Χριστούγεννα : Οριακή βελτίωση στον τζίρο της εορταστικής περιόδου
Κίνηση στα καταστήματα αναμένει η αγορά
- Αράχωβα: Ακόμη και αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες – Τι λέει ο δήμαρχος για τις ουρές χιλιομέτρων
- «Μας χτύπησε και μας κλώτσησε»: Αντιδήμαρχος καταγγέλλει τον αστυνομικό που χαιρέτισε ναζιστικά στο Χαλάνδρι
- Νέα καταστροφή υποθαλάσσιου καλωδίου μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας - Δεν αποκλείεται το σαμποτάζ
- Είκοσι χρόνια μετά το τσουνάμι της Ινδονησίας, ελπίζει μια μέρα να δει ξανά τον γιο της
Οριακά καλύτερα από τα περυσινά επίπεδα αναμένεται να κινηθεί ο τζίρος των Χριστουγέννων σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλη Κορκίδη με βάση τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του εορταστικού ωραρίου για τα καταστήματα λιανικής.
Όπως τονίζει ο κ. Κορκίδης, «με τα καταστήματα να είναι και φέτος ανοικτά τις τρεις τελευταίες Κυριακές του έτους, ο εορταστικός τζίρος του Δεκεμβρίου το 2019, αναμένεται να κυμανθεί κάπως καλύτερα από τα περυσινά 3,5 δισ. ευρώ, αλλά βεβαίως πολύ μακριά από τα 5,4 δισ. ευρώ τζίρου του 2009. Η σωρευτική μείωση οκταετίας του χριστουγεννιάτικου τζίρου, υπολογίζεται στο -35%, με απώλειες σχεδόν 2 δισ. ευρώ. Οι εκτιμήσεις δείχνουν για το 2019 μία αύξηση στον τζίρο της λιανικής 1,5% επιβεβαιώνοντας εν μέρει τις προβλέψεις οριακής αύξησης 1,8% της ιδιωτικής κατανάλωσης».
Σύμφωνα με έρευνες όπως αυτή της Deloitte, ο κ. Κορκίδης αναφέρει ότι ο προϋπολογισμός των Ελλήνων για τις αγορές των Χριστουγέννων κυμαίνεται στα 450 ευρώ, όταν ο μέσος όρος των Ευρωπαίων καταναλωτών είναι 455 ευρώ. Οι δαπάνες αυτές επιμερίζονται σε 157 ευρώ για φαγητό, 136 ευρώ για δώρα, 82 ευρώ για ταξίδια και 75 ευρώ για διασκέδαση.
Αντίστοιχα ο μέσος όρος των Ευρωπαίων καταναλώνει 188 ευρώ για δώρα, 131 για φαγητό, 77 για ταξίδια και 49 ευρώ για διασκέδαση.
Τα περισσότερα χρήματα τα Χριστούγεννα ξοδεύουν κατά σειρά οι Ισπανοί με 633 ευρώ, οι Βρετανοί με 614 ευρώ και οι Ιταλοί με 529 ευρώ, με τους Έλληνες να είμαστε στη 5η θέση της λίστας. Στην Ελλάδα, η πρώτη καταναλωτική προτίμηση για τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, η δεύτερη το φαγητό και το ποτό και η τρίτη κατηγορία κατά σειρά επιλογής, είναι τα παιδικά παιχνίδια, ενώ κατά τη διάρκεια του έτους παρατηρήθηκε μία επιπλέον μετατόπιση τζίρου κατά 4% από τα μικρά στα μεγαλύτερα καταστήματα και τα εμπορικά κέντρα.
Η πορεία του τζίρου στα καταστήματα λιανικής, επηρεάζεται εν πολλοίς από τη πληθώρα φορολογικών υποχρεώσεων του Δεκεμβρίου, ύψους 2,1 δισ. ευρώ, που πρέπει να διευθετηθούν από 6 εκ. φορολογούμενους, έως το τέλος του έτους. Πολλές οικογενειακές υποχρεώσεις καλύπτονται από τις αποταμιεύσεις των νοικοκυριών στις τράπεζες και αλλού, ενώ μετά από αρκετό καιρό παρατηρείται και πάλι μία αύξηση 15% στη χρήση πιστωτικών καρτών.
Από τη χορήγηση του δώρου Χριστουγέννων σε 1,9 εκ. εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα θα διοχετευθούν στην οικονομία 1,6 δισ. ευρώ. Όμως γνωρίζουμε πως από το μισθό, το δώρο και τα επιδόματα τα περισσότερα, δεν θα πάνε ούτε φέτος στην εορταστική αγορά, αλλά σε ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Παρά το γεγονός ότι 6 στους 10 Έλληνες καταναλωτές φοβούνται να μην υπερβούν το διαθέσιμο οικογενειακό προϋπολογισμό και οι 4 στους 10 αισθάνονται άγχος και πίεση να καλύψουν τα χριστουγεννιάτικα ψώνια, εντούτοις, η πλειοψηφία των Ελλήνων εστιάζει στην εύρεση έξυπνων δώρων για τις οικογενειακές και κοινωνικές τους υποχρεώσεις, με τη συνολική δαπάνη να φθάνει ακόμα και τα 240 ευρώ, έναντι του ευρωπαϊκού μ.ο. των 340 ευρώ.
Θετικό, αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, χαρακτηρίζεται το γεγονός ότι, τα τελευταία χρόνια, το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού παραμένει σταθερό στα 82 ευρώ, με βάση τη μέση τιμή σε 22 κατηγορίες τροφίμων και μετά από τιμοληψίες στα μεγάλα και μικρά Σούπερ Μάρκετ.
Πολλές επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου πραγματοποιούν εντός του Δεκεμβρίου ακόμα και έως το 20% του ετήσιου τζίρου τους. Η πλειονότητα των καταναλωτών ξεκινά τις αγορές το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, την περίοδο 15-24 Δεκεμβρίου και μόνο 2 στους 10 κάνουν τις αγορές της τελευταίας στιγμής την περίοδο μετά τα Χριστούγεννα, έως και την 31η Δεκεμβρίου. Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών οικογενειών στρέφεται στα φυσικά καταστήματα και το παραδοσιακό εμπόριο, ενώ το διαδίκτυο επιλέγεται περισσότερο για ιδέες και τιμές.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις