Τουρισμός, Οικονομία και ψηφιακός μετασχηματισμός
Η Ελλάδα, στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, με την απόλυτη ψηφιακή εποχή να έχει ήδη ξεκινήσει, οφείλει να προσαρμοστεί στις επιταγές των καιρών και να εντάξει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομίας, μέσα στον τουρισμό και τις τουριστικές υπηρεσίες.
Ένας από τους πιο σημαντικούς και κομβικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας είναι αναδιαφισβήτητα ο τουρισμός στην χώρα μας.
Ο συγκεκριμένος κλάδος, απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους εποχικούς και μη και συνεισφέρει στο ΑΕΠ της Ελλάδας περίπου στο 20% ετησίως, γεγονός που τον κατατάσσει στους πλέον αναπτυσσόμενους κλάδους, που έδειξαν μάλιστα αξιοσημείωτη αντοχή στην οικονομική κρίση.
Παρόλα αυτά, οι αυξημένες αφίξεις, η μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της χώρας, καθώς και η ενισχυμένη πληρότητα στα ξενοδοχεία κυρίως το καλοκαίρι, δεν αρκούν για να καταστήσουν αλλά και να διατηρήσουν το τουριστικό προϊόν της χώρας ως ένα από τα πιο ανταγωνιστικά της Μεσογείου αλλά και της Ευρώπης.
Η Ελλάδα, στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, με την απόλυτη ψηφιακή εποχή να έχει ήδη ξεκινήσει, οφείλει να προσαρμοστεί στις επιταγές των καιρών και να εντάξει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομίας, μέσα στον τουρισμό και τις τουριστικές υπηρεσίες.
Πρόκειται για μία αγορά που ήδη δημιουργεί πολλαπλά έσοδα σε χώρες του εξωτερικού που το έχουν εντάξει στην πολιτική τους, καθώς δημιουργεί την αίσθηση μίας τουριστικής ψηφιακής εμπειρίας, χωρίς καν ο ενδιαφερόμενος να έχει ακόμη αφιχθεί στην χώρα προορισμού.
Ήδη οι ηλεκτρονικές κρατήσεις έχουν αυξηθεί παγκόσμια σε τέτοιο βαθμό καθώς και οι αυτόματες συγκρίσεις τιμών μεταξύ παρόμοιων ξενοδοχείων, με αποτέλεσμα περίπου το 60% των συνολικών κρατήσεων παγκοσμίως, να γίνονται και να ολοκληρώνονται ηλεκτρονικά, δημιουργώντας σημαντικές ευκαιρίες αύξησης εσόδων, για τους ξενοδόχους και τα πρακτορεία.
Η εμπειρία όμως των επισκεπτών, δύναται να εμπλουτιστεί περισσότερο με τα νέα ψηφιακά εργαλεία περιήγησης, με αποτέλεσμα να υπάρχει η δυνατότητα αναζήτησης δεδομένων αλλά και ψηφιακής επίσκεψης, πριν την άφιξη σε πολιτιστικούς χώρους, μουσεία, αξιοθέατα, φυσικά τόπια, καθώς και η παρουσίαση με τρόπο απλό και κατανοητό, όλων των υπηρεσιών που προσφέρει η χώρα σε επίπεδο τουριστικό.
Η ταχεία ανάλυση των δεδομένων μέσω της τεχνολογίας big data, μπορεί να δώσει σε πραγματικό χρόνο τεράστιο και χρήσιμο όγκο πληροφοριών τόσο στον ιδιωτικό τομέα όσο και στο κράτος, μέσα από στατιστικές αναλύσεις για το προφίλ των ταξιδιωτών, τις προτιμήσεις τους, την καταναλωτική τους συμπεριφορά, τις νέες τάσεις που εμφανίζουν, καθώς και τις ημέρες και την εποχή που επιλέγουν την χώρα μας για τουρισμό.
Αν η ψηφιακή οικονομία ενταχθεί με τρόπο αποτελεσματικό και οργανωμένο με την συμβολή τόσο του Υπουργείου Τουρισμού όσο και του ΕΟΤ στις μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, τότε η προβολή της χώρας θα αποκτήσει ένα διαφορετικό επίπεδο προσέγγισης, με αποτέλεσμα και οι tour operators να στραφούν στην επιλογή ολοένα και περισσότερων προορισμών τόσο στην ηπειρωτική όσο και στην νησιωτική Ελλάδα.
Η ψηφιακή οικονομία είναι σαφώς το κλειδί για την ανάδειξη και ενσωμάτωση στις υπηρεσίες της χώρας του θεματικού τουρισμού, από τον αγροτουρισμό, μέχρι τον θρησκευτικό και τον ιατρικό τουρισμό, καθώς μπορεί να δώσει σε πραγματικό χρόνο όλο το φάσμα των υπηρεσιών καθώς και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται, ώστε ο ταξιδιώτης να έχει αφενός ενημερωθεί, αλλά και να έχει ολοκληρώσει τα πάντα, είτε από το σπίτι του είτε μέσω ενός ταξιδιωτικού πρακτορείου.
Ο σταδιακός μετασχηματισμός των ψηφιακών υπηρεσιών, θα οδηγήσει την χώρα σε λιγότερη γραφειοκρατία, περισσότερη διαφάνεια καθώς και πληρέστερη και αρτιότερη προβολή της χώρας στο εξωτερικό, επιμηκύνοντας ταυτόχρονα την τουριστική περίοδο κάτι που έχει ο κλάδος απόλυτη ανάγκη.
Εν κατακλείδι, είναι απαραίτητη η συνεργασία του ιδιωτικού με τον δημόσιο τομέα και τους αρμόδιους φορείς του δημοσίου, ώστε από νωρίς σε κάθε σεζόν, να τρέχουν οργανωμένα οι τουριστικές καμπάνιες και να διαμοιράζονται τα αντίστοιχα ψηφιακά εργαλεία στις επιχειρήσεις με χαμηλό κόστος, έτσι ώστε να δώσουν την υπεραξία που απαιτείται στο προϊόν τους και πρωτίστως στην ελληνική οικονομία.
Ο Μελέτης Ρεντούμης είναι οικονομολόγος τραπεζικός
- Ουκρανία: Η Γερμανία έστειλε νέο πακέτο στρατιωτικής βοήθειας στο Κίεβο – Πυριτιδαποθήκη η Ευρώπη
- Μητσοτάκης: «Η απουσία της δικαιοσύνης καθιστά τη ζωή αδύνατη» – Τι ανέφερε σε εκδήλωση
- Πόσο αυξήθηκαν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου στους ιδιώτες – Τι συμβαίνει στα νοσοκομεία [πίνακες]
- Προϋπολογισμός: Οι φόροι που θα πληρώσουμε το 2025
- «Βόμβα» στη Νάπολι με Κβαρατσχέλια: «Αν δεν ανανεώσει θα πωληθεί τον Ιανουάριο» (Pic)
- Πάνω από 833 χιλιάδες οι άνεργοι τον Οκτώβριο – Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΔΥΠΑ [πίνακες]