Μητσοτάκης : Τον Απρίλιο του 2023 θα λειτουργήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είπε ο πρωθυπουργός ότι θα λειτουργήσει στο σύνολο του τον Απρίλιο του 2023.
Την ικανοποίησή του για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί, εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αμέσως μετά τις δύο συνεχόμενες συσκέψεις που είχε στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.
Για το μετρό είπε ότι θα λειτουργήσει στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023 και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) θα δώσει την έγκρισή του μέχρι το τέλος του έτους, για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου, στις αστικές συγκοινωνίες η κατάσταση θα βελτιωθεί ουσιαστικά στις αρχές του 2020, μετά και τη συνεργασία του ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ, ενώ για το ζήτημα του Fly Over της περιφερειακής οδού, τόνισε πως μπορεί και να δημοπρατηθεί εντός του έτους.
«Μου δόθηκε η ευκαιρία με τους φορείς της πόλης να κάνουμε μια αποτίμηση της προόδου για όλα τα σημαντικά έργα, για πρωτοβουλίες που είχα την ευκαιρία να εξαγγείλω στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Χαίρομαι, διότι τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει. Θα υπάρχει και μια αναλυτική ενημέρωση από την Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης και από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για τα ακριβή χρονοδιαγράμματα και για τις δεσμεύσεις οι οποίες ανελήφθησαν», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο κ. Μητσοτάκης.
Ακολούθως στάθηκε σε τρία ζητήματα για τα οποία επισήμανε τα εξής:
1. Μετρό
«Εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευσή μας. Το μετρό θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου, θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023, με τον σταθμό στην Βενιζέλου να αναδεικνύει με τον σωστό τρόπο την πλούσια πολιτιστική παράδοση της πόλης. Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του έτους το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα έχει δώσει την έγκρισή του για να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση την οποία έχω ήδη δρομολογήσει».
2. Αστικές Συγκοινωνίες
«Ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο του ΟΑΣΘ αρκετά λεωφορεία, ώστε κάπως να ανακουφιστεί η κατάσταση. Σημαντική πρόοδο, όμως, θα δούμε από τις αρχές του έτους όταν θα συναφθεί και θα ξεκινήσει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. Τότε θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά το πρόβλημα των Αστικών Συγκοινωνιών στην πόλη».
3. «Fly Over» (η νέα υπέργεια) της Περιφερειακής Οδού
«Θα υπάρχουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις από το υπουργείο Υποδομών, έργο το οποίο προχωράει πολύ γρήγορα και εκτιμούμε ότι θα μπορεί να δημοπρατηθεί εντός ενός έτους. Τονίζω, ότι είναι ένα έργο απολύτως κρίσιμο και καθοριστικό για να ανακουφιστεί το μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος το οποίο επωμίζεται η Περιφερειακή».
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές στη διάρκεια της σύσκεψης επιβεβαιώθηκε πλήρως η δέσμευση της κυβέρνησης για την παράδοση στην πόλη ενός πλήρους και λειτουργικού Μετρό για τον Απρίλιο του 2023.
«Η εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση, ότι δήθεν το μετρό θα λειτουργούσε το 2020, διαψεύδεται από την αλήθεια», επισημαίνουν οι ίδιες κυβερνητικές πηγές και συνεχίζουν: «Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα σύγχρονο μετρό που ταυτόχρονα θα αναδεικνύει την αρχαία της κληρονομιά. ‘Άλλωστε, η καθημερινότητα των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε όλα τα επίπεδα και οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα».
Σε ό,τι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, σημειώνουν πως «μόλις σε διάστημα τριών μηνών αποδείχθηκε ότι οι συζητήσεις περί ιδιοκτησίας είναι ξεπερασμένες και ότι το στρατηγικό επιτελικό κράτος μπορεί να οργανώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα, έτσι ώστε να γίνουν και καλύτερες και ταυτόχρονα φθηνότερες».
«Η κυβέρνηση παρέλαβε τον ΟΑΣΘ με 215 λεωφορεία να λειτουργούν σε μια πόλη που χρειάζεται 500. Το σύστημα συντήρησης ήταν σε κατάρρευση και τα έσοδα από τους χρήστες ήταν στο 50% από τα αντίστοιχα έσοδα που είχε αφήσει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, το 2014. Σε όλα αυτά προστέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η κρατικοποίηση, που άφησε τη Θεσσαλονίκη με συγκοινωνία τριτοκοσμικού χαρακτήρα», υπογραμμίζουν οι κυβερνητικές πηγές και προσθέτουν: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ενέταξε στο σύστημα, μέσα σε δύο μήνες, πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε αισθητά. Επιπλέον, οργανώθηκε μια βαθιά θεσμική και επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία που από τον Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμη 120 λεωφορεία στην πόλη και το νομό. Συνολικά, από 215 τον Αύγουστο, ο στόλος θα περιλαμβάνει περίπου 440, σε λιγότερο από έξι μήνες.
Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ θα συγκεντρωθεί στην μητροπολιτική ζώνη, αυξάνοντας ακόμα περαιτέρω τις συχνότητες και την εξυπηρέτηση. Στη πράξη αποδείξαμε επίσης ότι η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις συγκοινωνίες μπορεί να λύσει γρήγορα προβλήματα που φαίνονται αξεπέραστα.
Αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη -όπου περίπου το 1/3 του περιφερειακού έργου θα περάσει στα ΚΤΕΛ- θα εκτελεστεί με ένα κόστος 1,46 ευρώ το χιλιόμετρο, αντί για περίπου 4 από τον ΟΑΣΘ. Με τον τρόπο αυτό, βελτιώνουμε και την εξυπηρέτηση και το κόστος της συγκοινωνίας. Επίσης, αρχές του 2020 σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός για πρόσληψη λειτουργού με εμπειρία σε συστήματα χωρίς οδηγό. Έτσι ώστε η έναρξη της λειτουργίας να είναι ταυτόχρονη με την παράδοση του έργου».
Προτεραιότητα για την κυβέρνηση αποτελεί η αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού της πόλης. Με κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, από την περιοχή του νοσοκομείου Παπαγεωργίου ως το ύψος των Κωνσταντινοπολίτικων, καθώς και με τη βελτίωση της υφιστάμενης περιφερειακής οδού πραγματοποιείται παρέμβαση για την αποφόρτιση της εσωτερικής κυκλοφορίας της πόλης και δημοπράτηση τον Ιούλιο του 2020, όπως και δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης του λιμανιού (6ος προβλήτας) με τους αυτοκινητόδρομους ΠΑΘΕ και Εγνατία.
- Μπορεί η Τουρκία ή τα Κατεχόμενα να οριοθετήσουν με τη Συρία;
- Γάζα: Η σφαγή συνεχίζεται παρά τις ελπίδες για εκεχειρία – Δεκάδες νεκροί και νέα πλήγματα σε νοσοκομείο
- ΑΕΚ: Η κατάρα των γιορτών!
- Έρευνα: Οι τροφές «ασπίδα» στην κατάθλιψη
- Η μάχης της έδρας στη Θεσσαλονίκη – Κρατά δυνάμεις ο ΣΥΡΙΖΑ – Στο περίμενε ο Κασσελάκης από τους ανεξάρτητους
- Το παιχνίδι της διελκυστίνδας: Μύθοι και πραγματικότητες