Ένα «Ανδρόγυνο» που διασκεδάζει και προβληματίζει
Η νέα παράσταση της Βίκυς Αδάμου και της Χριστίνας Σαμπανίκου «Ανδρόγυνο», που παρουσιάζεται κάθε Παρασκευή στο Vault, παίζει με τα στερεότυπα προκειμένου να τα καταρρίψει με κρότο
Το αρσενικό και το θηλυκό στο μικροσκόπιο της… Επιστημονικής Κοινότητας. Η νέα παράσταση της Βίκυς Αδάμου και της Χριστίνας Σαμπανίκου «Ανδρόγυνο», που παρουσιάζεται κάθε Παρασκευή στο Vault, παίζει με τα στερεότυπα προκειμένου να τα καταρρίψει με κρότο.
Με όχημα το καυστικό χιούμορ, τον αυτοσχεδιασμό, αλλά και τη διάδραση με τους θεατές το «Ανδρόγυνο» παρουσιάζει μία σειρά από στερεοτυπικά ζευγάρια και τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους. Μαρτυρίες ζευγαριών που έχουν απασχολήσει τους «ειδικούς» παίρνουν σάρκα και οστά μπροστά στους θεατές και σχολιάζονται από σύσσωμη την Επιστημονική Κοινότητα – σε συσκευασία ενός ανθρώπου – προκαλώντας άφθονο γέλιο στο κοινό. Μέχρι που ένα αναπάντεχο γεγονός προκαλεί μία χιονοστιβάδα ανατροπών που αποκαλύπτει ότι τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται…
Η Χριστίνα Σαμπανίκου, που υπογράφει το κείμενο της παράστασης και υποδύεται την Επιστημονική Κοινότητα, μίλησε στο in.gr γι’ αυτή την ξεχωριστή παράσταση που δύσκολα μπορείς να κατατάξεις σε ένα είδος θεάτρου.
Πώς θα περιγράφατε το «Ανδρόγυνο» με λίγα λόγια;
Μία στερεοτυπική φάρσα με κουρασμένες λέξεις. Μια φάρσα που παίζουμε μεταξύ μας και μια φάρσα που κάνουμε στο κοινό. Είναι μια παράσταση που συνδυάζει πολλές θεατρικές τεχνικές όπως το stand up comedy, τον αυτοσχεδιασμό, την διάδραση με το κοινό, την παντομίμα, το σωματικό θέατρο και την κλασική πρόζα. Μια ξεκαρδιστική κωμωδία με μια αναπάντεχη ανατροπή που σε προσγειώνει στην ρεαλιστική σκληρή πραγματικότητα.
Υπήρξε κάποια αφορμή για να το γράψετε; Πώς γεννήθηκε στο μυαλό σας;
Η πρωτότυπη ιδέα-σύλληψη ανήκει στην σκηνοθέτη και συνιδρύτρια της Life After Death Theatre Company, Βίκυ Αδάμου. Στη συνέχεια η ομάδα όπως και το ευρύτερο καλλιτεχνικό δίκτυο που την απαρτίζει την εξέλιξε και της έδωσε την σημερινή της μορφή. Η πρόκληση του να γράψω με μαύρο χιούμορ για στερεοτυπικά ζευγάρια και σχέσεις και ιδιαίτερα το κομμάτι του stand up και το παιχνίδι με το κοινό ήταν κάτι που ανέκαθεν ήθελα να κάνω και υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση της Βικυς Αδάμου ένιωσα την ασφάλεια να το τολμήσω.
Υποδύεστε στην παράσταση την «Επιστημονική Κοινότητα». Πώς θα σκιαγραφούσατε την ηρωίδα σας;
Όλοι οι επιστήμονες, ψυχολόγοι, ψυχίατροι, ψυχοθεραπευτές, νευροβιολόγοι, δραματοθεραπευτές σε ένα πρόσωπο. Όλη η έπαρση της αυθεντίας ακόμα και όταν δεν έχει απαντήσεις και λύσεις. Και στο τέλος η αποκάλυψη της ανθρώπινης υπόστασης μου. Απαιτείται ετοιμότητα και γρήγορες αντιδράσεις σε όσα λένε όσοι από το κοινό επιθυμούν να συμμετέχουν και μια ισορροπία στην διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ αστείων και τραγικών στιγμών.
Τι ρόλο παίζει το κοινό στην παράσταση;
Το κοινό παίζει καταλυτικό ρόλο στην παράσταση γιατί η αλληλεπίδραση που έχω μαζί τους διαμορφώνει την ατμόσφαιρα της παράστασης. Μιας παράστασης που ποτέ δεν είναι ακριβώς ίδια. Προσφέρουν στο γέλιο, στη συζήτηση, στη συγκίνηση και στον προβληματισμό. Μέχρι τώρα η αποδοχή είναι εξαιρετική και η παράσταση γεννάει μετά συζητήσεις που κάθε φορά συνεισφέρουν στην εξέλιξη και διαμόρφωση της επόμενης παράστασης.
Στο δελτίο τύπου αναφέρονται οι εξής τρεις ερωτήσεις: Τι ορίζεται ως Ανδρόγυνο; Είναι ο Γάμος μια κοινωνική απειλή; Μπορούν δυο ψυχές να μονιάσουν κάτω από την ίδια στέγη; Τι απαντάτε εσείς σε αυτά τα ερωτήματα;
Ως Ανδρόγυνο ορίζεται το ζευγάρι Άντρα-Γυναίκας μια και επιλέξαμε να μιλήσουμε για Στερεότυπα. Επίσης τα δύο μέλη της σχέσης που με την πάροδο του χρόνου αποκτούν συμπεριφορές ο ένας του άλλου και από Άντρας και Γυναίκα γίνονται ο καθένας ξεχωριστά Ανδρόγυνο. Η διττή ταυτότητα τους. Ο Γάμος είναι ένας θεσμός που ήδη μεταλλάσσεται και αποκτάει διάφορες μορφές. Το πώς τον βιώνει ο καθένας εξαρτάται από την ιδιοσυγκρασία του, τις καταβολές του και τις πεποιθήσεις του. Το αν μπορούν δύο ψυχές να μονιάσουν κάτω από την ίδια στέγη, εξαρτάται από τις ψυχές. Πολλές φορές η κατάληξη είναι ολέθρια με κακοποίηση τόσο σωματική όσο και ψυχολογική που σε συντριπτικό βαθμό το θύμα είναι η Γυναίκα, που πληρώνει το τίμημα της πατριαρχικής κοινωνίας. Η γυναικοκτονία και η έμφυλη βία είναι φαινόμενα που καθημερινά μας απασχολούν αφού σύμφωνα με τα στοιχεία έχουμε 137 δολοφονίες γυναικών καθημερινά ανά τον κόσμο, δολοφονίες εξαιτίας του φύλου τους.
Σε ποιον τύπο ανθρώπου – θεατή δεν θα λέγατε ποτέ να έρθει να δει την παράστασή σας;
Ως «Επιστημονική Κοινότητα» καλωσορίζω όποιον «διψάει για γνώση», όποιον «αναζητά λύσεις και απαντήσεις» σε θέματα σχέσης, συμβίωσης και γάμου. Όποιον έχει χιούμορ, διάθεση επικοινωνίας και αναζητά φρέσκιες και πρωτότυπες ιδέες. Ως Χριστίνα θα άφηνα πολλούς απέξω, έχω δώσει τα ονόματα τους στο ταμείο.
Πού ακουμπά το «Ανδρόγυνο» στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα;
Το «Ανδρόγυνο» είναι η ελληνική πραγματικότητα, όχι μόνο η σύγχρονη αλλά και η προγενέστερη. Όχι όμως μόνο η ελληνική γιατί τα ζητήματα συνύπαρξης αρσενικού και Θηλυκού, στερεοτυπικών και αρχετυπικών ρόλων, κακοποίησης όχι μόνο σωματικής αλλά και ψυχολογικής αφορούν σε όλες τις πραγματικότητες σχέσεων. Η δική μας ματιά διακωμωδεί πολλά στοιχεία της ελληνικής πραγματικότητας προκαλώντας γέλιο ενίοτε πικρό και συγκίνηση όταν το κοινό έρχεται αντιμέτωπο με τον εαυτό του και βρίσκει στοιχεία δικά του στις ιστορίες που παρουσιάζονται.
- Εμμανουήλ Κριαράς: Πολιτικό θάρρος
- Κομισιόν για Ελλάδα: Ανάπτυξη 2,1% και πληθωρισμός 3% το 2024 – Πόσο θα μειωθεί το χρέος έως το 2026
- Κακοκαιρία Alexandros: Σύσκεψη στην Πολιτική Προστασία ενόψει των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων
- Πολυτεχνείο: Ποιοι σταθμοί του μετρό θα κλείσουν την Κυριακή
- Κιμ Καρντάσιαν: Σαν μια άλλη «Σοφία Λόρεν» ποζάρει για την νέα της συνεργασία με τους Dolce & Gabbana
- Live streaming: Η έκτακτη συνέντευξη Τύπου του Λουτσέσκου