ΟΑΣΘ : Ανάκαμψη με την ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ περιμένει η διοίκηση – Ποιοι αντιδρούν
Αισθητή ανάκαμψη του μεταφορικού έργου θα καταλάβουν οι Θεσσαλονικείς από αρχές Ιανουαρίου, οπότε αναμένεται η ανάθεση των δρομολογίων που εκτελεί ο ΟΑΣΘ εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος να περάσει στα ΚΤΕΛ, δήλωσε ο πρόεδρος του οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας, στο περιθώριο σημερινής συγκέντρωσης διαμαρτυρίας φοιτητών μπροστά στα γραφεία του οργανισμού.
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Μηχανική βλάβη σε πλοίο με 115 επιβάτες - Επέστρεψε στον Πειραιά
- Απίστευτο περιστατικό σε κηδεία: 20χρονος χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια των ιερέων
Αισθητή ανάκαμψη του μεταφορικού έργου θα καταλάβουν οι Θεσσαλονικείς από αρχές Ιανουαρίου, οπότε αναμένεται η ανάθεση των δρομολογίων που εκτελεί ο ΟΑΣΘ εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος να περάσει στα ΚΤΕΛ, δήλωσε ο πρόεδρος του οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας, στο περιθώριο σημερινής συγκέντρωσης διαμαρτυρίας φοιτητών μπροστά στα γραφεία του οργανισμού.
«Αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα να φέρουμε μέσα στον πολεοδομικό ιστό περίπου 60 με 70 λεωφορεία που σήμερα εκτελούν αυτά τα δρομολόγια», επισήμανε ο κ. Σκόδρας, προσθέτοντας ότι «με την εξέλιξη αυτή, το ποσοστό κάλυψης των δρομολογίων από 60% που είναι σήμερα θα ανέβει στο 80%».
Βέβαια, όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ακόμη και με την προαναφερόμενη εξέλιξη δεν θα λυθεί πλήρως το πρόβλημα με την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη.
«Θα χρειάζονται ακόμα 100 περίπου λεωφορεία για το πολεοδομικό συγκρότημα. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό και όταν θα μπορούμε να μιλήσουμε με οριστικές αποφάσεις θα κάνουμε και τις ανακοινώσεις», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς για το ποιες γραμμές πρέπει να ενισχυθούν κατά προτεραιότητα, ο κ. Σκόδρας τόνισε «όλες οι γραμμές πρέπει να ενισχυθούν, προτεραιότητα βέβαια έχουν αυτές του κορμού» και πρόσθεσε «ειδικά για την γραμμή 52, την οποία χρησιμοποιεί και ο γιός μου για να πάει στο πανεπιστήμιο και ακούω έτσι από πρώτο χέρι τι συμβαίνει, βλέπουμε μήπως φέρουμε περισσότερα δρομολόγια στις ώρες αιχμής (8.45-9.30 πρωί και 13.00-15.00 το μεσημέρι) αλλά δεν ξέρω τελικά αν θα καταφέρουμε να το πετύχουμε».
Σε ερώτηση για ενδεχόμενη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, ο πρόεδρος του οργανισμού επισήμανε ότι η τιμολογιακή πολιτική είναι πολύ συγκεκριμένη και δεν υπάρχει στον ορίζοντα κάποια αλλαγή. «Η άσκηση κοινωνικής πολιτικής ασκείται από το κράτος και στις αστικές συγκοινωνίες. Η υφιστάμεση κατάσταση προβλέπει οι φοιτητές να πληρώνουν μισό εισιτήριο, τώρα εάν στη συνέχεια αλλάξει κάτι και περάσει με νόμο και προβλέπεται και αποζημίωση για τον οργανισμό, τότε εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα», είπε και πρόσθεσε: «δυστυχώς δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα λεφτά που δίνονται στον οργανισμό είναι όλων μας και για αυτό θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, χρειάζεται και ισορροπία».
Απαντώντας σε όσους μιλούν για ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, ο πρόεδρος του οργανισμού είπε: «Προφανώς αυτοί που τα λένε αυτά δεν γνωρίζουν το καθεστώς κανονισμού 1370/2007 της ΕΕ, η οποία προβλέπει ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Σε επίπεδο Ελλάδας, η πρόβλεψη για ελεγχόμενη από το κράτος αστική συγκοινωνία υπάρχει μόνο για την Αττική και όχι για τη Θεσσαλονίκη».
Αντιδρούν οι εργαζόμενοι
Την αντίθεση των 2.200 εργαζομένων του ΟΑΣΘ στην ανάθεση δρομολογίων του οργανισμού στα ΚΤΕΛ, εξέφρασε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του συνδικάτου τους, Δημήτρης Τσερμενίδης, λέγοντας χαρακτηριστικά «χαρίζουν στα ΚΤΕΛ το 1/3 της συγκοινωνίας. Ξεπουλούν δημόσια περιουσία».
Ο ίδιος σημείωσε, «αύριο θα έχω τη γνωμοδότηση απο τους νομικούς μου συμβούλους, απο την οποία και θα καταστεί ξεκάθαρο εάν η ανάθεση των δρομολογίων από τον ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ είναι νόμιμη» και συμπλήρωσε «επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας».
Διερωτώμενος «γιατί δεν γίνεται δημόσια διαγωνισμός, αλλά αναντίθενται στα ΚΤΕΛ τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ», ο κ. Τσερμενίδης εξήγησε: «Ο οργανισμός έχει σήμερα στους δρόμους 320 λεωφορεία και άλλα 198 λεωφορεία χρήζουν επισκευής. Γιατί δεν δίνονται στον ΟΑΣΘ τα 23 εκατ. ευρώ ετησίως που θα παίρνουν τα ΚΤΕΛ προκειμένου να εκτελούν δρομολόγια και έτσι να μπορέσει ο οργανισμός να κάνει τις επισκευές και να παρέχει ένα υψηλά ποιοτικό μεταφορικό έργο»;
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας φοιτητών στον ΟΑΣΘ
Στο μεταξύ, παράσταση διαμαρτυρίας μπροστά στα γραφεία του ΟΑΣΘ, αλλά και διάλογο με τον πρόεδρο του οργανισμού, είχαν σήμερα το μεσημέρι σπουδαστές του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Οι σπουδαστές εξέφρασαν την έντονη διαμαρτυρία τους για την «απαράδεκτη», όπως κατήγγειλαν, κατάσταση που επικρατεί στα λεωφορεία της γραμμής 52, τα οποία τους μεταφέρουν από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς το ΤΕΙ, στη Σίνδο.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ από την πλευρά του δήλωσε: «Ήρθαν να μας ενημερώσουν. Έχουν δίκιο. Η κατάσταση στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου στις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης δεν είναι καλή. Έγιναν κάποια βήματα τους τελευταίους δύο μήνες που αναλάβαμε τον οργανισμό. Αυξήθηκε ο αριθμός των λεωφορείων περίπου κατά 60%, αυτό όμως δεν είναι αρκετό».
Μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την «φαρσοκωμωδία του ΟΑΣΘ»
Εξάλλου, ευρύ κάλεσμα στους Θεσσαλονικείς να δώσουν δυναμικό «παρών» στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιήσουν στις 19/10, στις 12.00 στο άγαλμα Βενιζέλου, απηύθυναν μέλη της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων-Φοιτητών και Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που έδωσαν το πρωί.
«Είναι τουλάχιστον τραγικό μία περιοχή ενός εκατομμυρίου ανθρώπων να εξυπηρετείται με αυτές τις υπηρεσίες», τόνισε το μέλος της Πρωτοβουλίας, Φωτεινή Σαλονικίδου, λέγοντας μεταξύ άλλων «λιγοστά και γερασμένα οχήματα, ατελείωτες ώρες αναμονής στις στάσεις, πόρτες να κλείνουν πάνω μας. Η πιο απελπιστική και άθλια κατάσταση που έχει καταλήξει σε φαρσοκωμωδία».
Μεταξύ άλλων, η ίδια επισήμανε ότι τις τελευταίες ημέρες σημειώθηκαν πάνω από 150 βλάβες, ενώ τα διπλά λεωφορεία έχουν καταρρεύσει.
Φοβούνται ανατίμηση των εισιτηρίων
Η ίδια κατήγγειλε «ξεπούλημα» του ενός τρίτου του έργου του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, κίνηση που -κατά την ίδια- αποτελεί προάγγελο αύξησης της τιμής του εισιτηρίου.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Σωματείου Συνταξιούχων «η Συσπείρωση», Βασίλης Παρτάλης, κατήγγειλε τη «σαρδελοποίηση» στα λεωφορεία του οργανισμού και μεταξύ άλλων τόνισε ότι από τις αστικές συγκοινωνίες με την κατάσσταση που επικρατεί έχουν αποκλειστεί από τη μετακίνηση τα άτομα σε αναπηρικό καροτσάκι, οι έγκυες και οι οικογένειες.
Μεταξύ άλλων, ο ίδιος επικαλούμενος δηλώσεις του προέδρου των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, εξέφρασε την απορία του για το κόστος της βενζίνης ανά χιλιόμετρο, λέγοντας χαρακτηριστικά, «την ώρα που το λεωφορείο του ΚΤΕΛ πληρώνει 1,43 ευρώ ανά χιλιόμετρο, ο ΟΑΣΘ δηλώνει πως πληρώνει 3,58 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Ας βγει κάποιος υπεύθυνος να μας πει πώς βγαίνει τριπλάσια η τιμή, είναι περίεργο αν αυτό αληθεύει» τόνισε.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής του ΑΠΘ, Ιάσονας Γραβάνης, εκφράζοντας τη στήριξή του στην κινητοποίηση και γνωστοποίησε ότι την συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 19/10 στηρίζουν και οι φοιτητικοί σύλλογοι του Φυσικού, των Ηλεκτρολόγων/Μηχανολόγων, της Αρχιτεκτονικής και του Κινηματογράφου.
Υπογραμμίζεται ότι η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών και Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ζητά: αύξηση δρομολογίων σε όλες τις γραμμές, να μη μεταβιβαστεί το έργο του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, ασφαλής και ανθρώπινη μετακίνηση, δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, φοιτητές, συνταξιούχους κια εργαζόμενους και ολοκλήρωση του μετρό
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις