Ο φόβος για την ιδιωτικότητα επηρεάζει τα «έξυπνα σπίτια»
Η κόπωση από τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες και η ανάγκη διατήρησης της ιδιωτικότητας είναι πιθανόν να επηρεάσουν τη ζήτηση των υπηρεσιών «έξυπνου σπιτιού».
Η κόπωση από τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες και η ανάγκη διατήρησης της ιδιωτικότητας είναι πιθανόν να επηρεάσουν τη ζήτηση των υπηρεσιών «έξυπνου σπιτιού».
Αυτό προκύπτει από την παγκόσμια έκθεση της ΕΥ, Decoding the digital home, η οποία αξιολογεί τις τάσεις των καταναλωτών σε ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται στο σπίτι και σχετίζονται με την τεχνολογία, τα μέσα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, και τις τηλεπικοινωνίες (ΤΜΤ), σε τέσσερις αγορές: στη Γαλλία, στην Ολλανδία, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ.
Συγκεκριμένα, ενώ το 54% των καταναλωτών θεωρούν ότι το Διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής τους ζωής, σχεδόν οι μισοί (45%) αναζητούν ενεργά χρόνο μακριά από το κινητό τους τηλέφωνο και άλλες συσκευές συνδεδεμένες στο διαδίκτυο – ποσοστό που αγγίζει το 53% στην ηλικιακή ομάδα 25-34.
Σύμφωνα με την έρευνα, ενώ ο ρυθμός υιοθέτησης των προϊόντων και υπηρεσιών έξυπνου σπιτιού (smart home) είναι θετικός –με τη ζήτηση έξυπνων συσκευών να κυριαρχεί σε βάθος πενταετίας– η δραστική αύξηση της εξάρτησης από το Διαδίκτυο απειλεί την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε θέματα γνωστοποίησης των προσωπικών τους δεδομένων, ενώ το 41% στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύουν πως τα δεδομένα τους δεν θα είναι ποτέ απολύτως ασφαλή.
Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ένα αυξανόμενο αίσθημα σύγχυσης των καταναλωτών σχετικά με το ολοένα και πιο σύνθετο περιβάλλον των ευρυζωνικών πακέτων ψηφιακών υπηρεσιών. Ένας στους τρεις εκ των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι δυσκολεύονται να επιλέξουν υπηρεσίες ή πακέτα υπηρεσιών, τα οποία να ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Στο σύνολο των αγορών που εξετάζει η έρευνα, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (48%) δηλώνουν ότι οι προσφορές τούς δυσκολεύουν να καταλάβουν ποιο πακέτο Διαδικτύου προσφέρει μεγαλύτερη αξία.
Παράλληλα, σχεδόν το 1/4 των καταναλωτών στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο δυσκολεύονται να βρουν το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει, σε ένα κορεσμένο περιβάλλον υπηρεσιών. Στην ηλικιακή ομάδα 18-24, το ποσοστό αυτό φτάνει στο 34% στις ΗΠΑ και στο 39% στο Ηνωμένο Βασίλειο, γεγονός που φανερώνει ότι το νεαρότερο καταναλωτικό κοινό δε συναντά απαραίτητα λιγότερες δυσκολίες κατά την πλοήγησή του στον ψηφιακό κόσμο.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι υπηρεσίες streaming συνεχίζουν να επαναπροσδιορίζουν το πώς τα νοικοκυριά καταναλώνουν περιεχόμενο. Σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων, προσανατολίζονται στη χρήση πολλαπλών υπηρεσιών streaming, ενώ το 57% δηλώνουν ότι τα μέλη του νοικοκυριού τους παρακολουθούν σύντομα video clips διαδικτυακά. Αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά παρατηρείται εντονότερα στις ΗΠΑ, όπου μόνο το 38% των καταναλωτών προτιμούν τα παραδοσιακά τηλεοπτικά κανάλια, σε σύγκριση με το 51% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 67% στην Ολλανδία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Santo Wines: Το success story των ηφαιστειακών κρασιών της Σαντορίνης
- ΑΑΔΕ: Υπάλληλος της υπηρεσίας σε κύκλωμα λαθρεμπορίας ποτών – Διετάχθη εσωτερική έρευνα
- Η Μπαρτσελόνα που έπαθε… Σίτι και η ζωή χωρίς τον Γιαμάλ
- Νέα σελίδα στις σχέσεις Τραμπ και Πούτιν – Θέλουν να χωρίσουν τον κόσμο σε σφαίρες επιρροής;
- Ντορέττα Παπαδημητρίου: Τελικά είναι ζευγάρι με τον Γιώργο Γεροντιδάκη; Τι απαντά
- Famagusta: Οι μαρτυρίες που συγκλόνισαν τη μικρή οθόνη