Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Στα πλάνα της κυβέρνησης η επιδότηση των ταχυφορτιστών τους
Η κυβέρνηση (και ειδικότερα το υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών) σκέφτονται τρόπους ώστε να επιδοτούνται οι ταχυφορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι εισέρχονται για καλά στην καθημερινότητα των Ελλήνων. Δεν είναι μόνον ότι ένας μεγάλος αριθμός βουλευτών (όλων των κομμάτων), ανάμεσά τους και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης δήλωσαν ότι θέλουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι και το γεγονός ότι η κυβέρνηση σκέφτεται και τον τρόπο που θα φορτίζουν αυτά τα αυτοκίνητα.
Όπως «Το Βήμα» πληροφορείται η κυβέρνηση (και ειδικότερα το υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών) σκέφτονται τρόπους ώστε να επιδοτούνται οι ταχυφορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Δηλαδή, όπως εξήγησε ο κ. Καραμανλής θα μπορούν οι ταχυφορτιστές να τοποθετηθούν σε κλειστά γκαράζ, σε πάρκινγκ, ακόμα και σε… σούπερ μάρκετ: «Θέλεις περίπου 30 με 40 λεπτά να ψωνίσεις από το σούπερ μάρκετ, σ΄αυτό το διάστημα θα μπορείς να φορτίσεις και το ηλεκτρικό αυτοκίνητό σου», λέει χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.
Τι είδους κίνητρα όμως μπορεί να δοθούν; Ακόμα η κυβέρνηση μελετά τα κίνητρα αλλά έχουν πέσει στο τραπέζι πολλές προτάσεις, όπως για παράδειγμα, φορολογική έκπτωση ή ακόμα επιδότηση με ένα χρηματικό ποσό. Υπενθυμίζεται ότι στο γκαράζ της Βουλής των Ελλήνων έχουν τοποθετηθεί ήδη ταχυφορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων (από τη ΔΕΗ) με τους οποίους θα μπορεί ένας βουλευτής που διαθέτει ηλεκτρικό αυτοκίνητο να το φορτίζει μέσα σε 30 λεπτά, εντελώς δωρεάν.
Το δεύτερο ζήτημα που έχει σχέση με τα αυτοκίνητα και που απασχολεί τα υπουργεία Μεταφορών και Υποδομών και Οικονομικών είναι το ξεμπλοκάρισμα του εκτελωνισμού των αυτοκινήτων, ώστε να δοθούν κίνητρα για την αντικατάσταση του στόλου με καινουργή νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμα δοθεί, αλλά εκείνο που έχει σημασία είναι ότι στις προτάσεις που μελετούν τα δύο υπουργεία είναι να μην υπάρξει επιβάρυνση στους καταναλωτές και επιπλέον να αυξήσει τα δημόσια έξοδα. Τώρα πώς θα συνδυαστούν αυτά τα δύο. ουδείς ακόμα γνωρίζει.
Το τρίτο θέμα αφορά τα τέλη κυκλοφορίας. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί και τούτο: Σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες αυτός που ρυπαίνει πληρώνει. Κάτι τέτοιο όμως δεν πρόκειται ούτε το 2020 να συμβεί στην Ελλάδα και τα τέλη κυκλοφορίας που θα εισπραχθούν το 2020 θα είναι τα ίδια μ΄αυτά που έχουν εισπραχθεί το 2019. Από το 2021 θα επανεξεταστεί η όλη κατάσταση.
Πάντως σημειώνεται ότι πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη απαγορεύσει, από την 1η Ιανουαρίου 2020 την κυκλοφορία εντός των πόλεων παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων.
- «Επίθεση» στον Μονομάχο No 2 από τους ιστορικούς – Πόσο ακριβής (δεν) είναι ο Ρίντλεϊ Σκοτ
- Ολυμπιακός: Ενημέρωση για τα εισιτήρια με Στεάουα
- Hμερίδα για την εταιρική σχέση Μαρόκου-Αυστρίας
- Δεν υπάρχει κατάρα του Έλβις Πρίσλεϊ, μόνο τραγωδίες: Η εγγονή & κληρονόμος της δυναστείας Ράιλι Κίου ξεκαθαρίζει
- Live: Ανοίγουν τα χαρτιά του οι υποψήφιοι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ – Πρώτο debate πριν τις εκλογές
- Press Release by Olympiacos FC