Black Friday : Φόβοι για κυβερνοεπιθέσεις σε καταναλωτές
Στην Black Friday οι αγοραστές συνήθιζαν να πραγματοποιούν αγορές στο κατάστημα και στη συνέχεια στο διαδίκτυο τη Cyber Monday
- Αποκάλυψη in: Έψαξαν τις κάμερες για το ύποπτο «φορτίο» της τραγωδίας στα Τέμπη προ …δύο ημερών
- Αναγκαία η άμεση παρέμβαση του Αρείου Πάγου για το «χαμένο» υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη, λέει το ΠΑΣΟΚ
- Πούτιν σε Σολτς: Οποιαδήποτε συμφωνία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της τη νέα εδαφική πραγματικότητα
- Η «νέα ελίτ» στη Ρωσία – Από τα πολεμικά μέτωπα στην Ουκρανία, στην πολιτική σκηνή
Οι κυβερνοεπιθέσεις κατά την Black Friday απειλούν τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις, οπότε είναι σημαντικό να κατανοήσετε τους διάφορους τύπους απειλών από τους οποίους κινδυνεύετε εσείς και οι συσκευές σας πριν να είναι πολύ αργά.
Σύμφωνα με έκθεση της Kaspersky καθώς η δημοτικότητα της Black Friday αυξάνεται οι online καταναλωτές είναι πιθανότερο να πέσουν θύματα κυβερνοεπιθέσεων.
Οι επιθέσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου που απευθύνονται άμεσα σε αγοραστές αυξήθηκαν κατά 15% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Στην Black Friday οι αγοραστές συνήθιζαν να πραγματοποιούν αγορές στο κατάστημα και στη συνέχεια στο διαδίκτυο τη Cyber Monday.
Τα στοιχεία για την Black Friday
Όμως τα στοιχεία από τη Black Friday, αποκάλυψαν ότι πέρυσι μόνο το 12% των αγοραστών έκαναν τις αγορές τους τη Black Friday αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα.
Η αύξηση των εφαρμογών που αφορούν τον λιανοπωλητή και η εκ των προτέρων πρόσβαση σε προσφορές από την άνεση των σπιτιών τους, ενθάρρυνε τους καταναλωτές να πραγματοποιούν περισσότερες online αγορές, με το 56% να προτιμά τις ηλεκτρονικές αγορές σε σύγκριση με τις αγορές εντός καταστήματος και το 55% να χρησιμοποιεί τα smartphones του για αγορές την περίοδο της Black Friday.
Αυτή η αύξηση των διαδικτυακών αγορών σε συνδυασμό με την επιμήκυνση της εκπτωτικής περιόδου σημαίνει αυξημένο πεδίο για κυβερνοεπιθέσεις.
Μια νέα έκθεση της Kaspersky επεσήμανε τον αυξημένο κίνδυνο για τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, καθώς η πιθανότητα οικονομικών επιθέσεων phishing αυξάνεται κατά 24% σε σύγκριση με τη μέση ημερήσια τιμή κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους.
Σύμφωνα με τους ειδικούς της Kaspersky, οι χάκερ στοχεύουν ηλεκτρονικές μάρκες για να κυνηγήσουν τα τραπεζικά στοιχεία χρηστών, όπως συνδέσεις, κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς καρτών, αριθμούς τηλεφώνου και πολλά άλλα.
Η Kaspersky συνιστά επίσης τα ακόλουθα βήματα για να παραμείνετε ασφαλείς – ή να κρατήσετε τους πελάτες σας ασφαλείς – όταν πραγματοποιούνται online αγορές:
Τι να προσέχετε
Tips για τους καταναλωτές:
– Επενδύστε σε μια ισχυρή λύση κυβερνοασφάλειας για να προστατεύσετε όλες τις συσκευές που χρησιμοποιείτε για διαδικτυακές αγορές.
– Δημιουργείτε αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων σας τακτικά για να αποφύγετε την απώλεια των προσωπικών σας αρχείων αν είστε ο στόχος μιας κυβερνοεπίθεσης.
– Διατηρήστε ενημερωμένα τα Windows και άλλες εφαρμογές.
– Χρησιμοποιήστε μοναδικούς, πολύπλοκους κωδικούς πρόσβασης για κάθε ηλεκτρονικό λογαριασμό. Αν αυτό σας φαίνεται πολύ δύσκολο, κατεβάστε ένα password manager app.
– Χρησιμοποιήστε με ιδιαίτερη προσοχή τη φορητή σας συσκευή για ηλεκτρονικές αγορές. Συντομευμένες διευθύνσεις URL, που χρησιμοποιούνται συχνά επειδή είναι φιλικές στο τηλέφωνο, μπορούν να αποκρύψουν την αναδρομολογήση σε κάποιο επικίνδυνο site.
Εάν πρέπει να κάνετε οπωσδήποτε μια συναλλαγή, απενεργοποιήστε το Wi-Fi και χρησιμοποιήστε δεδομένα κινητής τηλεφωνίας. Διαφορετικά, περιμένετε μέχρι να επιστρέψετε σε μια ασφαλή σύνδεση.
– Αποφύγετε τις αγορές σε ιστότοπους που φαίνονται ύποπτοι ή ελαττωματικοί, ανεξάρτητα από το πόσο εντυπωσιακές είναι οι «ευκαιρίες» που προσφέρουν.
– Μην κάνετε κλικ σε άγνωστα link που λαμβάνετε μέσω email ή μέσω μηνυμάτων κοινωνικής δικτύωσης ακόμη και από άτομα που γνωρίζετε, εκτός αν περιμένατε το μήνυμα.
– Μειώστε το ποσό των χρημάτων που έχετε στην τράπεζα και τους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς σας ή χρησιμοποιήστε μια προπληρωμένη κάρτα για ηλεκτρονικές πληρωμές.
– Περιορίστε τον αριθμό των συναλλαγών σας στην τραπεζική σας κάρτα.
– Ενεργοποιήστε και πάντα χρησιμοποιείτε τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (που επαληθεύονται από τη Visa, τη MasterCard κτλ.).
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις