ΚΚΕ Vs Μητσοτάκη
Πίσω από τις γραμμές το θέμα είναι προφανώς ταυτοτικό για το ΚΚΕ και τον εργατικό του βραχίονα που ακούει στο όνομα ΠΑΜΕ. Ο δρόμος είναι ζωτικό μέρος για το πολύπειρο ιστορικό κόμμα.
- Ανδρουλάκης: Να επενδύσουμε στη βιωσιμότητα, την αειφορία και στις συνέργειες μεταξύ του τουρισμού
- «Ο Λίβανος βρίσκεται στο χείλος της κατάρρευσης», λέει ο Μπορέλ
- «Οι θάνατοι από τροχαία ισοδυναμούν με 12 Τέμπη τον χρόνο - Πάνω από 120 θύματα εγκαταλείφθηκαν το 2024»
- Ο Σπηλιωτόπουλος εξηγεί γιατί δεν υπέγραψε τη διακήρυξη του κόμματος Κασσελάκη
Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το σηκώνει ψηλά. Και θα είναι ένα εκ των πρώτων νομοσχεδίων του 2020. Επιβεβαιώθηκε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο. Εδώ η όλη πρωτοβουλία προχώρησε ένα βήμα. Κι αυτό αφού ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχεδόν ανέλυσε, παρόντων των υπουργών του, τη δομή του σκεπτικού του για τον νέο κανονισμό που πρέπει να υπάρξει για τις πορείες. Λογικό.
Καταστατικά, η κυβέρνηση είχε οπλισμένη τη φαρέτρα της προεκλογικά με το επιχείρημα του «τρεις νοματαίοι κλείνουν τους δρόμους και παραλύουν το κέντρο της Αθήνας». Και όπως επένδυσε στην επιστροφή της λεγόμενης κανονικότητας οικονομικά, το όλο αφήγημα είχε και έχει και διευθέτηση της τάξης. Πώς να ψωνίσει κάποιος αν τον εμποδίζουν;
Πρόσφατα πάντως ο Μητσοτάκης έκανε σαφές πως η νέα αλλαγή που φέρνει θα γίνει κτήμα της κοινωνίας. Θα καταλάβουν δηλαδή οι πολίτες πως «πάνω από όλα η κοινωνία στηρίζει αυτές τις πολιτικές και για αυτό το νομοσχέδιο αφορά τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο», όπως διέρρευσε πως είπε. Και είναι καθαρό πως θα επιδιώξει κοινωνική συναίνεση για να φέρει το νέο πλαίσιο. Κοινωνία Πολιτών, επαγγελματίες και κόσμος, είναι κουρασμένοι αμφότεροι από τα δέκα χρόνια μνημονιάδας.
Η πρόσφατη κινητοποίηση στο μετρό έδωσε λαβή για να ανακινηθεί μια συζήτηση με κέντρο το κατά πόσο μπορούν μειοψηφικές αποφάσεις να παραλύουν το βασικό μαζικό μέσο μεταφοράς της πρωτεύουσας.
Η αίσθηση και από τις δημοσκοπήσεις είναι πως το αίτημα είναι ησυχία και τάξη. Πάνω σε αυτό επενδύει η κυβέρνηση, σίγουρα παίρνοντας με το μέρος της μεγάλο τμήμα του «εμποράκου» του κέντρου. Συν τοις άλλοις, έχει αυτοδυναμία αν και θα βρει στο νέο πλαίσιο και στήριξη εντός Βουλής από Βελόπουλο. Χώρια πως το ΚΙΝΑΛ κρατά στάση αναμονής. Κάτι που σημαίνει πως δεν είναι καταστατικά αρνητικό. Ο δε ΣΥΡΙΖΑ θα σηκώσει παντιέρα αντίθεσης για την περιστολή των διαδηλώσεων, αλλά δεν θα φτιάξει εύκολα μέτωπο «απ’ τα κάτω» λόγω του μετεκλογικού του μουδιάσματος καθώς και της κυβερνητικής του θητείας. Τι μένει;
Το ΚΚΕ. Που, όχι τυχαία, χθες ήταν το πρώτο κόμμα που σε υψηλούς τόνους όρθωσε τείχος κατά του νομοσχεδίου με επίσημη δήλωση.
«Το δήθεν ενδιαφέρον για την ταλαιπωρία και τη μετακίνηση του λαού δεν είναι παρά το πρόσχημα για να κρύψει την επιβολή διαφόρων αυστηρών περιορισμών, που θα επιτρέπουν ακόμη και την απαγόρευση διαδηλώσεων ή την ενοχοποίησή τους για προβοκατόρικες ενέργειες, που καμία σχέση δεν έχουν με το λαϊκό κίνημα» ανέφερε ο Περισσός και κατέληγε: «Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να φέρει νομοσχέδιο για τον περιορισμό των διαδηλώσεων. Αν το κάνει, να ξέρει ότι θα έχει την τύχη άλλων παρόμοιων νόμων. Ο λαός με τους αγώνες του θα τον ακυρώσει στην πράξη».
Πίσω από τις γραμμές το θέμα είναι προφανώς ταυτοτικό για το ΚΚΕ και τον εργατικό του βραχίονα που ακούει στο όνομα ΠΑΜΕ. Ο δρόμος είναι ζωτικό μέρος για το πολύπειρο ιστορικό κόμμα.
Εδώ αναπαράγει ακόμη και τη σύστασή του και οικοδομείται κομματικά. Επίσης, στο τοπίο μετά τις εκλογές του Ιουλίου, θέλει ηγεμονία στο (όποιο) εργατικό κίνημα. Μια ανάγνωση επίσης βλέπει πως η όποια συνεννόηση υπήρξε με την κυβέρνηση – μέσω Τάκη Θεοδωρικάκου – για την ψήφο των αποδήμων, τώρα σπάει. Εκ πείρας λέμε πως ορθώνεται ένα δύσκολο στοίχημα για την κυβέρνηση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις