Για πρώτη φορά μπόνους αποδοτικότητας στο δημόσιο τομέα
Βάσει του άρθρου 31 του προσφάτως ψηφισθέντος Ν. 4647/ 2019, οι μισθολογικές παροχές των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας συνδέονται με την απόδοση της αεροναυτιλίας με στόχο τη μείωση των καθυστερήσεων στα αεροδρόμια της χώρας
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Μπόνους αποδοτικότητας δίνονται για πρώτη φορά στον δημόσιο τομέα, και συγκεκριμένα στους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ανοίγοντας τον δρόμο για την επέκταση του μέτρου και σε άλλους κλάδους. Τα εν λόγω μπόνους πάντως δεν θα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, αφού για την εξασφάλισή τους θα αξιοποιηθεί μέρος των τελών υπέρπτησης που οι αεροπορικές εταιρείες καταβάλλουν στη χώρα μας μέσω του οργανισμού Eurocontrol. Η καταβολή του μπόνους στη συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων αποτελεί πρωτοβουλία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή.
Ειδικότερα, βάσει του άρθρου 31 του προσφάτως ψηφισθέντος Ν. 4647/ 2019, οι μισθολογικές παροχές των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας συνδέονται με την απόδοση της αεροναυτιλίας με στόχο τη μείωση των καθυστερήσεων στα αεροδρόμια της χώρας.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ που έχει δημοσιευθεί, οι αλλαγές στο καθεστώς αμοιβών στην ΥΠΑ προβλέπουν μεταξύ άλλων:
Α) Την καταβολή δύο ευρώ μηνιαίως στο προσωπικό της ΥΠΑ ως επίδομα ετοιμότητας και διαθεσιμότητας, ως κίνητρο για τη διατήρηση της υψηλής αποδοτικότητας και του μέγιστου βαθμού ασφαλείας των παρεχομένων υπηρεσιών αεροναυτιλίας, και κατανέμονται ως εξής:
αα) Για τον κλάδο των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας (ΠΕ2) καθώς και στους υπαλλήλους Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ) που ανήκουν στον κλάδο των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και κατέχουν τις αντίστοιχες ειδικότητες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας επιτρέπεται να καταβληθεί ποσοστό έως 27% του συνολικού ποσού των μηνιαίων αποδόσεων.
αβ) Για τον κλάδο των ηλεκτρονικών μηχανικών συστημάτων εναέριας κυκλοφορίας (ΠΕΙ4 – ΤΕ4) επιτρέπεται να καταβληθεί ποσοστό έως 16% του συνολικού ποσού των μηνιαίων αποδόσεων.
αγ) Για τους λοιπούς κλάδους προσωπικού συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου χειριστών αεροσκαφών ΕΣΙΔ επιτρέπεται να καταβληθεί ποσοστό έως 57% του συνολικού ποσού των μηνιαίων αποδόσεων.
Β) Οκτώ ευρώ μηνιαίως διατίθενται για την περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητας και την ενίσχυση της αποδοτικότητας και των παρεχομένων υπηρεσιών αεροναυτιλίας της ΥΠΑ.
βα) Από 1ης Ιανουαρίου 2020 εκ του ανωτέρω ποσού ενάμισι ευρώ ανά μονάδα εξυπηρέτησης διαδρομής διατίθεται ετησίως αποκλειστικά για την αποζημίωση των ελεγκτών εναέριας πληροφορίας οι οποίοι κατέχουν και ασκούν ειδικότητα μεταξύ άλλων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον κανονισμό (ΕΕ) 2015/ 340, με σκοπό την ενίσχυση του συστήματος, την αύξηση της αποδοτικότητας και την αντιμετώπιση της έντονης εποχικότητας στην εναέρια κυκλοφορία.
ββ) Το ως άνω ποσό του ενάμισι ευρώ ανά μονάδα εξυπηρέτησης διαδρομής καταβάλλεται στο σύνολο των υπηρετούντων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας οι οποίοι κατέχουν και ασκούν ειδικότητα κατά τα ανωτέρω σε ίσα μερίσματα προσαυξημένα κατά 30% για τους υπηρετούντες στο ΚΕΠΑΘ, καθώς και στα αεροδρόμια της Αθήνας (προσέγγιση και πύργος ελέγχου Αθηνών), της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Κέρκυρας, της Σαντορίνης, της Μυκόνου και της Κω, εφόσον λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως.
βγ) Προϋπόθεση για την ετήσια καταβολή του ως άνω ποσού αποτελεί η εκπλήρωση από τη Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας της ΥΠΑ των ετήσιων εθνικών στόχων που αφορούν τις καθυστερήσεις AΤFM, και ειδικότερα αυτές που σχετίζονται με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας (ATC Capasity, ATC staffing), αποκλειστικά για τη χρονική περίοδο από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου κάθε έτους.
Εξάλλου, σύμφωνα με την εφημερίδα «Βραδυνή» που πρώτη ανέδειξε την έγκριση του εν λόγω άρθρου, από στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχαν παρατηρηθεί δυσαναλογίες στην αποδοτικότητα και στις αμοιβές υπαλλήλων του κλάδου, γεγονός που κατέστησε αναγκαίο τον εξορθολογισμό.
Αγγελος Σκορδάς
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις