Καύσιμα : Αυξήσεις στις τιμές λόγω Μ. Ανατολής και βιοαιθανόλης
Σταδιακά αυξάνονται οι τιμές στα καύσιμα με αφορμή την κρίση στην Μέση Ανατολή και την εφαρμογή της νομοθεσίας για την βιοαιθανόλη
- Ο αντίπαλος της Starlink του Έλον Μάσκ έχει ευρωπαϊκή σφραγίδα
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα νέα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου και οι χρεώσεις στην Πολιτική Γραμματεία
Ραγδαία αύξηση αναμένεται στα καύσιμα με αφορμή την κρίση στην Μέση Ανατολή, ενώ η εφαρμογή της νομοθεσίας για την βιοαιθανόλη ακόμα ένας λόγος που θα αυξηθούν οι τιμές το επόμενο διάστημα.
Την ίδια στιγμή, υπάρχει έντονη ανησυχία για περαιτέρω αύξηση στις τιμές των καυσίμων λόγω των εξελίξεων που πυροδότησε στο Ιράν η δολοφονία του υποστρατήγου Κασέμ Σουλεϊμανί από τις ΗΠΑ και η απάντηση της Τεχεράνης με εκτόξευση πυραύλων κατά αμερικανικών βάσεων στο Ιράκ τα ξημερώματα της Τετάρτης.
Ο πρόεδρος του ΟΠΕΚ εμφανίστηκε καθησυχαστικός όσον αφορά στην παραγωγή πετρελαίου στο Ιράκ αλλά έστειλε μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ με το οποίο τον καλεί να βάλει πλάτη γιατί αν ξεφύγουν και άλλο τα πράγματα ο ΟΠΕΚ δεν μπορεί μόνος του.
Οι τιμές στα καύσιμα
Η ελληνική αγορά καυσίμων κινείται στους δικούς της ρυθμούς, με το κύκλωμα διύλισης, εμπορίας και λιανικής να έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις της βενζίνης κατά 2 λεπτά το λίτρο σε σχέση με το προηγούμενο έτος και να αναμένεται τις προσεχείς ημέρες νέα αύξηση της τάξης των 1-2 λεπτών το λίτρο.
Το πρώτο κύμα ανατιμήσεων αποδίδεται στην υποχρεωτική αύξηση του ποσοστού πρόσμειξης βιοαιθανόλης στα καύσιμα κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου τα διυλιστήρια θα πρέπει να προσθέτουν το συγκεκριμένο «πράσινο» προϊόν σε ποσοστό 3% έναντι 1%, στο πλαίσιο κοινοτικής υποχρέωσης για καθαρότερα από ρύπους καύσιμα.
Το κόστος αυτό τα διυλιστήρια το μετακύλισαν στις τιμές εμπορίας, με αποτέλεσμα και τα πρατήρια με τη σειρά τους να ανεβάσουν τη βενζίνη.
Έτσι, όπως αναφέρουν τα ΝΕΑ η μέση λιανική τιμή πώλησης της αμόλυβδης από τα 1,598 ευρώ το λίτρο που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου αυξήθηκε στα 1,612 ευρώ στις 3 Ιανουαρίου και έφτασε στα 1,616 ευρώ το λίτρο στις 6 Ιανουαρίου. Δηλαδή η αμόλυβδη ακρίβυνε κατά περίπου 2 λεπτά το λίτρο.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης έκανε λόγο για μικρή αύξηση σε όλα τα καύσιμα τις τελευταίες ημέρες μετά την αύξηση κατά 3 λεπτά από την υποχρεωτική αύξηση στο ποσοστό βιοαιθανόλης στη βενζίνη.
Ο κ. Κιούσης μιλώντας στο ΘΕΜΑ 104,6 ανέφερε ότι «από τη στιγμή που υπάρχει το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης και είναι τόσο έντονος ο ανταγωνισμός, δεν είναι δυνατόν 5.300 πρατηριούχοι να ακούσουν ότι υπάρχει πρόβλημα στο Ιράν και να αυξήσουν την τιμή στα κύσιμα».
«Αν δεν υπάρξει αύξηση στα διυλιστήρια δεν υπάρχει στα πρατήρια» συμπλήρωσε ο κ. Κιούσης προσθέτοντας ότι «δεν χωράνε αυξήσεις στο καύσιμα στην Ελλάδα. Οι φόροι είναι τόσο υψηλοί στην Ελλάδα, το καύσιμο είναι τόσο ακριβό που πραγματικά δεν χωράνε αυξήσεις».
Όπως είπε, τέλος, η μέση τιμή της βενζίνης έχει διαμορφωθεί γύρω στο 1,640 ευρώ το λίτρο ενώ για το πετρέλαιο θέρμανσης σημείωσε ότι υπάρχει κινητικότητα το τελευταίο διάστημα σε πολύ μικρές παραγγελίες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις