Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Μετρό : Έρχεται νόμος για απεργίες και στάσεις εργασίας

Μετρό : Έρχεται νόμος για απεργίες και στάσεις εργασίας

Νομοθετικές ρυθμίσεις ετοιμάζει η κυβέρνηση μετά το μπάχαλο της Τρίτης στο Μετρό

Νομοθετική ρύθμιση ετοιμάζει η κυβέρνηση μετά την αιφνίδια στάση εργασίας στο Μετρό την Τρίτη η οποία προκάλεσε συγκοινωνιακό «έμφραγμα» στην Αθήνα και τεράστια ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό.

Η νομοθετική ρύθμιση θα ευθυγραμμίζεται με ανάλογες ρυθμίσεις που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και υποχρεώνουν τα σωματεία εργαζομένων στις συγκοινωνίες να ορίζουν ελάχιστο προσωπικό ασφαλείας στη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων, ώστε να διασφαλίζεται το μίνιμουμ λειτουργίας των συγκοινωνιακών μέσων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, πάντως, η συμμετοχή των εργαζομένων στην κινητοποίηση ήταν ελάχιστη όπως επεσήμανε στην ομιλία του στη Βουλή ο υφυπουργός, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

«Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία συμμετείχαν μόλις 25 από τα 486 άτομα της βάρδιας του συγκεκριμένου σωματείου εργαζομένων, δηλαδή το 5%! Ή ακόμα χειρότερα, μόλις 25 άτομα από τα 1.177 συνολικά της βάρδιας, δηλαδή το 2% των εργαζομένων» σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Μεταξύ άλλων θα είναι η δυνατότητα πληρωμής του κομίστρου των αστικών συγκοινωνιών με τη χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Επίσης, θα δώσει την δυνατότητα ανανέωσης και πληρωμής του κομίστρου μέσα από την ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ και από κινητά που διαθέτουν τεχνολογία NFC.

Άμεσα σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη θα ξεκινήσει καμπάνια για τη μείωση της χρήσης του χάρτινου εισιτηρίου, την ενημέρωση του κοινού για τη δυνατότητα επαναφόρτισης. Απώτερος σκοπός είναι να μειωθούν τα έξοδα του ΟΑΣΑ από την προμήθεια χαρτιού που φτάνει τα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως!

Μητσοτάκης: «Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται»

«Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται», τόνισε σε ανάρτησή του στο Twitter ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στέλνοντας μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, με αφορμή τη στάση εργασίας στο μετρό.

«Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται επειδή απλώς ζητήθηκε σε 21 άτομα να κάνουν τη δουλειά τους. Άμεσα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας. Ζητώ συγγνώμη για την ταλαιπωρία των Αθηναίων».

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, Στ. Πέτσα ο οποίος αναφέρθηκε στη νομοθετική ρύθμιση που θα διασφαλίζει την εύρυθμη μετακίνηση των πολιτών.

Όπως είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σε όλη την Ευρώπη, όπως και στον ΟΣΕ και σε άλλα μέσα σταθερής τροχιάς, υφίσταται ήδη πρόβλεψη για προσωπικό ασφαλείας στις περιπτώσεις απεργιών ή στάσεων εργασίας.

Καραμανλής: «Η κυβέρνηση δεν θα ανεχθεί νταβατζηλίκια»

Για «νταβατζηλίκια» από μικρή μερίδα εργαζομένων έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση δεν θα ανεχτεί 21 άτομα που βρίσκονται σε διοικητικές θέσεις να κρατάνε σε ομηρία 1,5 εκατομμύριο πολίτες».

Μιλώντας στον Σκάι ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «Η κυβέρνηση δεν θα ανεχτεί νταβατζηλίκια και εκβιασμούς. Δεν γίνεται να μας ειδοποιούν χθες στις 6 το απόγευμα ότι θα κάνουν στάση εργασίας όταν η κυβέρνηση έχει δείξει ευαισθησία στα μισθολογικά τους και ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ τους κρατούσε σε ομηρία».

Η ταλαιπωρία

Η κόντρα μεταξύ εργαζομένων στο μετρό και κυβέρνησης έφτασε στα άκρα για άλλη μία φορά με συνήθη θύματα τους επιβάτες αλλά και γενικότερα τους Αθηναίους.

Τεράστια ταλαιπωρία έζησαν όσοι οδηγοί έπρεπε να κινηθούν το πρωί της Τρίτης με το όχημά τους στους δρόμους της Αττικής μετά την αιφνιδιαστική απόφαση του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας να προχωρήσει σε στάση εργασίας και να ακινητοποιήσει τους συρμούς από τις 6 έως τις 10.

Η οργή των πολιτών γίνεται ακόμα μεγαλύτερη από την αιτία πίσω από την κινητοποίηση η απόφαση για την οποία ελήφθη το απόγευμα της Δευτέρας, με αποτέλεσμα πολλοί να μην ενημερωθούν έγκαιρα και να ταλαιπωρηθούν.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, πάντως, η συμμετοχή των εργαζομένων στην κινητοποίηση ήταν ελάχιστη όπως επεσήμανε στην ομιλία του στη Βουλή ο υφυπουργός, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

«Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία συμμετείχαν μόλις 25 από τα 486 άτομα της βάρδιας του συγκεκριμένου σωματείου εργαζομένων, δηλαδή το 5%! Ή ακόμα χειρότερα, μόλις 25 άτομα από τα 1.177 συνολικά της βάρδιας, δηλαδή το 2% των εργαζομένων» σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024