Η Χριστίνα Σουγιουλτζή σκηνοθετεί το παραμύθι των Χαΐνηδων «Δρακοδόντι»
Η Χριστίνα Σουγιουλτζή από την ομάδα «Κι όμΩς κινείται», υπεύθυνη για την σκηνοθεσία και την χορογραφία της παράστασης μιλάει στο in.gr για το Δρακοδόντι
Η νέα συνεργασία της Χριστίνας Σουγιουλτζή με του Χαΐνηδες είναι γεγονός. Το Δρακοδόντι, έρχεται στις 23 Νοεμβρίου στο Θέατρο Ροές και παρουσιάζεται κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21.00.
Μια συνδυαστική παράσταση, βασισμένη στο έργο «Δρακοδόντι», από την δισκογραφία των Χαΐνηδων, σε στίχους του Δημήτρη Αποστολάκη και σε σκηνοθεσία – χορογραφία της ομάδας χορού και ακροβασίας «Κι όμΩς κινείται».
Η Χριστίνα Σουγιουλτζή από την ομάδα «Κι όμΩς κινείται», υπεύθυνη για την σκηνοθεσία και την χορογραφία της παράστασης μιλάει στο in.gr για το Δρακοδόντι.
Πόσα χρόνια συνεργάζεσαι με τον Δημήτρη Αποστολάκη και τους Χαϊνηδες;
Με το Δημήτρη και τους Χαΐνηδες βρεθήκαμε το 2008 στο Κύτταρο, από τότε έχουμε κάνει μαζί τις παραστάσεις puRgatorio, medDeT, το Σωματίδιο του Θεού, την εκδίκηση του Πυριτίου και τον Ερωτόκριτο.
Πως προέκυψε το «Το δρακοδόντι»;
Είναι από την αρχή της γνωριμίας μας που το σκεφτόμαστε. Ήρθε η ώρα του.
Είναι εύκολο να χορογραφείς πάνω σε ένα μουσικό έργο;
Είναι μάλλον το πιο ανακουφιστικό σενάριο. Να έχεις τη μουσική παρτιτούρα.
Ποια είναι η ιστορία του;
Είναι ένα ταξίδι… Ο ήρωας ξεκινά να βρει το Δράκο και να τον υποτάξει, να του πάρει το Δόντι, να το πάει στην αγαπημένη του. Ένας τρελός του φωνάζει, πως τη δρακογενιά θα βρει στου Άδη το παλάτι. Ακολουθεί μια μυστική διαδρομή προς το σκοτάδι και την έρημο, όπου ανακαλύπτει ότι όλη η ανθρωπότητα ζει και μεγαλώνει πάνω στην πλάτη του Δράκου.
«Κι είδα τον άνθρωπο γυμνό, σε δέντρο σαν μαϊμούδι κι ύστερα ν’ αντρειεύεται πάνω στης γης το φλούδι/ Να γδέρνει και να πολεμά τα χώματα τα χέρσα μέχρι στου δράκου την κοιλιά να καταλήξει μέσα /Να δώσει πίσω του θεριού το χρωστικό που πρέπει /να φτιάξει για τη σάρκα του ένα καινούργιο λέπι.”
Τότε κι ενώ ήταν έτοιμος να παραδοθεί στη μοίρα του, σκοτεινιάζει το σύμπαν και ο Δράκος επιτείθεται στον ίδιο του τον εαυτό και τον διαλύει.
«Κι η γης κουβάρι γίνηκε και αστραποβολίδα / και μες στο σύμπαν χάνονταν σαν φωτεινή κουκίδα / Μ’ άλλες κουκίδες φωτεινές σαν τα φλογάτα άτια / λες κι έσπασε Θεού καρδιά σε χίλια δυο κομμάτια / Τότε μού κράζει η φωνή το μυστικό θα μάθει / μόνο αυτός που πάτησε της κόλασης τα βάθη / Όφις, Θεός και άνθρωπος πολύ σε τούτο μοιάζουν / και μια του κύκλου εποχή πουκάμισο αλλάζουν / Σ’ αυτό τον κόσμο γίνεσαι ότι έχεις αγαπήσει / και παίρνεις προίκα σου στερνή αυτά που `χεις χαρίσει».
Η παράσταση θα ακολουθήσει την ροή του παραμυθιού;
Ναι , στοχεύουμε στην κατανόηση του κειμένου και την απόδοση του νοήματος . Το έργο των Χαΐνηδων ακούγεται αυτούσιο.
Μουσική, ακροβασία, χορός. Πως καταφέρνετε και τα συνδυάζεται όλα τόσο αρμονικά;
Οι μακροχρόνιες σχέσεις και συνεργασίες, αν είναι λειτουργικές στο παρόν, δίνουν πολύτιμα δώρα . Το σημαντικότερο, ίσως, είναι η αρμονία στη σύνθεση των μερών.
- Βαμβάκι: Πότε λήγει η προθεσμία για καταχώρηση ποσοτήτων για την ειδική ενίσχυση
- Το πανό αφιέρωμένο στον Λεσόρ και η απάντηση με… Οικονομόπουλο (vid)
- Μαγδεμβούργο: Οι σκοτεινές αναρτήσεις του δράστη που εγείρουν ερωτήματα
- Λεβαδειακός: «Όλη η Ελλάδα είδε τι συνέβη στην ισοφάριση της ΑΕΚ, ο διαιτητής ήθελε να κάνουμε Χριστούγεννα στο… γήπεδο»
- Πλάτων: Η ιδέα του αγαθού (Μέρος ΚΣΤ’)
- Αρκάς: Η μαγική καλημέρα της Δευτέρας