Συνήγορος του Καταναλωτή : Μπαράζ καταγγελιών για χρεώσεις από πενταψήφια νούμερα
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητάει να αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές τέτοιου είδους
- Μεθοδεύσεις και προσπάθειες επηρεασμού των ιατροδικαστών στο συγκλονιστικό θρίλερ της Αμαλιάδας
- Πόσο θα κοστίσει στην τσέπη των Ελλήνων αν ενεργοποιηθεί η «βόμβα» Τραμπ για 5% του ΑΕΠ σε αμυντικές δαπάνες
- ΕΛ.ΑΣ: Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου εν όψει επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών
- Νέο αντιμονοπωλιακό πλήγμα για τη Google – Στο στόχαστρο των ιαπωνικών αρχών
Ξεπέρασαν το 70,83% οι καταγγελίες στον Συνήγορο του Καταναλωτή για αυξήσεις στις χρεώσεις από πενταψήφια νούμερα, μέχρι τον Νοέμβριο του 2109 σε σχέση με το 2018.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητάει να αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές τέτοιου είδους, ενώ εκτιμά ότι υπάρχει ευθύνη των παρόχων υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών εγγραφής των πελατών τους σε Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), δεδομένου ότι οι πάροχοι εισπράττουν μέρος του καταβαλλόμενου, για τις υπηρεσίες αυτές, τιμήματος.
Αυτό έγινε γνωστό κατά την πρόσφατη ετήσια συνάντηση της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών.
Στις 18 Δεκεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα η καθιερωμένη ετήσια συνάντηση εκπροσώπων του Συνηγόρου του Καταναλωτή με στελέχη της αρμόδιας για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες Διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG CNECT), προκειμένου να τεθούν τα βασικά ζητήματα που απασχόλησαν τους καταναλωτές υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στη χώρα μας, το 2019, βάσει των αναφορών – καταγγελιών που υποβλήθηκαν στην Αρχή.
Στη συνάντηση συμμετείχαν από πλευράς Συνηγόρου του Καταναλωτή, οι ειδικές επιστήμονες-νομικοί, Μαρία Αρχοντάκη και Μάρθα Πετράκη.
Οι εκπρόσωποι της Αρχής επισήμαναν την κατακόρυφη αύξηση των αναφορών-καταγγελιών (ποσοστό αύξησης 70,83% μέχρι το Νοέμβριο 2019 σε σχέση με το 2018) για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), τα γνωστά πενταψήφια. Τονίστηκε από τις εκπροσώπους της Αρχής η ανάγκη αυστηροποίησης του νομοθετικού πλαισίου, η πιστή εφαρμογή του και η επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες περιλαμβανομένης της αφαιρέσεως της άδειας λειτουργίας.
Προτάθηκε από την Αρχή οι χρεώσεις για ΥΠΠ να μη εξοφλούνται μέσω των λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας, αλλά με τους κλασικούς τρόπους πληρωμής στο ηλεκτρονικό εμπόριο (πχ τραπεζική κάρτα), αφού άλλωστε η αγορά των υπηρεσιών αυτών αποτελεί μορφή ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή θεωρεί ότι έτσι θα αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές αυτού του είδους και θα εξαλειφθούν οι χρεώσεις για υπηρεσίες στις οποίες οι καταναλωτές δεν ενεγράφησαν ευσυνείδητα. Ειδικά μάλιστα μετά την εφαρμογή της Οδηγίας 2015/2366/Ε.Ε., αυξήθηκε το επίπεδο ασφαλείας στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Σημειώνεται ότι από το πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω οδηγίας εξαιρέθηκαν, εσφαλμένως κατά την άποψη της Αρχής, οι ΥΠΠ.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, παράλληλα, ανέδειξε τη σημασία της ευθύνης των παρόχων υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών εγγραφής των πελατών τους σε ΥΠΠ, δεδομένου ότι οι πάροχοι εισπράττουν μέρος του καταβαλλόμενου, για τις υπηρεσίες αυτές, τιμήματος.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις