Χρ. Σπίρτζης στο One Channel: Κάποιοι πόνεσαν που αλλάξαμε γραμμή στο πώς γίνονται τα δημόσια έργα
Χρ. Σπίρτζης στο One Channel: Κάποιοι πόνεσαν που αλλάξαμε γραμμή στο πώς γίνονται τα δημόσια έργα
Στην εκπομπή One Talk Weekend μιλά ο πρώην υπουργός και νυν βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης. Ο κ. Σπίρτζης αναφέρεται στο χαρτοφυλάκιο που διαχειρίστηκε και τις αλλαγές που προώθησε, σχολιάζει τη στάση της ΝΔ προεκλογικά και μετεκλογικά σε μια σειρά από ζητήματα, ενώ δεν παρέλειψε να μιλήσει και για τον αντικαπνιστικό νόμο.
«Απολύτως λογικό να προηγείται η ΝΔ στις δημοσκοπήσεις. Πριν τέσσερις μήνες έγιναν εκλογές. Ωστόσο, γκρεμίζονται όσα είπε προεκλογικά για να γίνει κυβέρνηση, όπως η Συμφωνία των Πρεσπών και το προσφυγικό. Για το πρώτο, προεκλογικά υπονοούσαν ότι θα προσπαθήσουν να αλλάξουν τη συμφωνία και όσα θεωρούσαν προδοτικά. Τώρα παραδέχονται πώς είναι εθνική ήττα να μην ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις ένταξης της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ. Η Συμφωνία των Πρεσπών απέτρεπε την δημιουργία ενός μουσουλμανικού τόξου στα βόρεια σύνορά μας, το οποίο θα τελούσε υπό την επιρροή της Τουρκίας. Η ΝΔ κατέστρεψε σε τέσσερις μήνες όσα κάναμε. Υπάρχουν βέβαια και πράγματα τα οποία θέλει να συνεχίσει, όμως, είναι εγκλωβισμένη σε μια λαϊκίστική ρητορική, την οποία χρησιμοποιούσε τέσσερα χρόνια» σημειώνει. «Είχαν κάνει σημαία τη φράση του Τσίπρα για τα θαλάσσια σύνορα. Τώρα που έχουμε θαλάσσια σύνορα και φυλάσσονται γιατί έχουμε αυτές τις ροές;» συμπληρώνει ο κ. Σπίρτζης.
Για τις υποδομές, υποστηρίζει πως η ΝΔ είχε ένα «πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο ούτε ακολουθεί ούτε μπορεί να υλοποιήσει». Ακολούθως αναφέρεται στο τι έκανε ο ίδιος για τις υποδομές της χώρας. «Τα διόδια στην Ελλάδα προβλέπονται στις συμβάσεις που υπέγραφησαν το 2007 και που αναθεωρήθηκαν το 2013. Κυβερνήσεις ΝΔ και τις δύο φορές. Δεν μπορούσαμε να ανατρέψουμε αυτές τις συμβάσεις, διότι θα σταματούσε η εξέλιξη των έργων και θα επέστρεφε η χώρα χρήματα στην ΕΕ, στις τράπεζες αλλά και σε ρήτρες» υποστηρίζει. Για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, λέει πως «ο κ. Καραμανλής ακυρώνει το διαγωνισμό, ενώ είπε ψέματα ότι το ΣτΕ έριξε τον διαγωνισμό». «Εμείς δεν εγκαινιάζαμε νέα διόδια, αλλά τους παρατημένους δρόμους, τα μεγάλα έργα και τους οδικούς άξονες που η ΝΔ έπρεπε να έχει τελειώσει πριν πολλά χρόνια. Κάποιοι πόνεσαν πάρα πολύ που αλλάξαμε γραμμή στο πώς γίνονται τα δημόσια έργα και ποιο είναι το θεσμικό πλαίσιο. Όσοι κέρδιζαν το διαγωνισμό θα είχαν ένα μοντέλο που θα λάμβαναν υπόψη τις κοινωνικές ανάγκες» τονίζει. Στο ερώτημα εάν είναι υπέρ των κρατικοποιήσεων απαντά πώς «είμαι υπέρ του δημόσιου τομέα εκεί που πρέπει, υπέρ των ΣΔΙΤ εκεί όπου είναι εφικτό και υπέρ του ιδιωτικού εκεί που δεν έχει δουλειά το κράτος. Απλώς δεν είμαι υπέρ του δογματισμού το ότι είναι δημόσιο το καταργούμε και το ισοπεδώνουμε».
«Το δημόσιο μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από τον ιδιωτικό τομέα» επισημαίνει, λέγοντας πως «δεν είμαι κατά των ιδιωτικοποιήσεων ή του ιδιωτικού τομέα. Η πρώτη μέρα που εργάστηκα στο δημόσιο ήταν όταν έγινα υπουργός». Ως έργο του στο υπουργείο Υποδομών αναφέρει το ότι «ολοκληρώθηκαν υποδομές, δημιουργήσαμε εθνικό στρατηγικό σχέδιο υποδομών, έτρεξαν οι νέοι διαγωνισμοί που ακυρώνονται πλέον ο ένας μετά τον άλλον και αναβαθμίστηκαν οι δομές του υπουργείου». Για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης σημειώνει πως «είναι η μόνη κρατικοποίηση επί ΣΥΡΙΖΑ, ή αποιδιωτικοποίηση, όπως την είπα εγώ. Γίνονταν απίστευτη σπατάλη του χρήματος του ελληνικού λαού, εξυπηρετούσε μόνο το 1/3 των πολιτών και κάποιοι κέρδιζαν πολλά». Ερωτώμενος για την Uber υποστηρίζει ότι «δεν έχω τίποτα με την εταιρεία. Απλώς είναι μια εταιρεία η οποία αν κάνατε εσείς ως κανάλι αυτά που έκανε, θα ήταν όλοι φυλακή. Διεθνώς την διώχνουν από κάθε πόλη που λειτουργεί. Η Uber δεν είχε ούτε γραφεία στη χώρα μας. Έπρεπε να φορολογείται». Προσθέτει μάλιστα πως «αυτά δείχνουν την αντίληψη του νεοφιλελευθερισμού ότι δεν υπάρχουν σύνορα αλλά από την αντίθετη πλευρά, όχι αυτή του ανθρωπισμού».
Ως εκ τούτου προκρίνει ως ιδανικό σύστημα διακυβέρνησης τον σοσιαλισμό μια και «έγιναν πολλά βήματα σε πολλές χώρες, όσο επικρατούσαν σοσιαλιστικές δυνάμεις. Στη βόρεια Ευρώπη, το κοινωνικό κράτος και η προστασία του πολίτη είναι εκτεταμένη. Ο καπιταλισμός είναι βέβαιο ότι δεν έχει πετύχει. Και στις πρώην χώρες του Συμφώνου της Βαρσοβίας, υπήρχαν τομείς πολύ πιο αναπτυγμένοι από τη δύση, κι ας απέτυχαν στο οικονομικό μοντέλο. Δεν θα μπορούσα να ζήσω εκεί. Γιατί η εκδοχή του σοσιαλισμού που εγκαθιδρύθηκε εκεί δεν ήταν σοσιαλισμός». Ακόμα, χαρακτηρίζει θετική την προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση για την προώθηση του αντικαπνιστικού νόμου «αν και χρειάζονται άλλες προβλέψεις. Δεν πρέπει να πάμε να επιβάλουμε το θεσμικό πλαίσιο. Και ούτε να καταστραφούν επαγγελματίες ή άλλες κατηγορίες».
Πηγή: onetv.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις