέμμα (Werk ohne Autor, Γερμανία, 2019)

Του Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ.

Η τρίτη μεγάλου μήκους δημιουργία του σκηνοθέτη της κλασικής πια ταινίας «Οι ζωές των άλλων» είναι εμπνευσμένη από τη ζωή και το έργο του γερμανού εικαστικού Γκέρχαρντ Ρίχτερ (τον υποδύεται, με άλλο όνομα, ο Τομ Σίλινγκ, αριστερά στη φωτογραφία) και φιλοδοξεί να γίνει ένα έπος της σύγχρονης γερμανικής Ιστορίας διατρέχοντας με υπομονή και ξεπερνώντας τις τρεις ώρες (ίσως κάπως υπερβολικά) δύο καίριες περιόδους της: τον ναζισμό και τον κομμουνισμό.

Πολύ καλός ο Σεμπάστιαν Κοχ στον ρόλο ενός μυστηριώδους επιστήμονα που κατά κάποιον τρόπο «οριοθετεί» τη ζωή του κεντρικού ήρωα.

ΑΘΗΝΑ: ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΔΑΝΑΟΣ – ΕΛΛΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΣΙΝΕΑΚ

ΘΕΣ/ΚΗ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ – ΝΑΤΑΛΙ

Diego Μaradona (Αγγλία, 2019).

Ντοκιμαντέρ του Ασίφ Καπάντια που χρησιμοποίησε ανέκδοτο (κυρίως) υλικό από την περίοδο του αργεντινού ποδοσφαιριστή στη Νάπολι, όπου κατάφερε να δώσει αίγλη σε μια ομάδα (και μια πόλη) που η υπόλοιπη Ιταλία θεωρούσε για τα σκουπίδια. Τίποτε δεν μένει κρυφό, από τα έξαλλα πάρτι με την κοκαΐνη μέχρι τη σχέση του Μαραντόνα με τη Μαφία.

Με άλλα λόγια, δεν πρόκειται για μια κολακευτική αγιογραφία του μεγαλύτερου ίσως ποδοσφαιριστή όλων των εποχών, αλλά για ένα σκληρό πορτρέτο ενός αυτοκαταστροφικού ταλέντου, το οποίο μάλιστα είδα δύο φορές (χωρίς να είμαι ιδιαίτερα φαν), με πρώτη τις Κάννες όπου η ταινία προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού.

AΘHNΑ: ΑΣΤΟΡ – ΑΝΔΟΡΑ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ – ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – ΣΤΕΛΛΑ ΘΕΣ/ΚΗ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ – CINEΜΑ ΟΝΕ

ΟΥΤΕ ΚΡΥΟ ΟΥΤΕ ΖΕΣΤΗ

Ο κυνηγός των ονείρων (Nomis, ΗΠΑ, 2019)

Αστυνομικός στα ίχνη ψυχοπαθούς απαγωγέα και ίσως δολοφόνου κατά συρροή, ο Χένρι Καβίλ θα βρεθεί προ εκπλήξεως όταν αντιληφτεί ποιος είναι ο «εγκέφαλος» που κινεί τα νήματα του ύποπτου που έχει συλλάβει (Μπρένταν Φλέτσερ). Όμως αυτή η έκπληξη, η ταυτότητα του «εγκέφαλου», είναι η μόνη σε αυτή την άνευρη ταινία, την οποία νιώθεις ότι έχεις ξαναδεί δεκάδες φορές και πολύ καλύτερα.

AΘHNA: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – TOWN CINEMAS – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – WEST CITY – ΑΝΟΙΞΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΟΣΚΑΡ ΘΕΣ/ΚΗ: VILLAGE COSMOS – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – CINEMA ONE

Οροσειρά των ονείρων (Χιλή/ Γαλλία, 2019)

Ενα ακόμη ντοκιμαντέρ του Πατρίτσιο Γκουζμάν πάνω στον εφιάλτη της δικτατορίας Πινοτσέ στην χώρα του, αποτελεί το τρίτο μέρος μιας τριλογίας (προηγήθησαν τα «Νοσταλγώντας το φως» και «Μαργαριταρένιο κουμπί»).

Η βασική ιδέα είναι ότι αυτή την φορά ο σκηνοθέτης προσανατολίζεται στην σύνδεση του θέματός του με την περίφημη οροσειρά των Χιλιανών Ανδεων Κορντιγιέρα, ο ορυκτός πλούτος της οποίας ανήκει πλέον σε ξένα χέρια με αποτέλεσμα οι ίδιοι οι Χιλιανοί να μην μπορούν να επισκεφτούν κάποια σημεία της.

Είναι όμως εμφανές ότι δεν έχει πολλά να προσθέσει σε ένα εξαντλημένο θέμα.

ΑΘΗΝΑ: ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ – ΑΣΤΥ

Gemini Man (ΗΠΑ, 2019).

Περιπέτεια του Ανγκ Λι. Ενας μυστικός πράκτορας, εκτελεστής αμερικανικής κυβερνητικής υπηρεσίας, θα γίνει ο ίδιος στόχος ενός κατά πολλά χρόνια νεότερου… κλώνου του.

Και το γεγονός ότι τον υποδύεται ο ίδιος ο Σμιθ, ψηφιακά επεξεργασμένος ώστε να φαίνεται 25 χρόνια νεότερος, έχει γούστο – ιδίως στις σκηνές όπου παλεύουν λυσσασμένα.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το εφέ βοηθά την ταινία να ξεφύγει από την πεπατημένη και τα κλισέ του είδους της, ανάμεσα στα οποία ο «ευφυής κακός» εμπνευστής αυτού του πειράματος (Κλάιβ Οουεν), ο οποίος φρόντισε να έχει αντικαταστάτη του καλύτερού του όπλου όταν αυτό σκουριάσει.

AΘHNΑ: ODEON ΟΠΕΡΑ – ΝΙΡΒΑΝΑ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON ΙΛΙΟΝ – WEST CITY – ΝΑΝΑ – VILLAGE METRO MALL – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ κ.α.

ΘΕΣ/ΚΗ: ΒΑΚΟΥΡΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – CINEMA ONE