Επιδόματα : Χορήγηση με αυτόματες διαδικασίες εξπρές
Τέλος στον «χαρτοπόλεμο» της γραφειοκρατίας ήρθε να θέσει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος προχωρά με γρήγορους ρυθμούς την ψηφιακή αναβάθμιση της χώρας, ξεκινώντας από τα κοινωνικά επιδόματα.
Τέλος στον «χαρτοπόλεμο» της γραφειοκρατίας ήρθε να θέσει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος προχωρά με γρήγορους ρυθμούς την ψηφιακή αναβάθμιση της χώρας, ξεκινώντας από τα κοινωνικά επιδόματα.
Βασικό «όπλο» για την υλοποίηση της ψηφιακής αναβάθμισης αποτελεί το Κέντρο Διαλειτουργικότητας, μέσω του οποίου θα παρέχονται φορολογικά και ασφαλιστικά στοιχεία των πολιτών από την μία υπηρεσία στην άλλη, ώστε να μην απαιτείται η προσκόμιση κανενός δικαιολογητικού, όταν κάνουν την αίτησή τους για την χορήγηση κάποιου επιδόματος.
Με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναβαθμίζεται και διευρύνεται το Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Δημοσίου Τομέα υπό την ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.
Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας αρωγός των πολιτών
Βασική ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, αποτελεί το Κέντρο Διαλειτουργικότητας ενώ παράλληλα διαφυλάσσει τα προσωπικά δεδομένα κάθε πολίτη.
Πρακτικά, γίνεται λόγος για την δημιουργία ενός «καναλιού», μέσω του οποίου κάθε δημόσια υπηρεσία θα μπορεί να λαμβάνει δεδομένα που αφορούν τα στοιχεία ενός πολίτη από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, έτσι ώστε να μη χρειάζεται ο πολίτης να τα προσκομίζει εκ νέου.
Οι υπηρεσίες θα λαμβάνουν στοιχεία που κρίνονται απολύτως απαραίτητα για να ανταποκριθούν στο αίτημα του πολίτη.
Ο μηχανισμός ξεπερνά τον ύφαλο της γραφειοκρατίας
Οπως αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στον «Ε.Τ.», η δρομολογούμενη παροχή φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας μπορεί να κάνει ευκολότερη τη χορήγηση κοινωνικών επιδομάτων ξεπερνώντας τον… ύφαλο της γραφειοκρατίας.
«Με την υποβολή της αίτησης, εξετάζεται π.χ. το ετήσιο εισόδημα του αιτούντος, αν έχει κάρτα ανεργίας, η δήλωση οικογενειακής κατάστασης κ.λπ. Τώρα οι αρμόδιοι φορείς θα συνδέονται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας και δεν θα χρειάζεται καν να στέλνει ο ένας στον άλλον τα στοιχεία του πολίτη, αλλά μόνο την πληροφορία αν είναι δικαιούχος.
Δεν θα αποστέλλεται για παράδειγμα το εισόδημά του, αλλά θα δίνεται μια θετική ή αρνητική απάντηση από την αρμόδια υπηρεσία στο αν είναι δικαιούχος της έκπτωσης, με βάση το εισόδημά του», εξηγούν οι ίδιες πηγές.
Με τον προαναφερθέντα τρόπο η πληροφορία δεν θα συγκεντρώνεται σε κεντρικά συστήματα, παρά μόνο σε συστήματα φορέων που δίνουν ή λαμβάνουν την απαραίτητη για κάθε περίπτωση πληροφορία, προλαμβάνοντας την υπερσυγκέντρωση πληροφοριών σε ένα σύστημα.
Ταυτόχρονα, το Κέντρο Διαλειτουργικότητας έχει την δυνατότητα να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή, ποιος φορέας αναζητά ποια πληροφορία, από ποιον αλλά και για ποιο σκοπό.
Ευκολότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών
Εντός του φιλόδοξου πλάνου της κυβέρνησης, αποτελεί η καταβολή όλων των κοινωνικών επιδομάτων, όπως το επίδομα στέγασης, το επίδομα παιδιού Α21, το Κοινωνικό Μέρισμα, το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) στο άμεσο μέλλον.
Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες θα μπορούν να μαθαίνουν εύκολα και γρήγορα αν είναι δικαιούχοι ενός κοινωνικού επιδόματος ή αν δικαιούνται μία υπηρεσία, χωρίς την εκ νέου προσκόμιση δικαιολογητικών.
Προς το παρόν, σύμφωνα με τον Ε.Τ., στο Κέντρο Διαλειτουργικότητας είναι διαθέσιμες υπηρεσίες, όπως το e-Παράβολο, η ταυτοποίηση στοιχείων πολιτών, η υπηρεσία στοιχείων κατόχου οχήματος, η υπηρεσία διάθεσης στοιχείων Δελτίου Ατομικής και Υπηρεσιακής Κατάστασης (ΔΑΥΚ), αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας, αλλά και πιστοποίηση βασικών στοιχείων ακινήτων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις