Βρετανίδα ιστορικός ανατρέπει όλες τις θεωρίες για το πρόσωπο του Ιησού
Μακριά σπαστά μαλλιά, γενειάδα, γαλανά και εκφραστικά μάτια. Αυτή είναι λίγο πολύ η άποψη των περισσοτέρων για την μορφή που είχε ο Ιησούς Χριστός. Είναι όμως έτσι;
- Μητέρα εξέδιδε την 15χρονη κόρη της σε παιδόφιλο - Καταδικάστηκε σε φυλάκιση πέντε ετών
- «Αγνοούσα όσα συνέβαιναν», είπε για την αυτοκτονία του πατέρα της η «αγνοουμένη» Αμερικανίδα
- Νεκρή η γυναίκα που έπεσε από τον 7ο όροφο ξενοδοχείου στη Μιχαλακοπούλου - Φωτογραφίες από το σημείο
- Η πρώτη απεργία παγκοσμίως από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Διαχειριστών Ακινήτων τύπου Airbnb
Μακριά σπαστά μαλλιά, γενειάδα, γαλανά και εκφραστικά μάτια. Αυτή είναι λίγο πολύ η άποψη των περισσοτέρων για την μορφή που είχε ο Ιησούς Χριστός.
Είναι όμως έτσι;
Τι υποστηρίζει ιστορικός για την εξωτερική εμφάνιση του Ιησού
Σύμφωνα με μία ειδικό στην Ιστορία του Χριστιανισμού, την καθηγήτρια Τζόαν Τέιλορ του King’s College του Λονδίνου, το πρόσωπο του Θεανθρώπου δεν αποκλείεται να ήταν στην πραγματικότητα πολύ διαφορετικό από αυτό που έχουε στο μυαλό μας.
Όπως αναφέρει η ιστορικός, ο Ιησούς Χριστός πιθανότατα είχε κοντά μαλλιά, πιο σκούρα επιδερμίδα, κοντή γενειάδα ενώ τα ρούχα του δεν αποκλείεται να ήταν άβαφα σε αντίθεση με τις πολύχρωμες ενδυμασίες σε ορισμένους πίνακες και εικόνες.
Σύμφωνα με την Βρετανίδα μάλιστα υπάρχει μια εικόνα που απεικονίζει πιθανότατα πιστότερα απ’ όλες τις άλλες την πραγματική μορφή Του.
«Όλοι γνωρίζουν πώς ήταν ο Ιησούς Χριστούς, αφού είναι το πλέον πολυζωγραφισμένο πρόσωπο στη δυτική Τέχνη, κι αναγνωρίζεται παντού ως ένας άνδρας με μακριά μαλλιά και γενειάδα, μακρύ χιτώνα (συχνά λευκό) και μανδύα (συχνά γαλάζιο). Αλλά πώς ήταν στην πραγματικότητα ζώντας στην Ιουδαία του πρώτου μ.Χ. αιώνα;», αναφέρει σε άρθρο της για το American Schools of Oriental Research. Και συνεχίζει: «Το θέμα απασχολεί εδώ και καιρό. Έχω ήδη γράψει μια μελέτη για τον Ιωάννη τον Πρόδρομο και την ενδυμασία του, αλλά όχι για τον Ιησού Χριστού. Ωστόσο, εδώ και χρόνια οι συντελεστές πολλών τηλεοπτικών ντοκιμαντέρ μου ζήτησαν οδηγίες για την ορθή απεικόνιση των ατόμων που ζο΄πυσαν την εποχή εκείνη. Για να τους δώσω σαφείς κατευθύνσεις συγκέντρωσαν πληροφορίες για τη μορφή του Ιησού και για τα ενδύματα που φέρεται να φορούσε. Αξίζει να επισημάνουμε ότι οι εικόνες του Ιησού διαχρονικά μας δίνουν κάποιες ενδείξεις για το πώς τον φαντάζονταν σε διάφορα περιβάλλοντα, αλλά δεν λένε απολύτως τίποτε για το πώς πραγματικά ήταν. Οι εικόνες που έχουμε για τον Ιησού δημιουργήθηκαν σε μεγάλο βαθμό κατά τη βυζαντινή περίοδο του τετάρτου -έκτου μ.Χ. αι.»
Η Τζόαν Τέιλορ υποστηρίζει στο άρθρο της ότι ο Ιησούς Χριστός είχε γενειάδα «απλώς επειδή δεν πήγαινε σε κουρεία». Και συνοψίζοντας αναφορικά με το ποιες εικόνες Του θεωρεί ότι είναι ακριβέστερες συνεχίζει: «Στα πορτρέτα Φαγιούμ οι εικονιζόμενοι ήταν ως Ελληνο-Αιγύπτιοι, αλλά υπήρχε μεγάλος εβραϊκός πληθυσμός και στην Αίγυπτο και ορισμένοι με μεικτή φυλετική καταγωγή. Τα τόσο ρεαλιστικά πρόσωπά τους είναι ό,τι εγγύτερο έχουμε σε φωτογραφίες των ανθρώπων που ζούσαν την εποχή του Ιησού στην ευρύτερη περιοχή. Αν φανταστούμε τον Ιησού Χριστό ως έναν Εβραίο της εποχής εκείνης, τότε τα πορτρέτα Φαγιούμ μας παρέχουν ένα καλό στοιχείο ως προς την εμφάνισή Του. Ωστόσο, υπάρχει κι ένα άλλο μέρος που μπορούμε να στραφούμε: η συναγωγή της Δούρα Ευρωπού (στη σημερινή ανατολική Συρία). Η αναπαράσταση του Μωυσή στους τοίχους της είναι πιθανότατα ό,τι εγγύτερο έχουμε καθώς δείχνει έναν Εβραίο σοφό, όπως τον φαντάζονταν στον ελληνορωμαϊκό κόσμο. Ο Μωϋσής απεικονίζεται με άβαφα ενδύματα, που ταιριάζουν στην εικόνα της ασκητικής αρρωνοπότητας (που αποφεύγει τα ζωηρά χρώματα), ενώ ο μανδύας του είναι ένα ταλίθ. Αυτή η εικόνα είναι πολύ ορθότερη ως βάση για να φανταστούμε τον Ιησού Χριστό, απ’ ό,τι οι προσωπογραφίες των Βυζαντινών», καταλήγει.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις