Σταϊκούρας: Δεν υπήρξε ποτέ ο λογαριασμός που έλεγε ο Τσίπρας για τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων
Ο υπουργός αποκάλυψε ότι ο περιβόητος ειδικός λογαριασμός που είχε εξαγγείλει ο πρώην πρωθυπουργός ουδέποτε άνοιξε.
Σε μια νέα αποκάλυψη προέβη από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, σχετικά με λογαριασμό τον οποίο επικαλούνταν ο ΣΥΡΙΖΑ με σκοπό τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων.
Ο υπουργός αποκάλυψε ότι ο περιβόητος ειδικός λογαριασμός που είχε εξαγγείλει ο πρώην πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, για την κατάθεση 5,5 δισεκατομμυρίων ευρώ ως εγγύηση στους δανειστές για την τριετία 2020-2022 με στόχο τη συμπλήρωση της δέσμευσης για 3,5% πρωτογενών πλεονασμάτων κι άρα τη μείωσή τους, ουδέποτε άνοιξε.
Ουδέποτε υπήρξε τέτοιος λογαριασμός
«Τέτοιος λογαριασμός ουδέποτε υπήρξε. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών δηλώνουν άγνοια, ουδείς εκ των εταίρων συμφώνησε, ούτε έγινε ποτέ θεσμική συζήτηση επί αυτού», υπογράμμισε ο υπουργός.
«Ο στόχος για τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων, δεν αλλάζει και βρίσκεται στον πυρήνα της στρατηγικής της κυβέρνησης. Τον προσεγγίζουμε χωρίς τυμπανοκρουσίες με τεκμηρίωση και υπευθυνότητα» ανέφερε επίσης ο υπουργός.
Οι τρεις στόχοι για το 2020
Τον κορμό της οικονομικής πολιτικής για το 2020 με τρία βασικά μέτρα – τη μείωση της φορολογίας χαμηλών εισοδημάτων, την αύξηση του επιδόματος θέρμανσης και την επέκταση των αντικειμενικών αξιών σε όλη την Ελλάδα περιέγραψε ο υπουργός Οικονομικών.
Όπως είπε, κατά τη συζήτηση του σχεδίου προϋπολογισμού, στόχοι του για το 2020 είναι:
1. Η μείωση του φόρου φυσικών προσώπων για τα χαμηλότερα εισοδήματα το 2020, η μείωση της φορολογίας για τα νομικά πρόσωπα που αφορά και χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η παροχή πρόσθετου αφορολόγητου 1.000 ευρώ για κάθε παιδί, μέχρι και τα 4 τέκνα, και η μείωση ασφαλιστικών εισφορών για πλήρους απασχόλησης εργαζόμενους.
Με τα μέτρα αυτά, όλα τα εισοδηματικά στρώματα έχουν όφελος στο διαθέσιμο εισόδημα, το οποίο είναι – σε ποσοστό – μεγαλύτερο στα χαμηλότερα κλιμάκια.
Έτσι προκύπτει επιπλέον μείωση των εισοδηματικών ανισοτήτων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, για δηλωθέντα εισοδήματα έως 8.500 ευρώ, η συνολική φορολογική επιβάρυνση μειώνεται, κατά μέσο όρο, 20%.
Αντίθετα, η αντίστοιχη μείωση σε υψηλά εισοδήματα, άνω των 26.000 ευρώ, ανέρχεται σε μονοψήφιο ποσοστό.
2. Η εμπροσθοβαρής αξιοποίηση του επιδόματος θέρμανσης, το οποίο επιπλέον θα είναι και διευρυμένο, διευκολύνοντας τα ασθενέστερα εισοδηματικά στρώματα να θερμανθούν.
3. Το μεταρρυθμιστικό εγχείρημα της αναμόρφωσης του πλαισίου προσδιορισµού των αντικειμενικών αξιών της ακίνητης περιουσίας.
Αυτό θα εδράζεται σε δύο βασικά στοιχεία.
Το ένα είναι η επέκταση και ο εξορθολογισμός του συστήματος ζωνών αντικειμενικού προσδιορισµού της αξίας της ακίνητης περιουσίας.
Και το άλλο είναι η βελτίωση του συστήματος των ιδιωτών εκτιμητών, δίνοντας έμφαση στην τυποποίηση της διαδικασίας ώστε να δίνει καλύτερα, πιο αξιοποιήσιμα και όσο γίνεται πιο αντικειμενικά αποτελέσματα.
Στόχος µας είναι, μέσα από αυτές τις αλλαγές, να καταστεί η φορολόγηση στην ακίνητη περιουσία πιο αποτελεσματική και κοινωνικά πιο δίκαιη.
- Βασιλιάς Κάρολος: Δύο πασίγνωστες εταιρείες εκτός των βασιλικών προμηθευτών
- «Θρασύτατο ψεύδος» τα περί ανάληψης 2,5 εκατ. ευρώ πριν τη δέσμευση της περιουσία του, τονίζει ο Κων. Πηλαδάκης
- Μαγδεμβούργο: Ανθρώπινη αλυσίδα κατά του μίσους στη Χριστουγεννιάτικη Αγορά
- Το «έχω βαρεθεί τους άντρες», το προφίλ στο dating app και το OnlyFans: Η Λίλι Άλεν αλλάζει σελίδα
- Στα «ΝΕΑ» της Τρίτης: Εξι λεπτά θα διαρκούν οι αγορεύσεις
- Μαρόκο: Ευρεία αναθεώρηση του Oικογενειακού Δικαίου