Σοφοκλής, γλυκύτητα και μέτρο (Μέρος Ε’)
Το αρχαιότερο —σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή— από τα σωζόμενα έργα του Σοφοκλή, ο Αίας, αντλεί το θέμα του από τον Τρωικό κύκλο και αναφέρεται στην κρίση του δικαστηρίου που αποφάσισε για τα όπλα του Αχιλλέα
- «Ο Λίβανος βρίσκεται στο χείλος της κατάρρευσης», λέει ο Μπορέλ
- «Οι θάνατοι από τροχαία ισοδυναμούν με 12 Τέμπη τον χρόνο - Πάνω από 120 θύματα εγκαταλείφθηκαν το 2024»
- Παρέμβαση Δένδια για τον καρκινοπαθή αστυνομικό - Διατάχθηκε ΕΔΕ για τα αίτια της καθυστέρησης
- Ο Κηφισός δεν θα άντεχε το νερό του Ντάνιελ ή της Βαλένθια - Καθηγητής του ΕΜΠ εξηγεί τον λόγο
Το αρχαιότερο —σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή— από τα σωζόμενα έργα του Σοφοκλή, ο Αίας, αντλεί το θέμα του από τον Τρωικό κύκλο και αναφέρεται στην κρίση του δικαστηρίου που αποφάσισε για τα όπλα του Αχιλλέα.
Διεκδικητές τους ήταν ο Αίαντας και ο Οδυσσέας. Κέρδισε ο δεύτερος, με αποτέλεσμα να εξοργιστεί ο Αίαντας και να θελήσει να εκδικηθεί με το σπαθί τον αντίπαλό του.
Όμως, η θεά Αθηνά, που προστάτευε τον Οδυσσέα, θόλωσε το μυαλό του Αίαντα, κι έτσι αυτός έπεσε πάνω στα κοπάδια των Ελλήνων και τα κατέσφαξε, πιστεύοντας ότι έσφαζε τους ίδιους τους Ατρείδες και τον Οδυσσέα.
Ο Οδυσσέας πλησιάζει τη σκηνή του Αίαντα, για να μάθει τι ακριβώς έχει συμβεί.
Η Αθηνά, που έχει ακολουθήσει αθέατη τον προστατευόμενό της, τον ενημερώνει για τα γεγονότα.
Εκείνος, δείχνοντας πραγματική ανθρωπιά, όχι μόνο δε χαίρεται για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο εχθρός του, αλλά ίσα-ίσα εκφράζει τη βαθιά συμπόνια και κατανόησή του γι’ αυτόν.
Ύστερα από τη σκηνή του προλόγου ο Αίαντας συνέρχεται από την τρέλα και συνειδητοποιεί ότι με τα καμώματά του έχει απολέσει εντελώς την τιμή του.
Σοφοκλής, γλυκύτητα και μέτρο (Μέρος Α’)
Σοφοκλής, γλυκύτητα και μέτρο (Μέρος Β’)
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις