Εβελίνα Παπούλια: Μια σύγχρονη Κλυταιμνήστρα στο Θέατρο Τέχνης
Η Εβελίνα Παπούλια μιλάει στο in.gr για τον τρόπο που προσέγγισε το ρόλο και τη σημασία της μουσικής στην τραγωδία
Η «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή παρουσιάζεται σε μια ιδιαίτερη εκδοχή στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη με την Ελένη Μπούκλη στο ρόλο της Ηλέκτρας και την Εβελίνα Παπούλια στο ρόλο της Κλυταιμνήστρας.
Η παράσταση αποτελεί ένα ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός. Οι ηθοποιοί αντλούν πληροφορίες από την ρυθμικότητα του κειμένου και μεταβολίζουν, με το σώμα και τη φωνή, σε θεατρική δράση, τον ήχο και το ρυθμό του ποιητικού λόγου.
Με όχημα την μουσική, δημιουργούν, μια δυναμική πλατφόρμα αναπαράστασης και αναδεικνύουν το συγκινησιακό πεδίο της αρχαίας τραγωδίας. Χορωδιακά μέρη, μελωδίες και δυναμικοί ρυθμοί, δημιουργούν ένα παλλόμενο και ζωντανό ηχητικό περιβάλλον, μέσα από το οποίο αναδεικνύονται τα πρόσωπα μιας παλιάς μα πάντα επίκαιρης ιστορίας.
Η Εβελίνα Παπούλια μιλάει στο in.gr για τον τρόπο που προσέγγισε το ρόλο και τη σημασία της μουσικής στην τραγωδία.
Με ποιο τρόπο γίνεται η παρουσίαση της Ηλέκτρας;
Η Ηλέκτρα είναι το πρόσωπο με το ο οποίο ο χορός συμπάσχει. Η θέση του Σοφοκλή είναι ξεκάθαρη στο κείμενο αυτό. Η μουσική, η κίνηση και η αίσθηση την αέναης ροής του λόγου είναι ένα στοιχείο που δείχνει τι συμβαίνει στην ψυχή της Ηλέκτρας.
Πως συνδυάζεται η μουσική με την ροή του λόγου;
Η μουσική είναι σε όλη την διάρκεία της παράστασης, είτε υπογραμμίζοντας είτε υπονομεύοντας αυτά που γίνονται επί σκηνής. Η τραγωδία είναι μουσική. Ο λόγος ήταν παρτιτούρα.
Ποια κομμάτια της τραγωδίας αναδεικνύονται;
Είναι μια ερώτηση που δεν ξέρω να απαντήσω…. Η τραγωδία από μόνη της φωτίζει τις ενδόμυχες σκέψεις, τις μύχιες επιθυμίες και αναμετριέται με τον σκοτεινό εαυτό μέχρι την λύτρωση. Οπότε δεν ξέρω κατά πόσο υπάρχει η σκέψη να αναδείξεις κάτι γιατί πολύ απλά υπάρχει εκεί και σε περιμένει να το δεις.
Που βασίστηκε για την ενσάρκωση της Κλυταιμνήστρας;
Στο κείμενο… όλα εκεί μέσα κρύβονται και ξεπροβάλλουν σιγά σιγά. Ο Άρης κάνοντας την διασκευή τόνισε τους χαρακτήρες με βάση την κατεύθυνση που ήθελε να δώσει στην σκηνοθεσία του.
Η ηρωίδα ξεπερνάει ποτέ την αναγκαστική θυσία του παιδιού της;
Όχι, δεν την ξεπερνά και γι’ αυτό σκοτώνει τον σύζυγό της. Όμως σε αυτήν την εκδοχή δεν την δικαιολογούμε. Σε αυτήν την στιγμή βλέπουμε τη σκληρότητα της απέναντι στην Ηλέκτρα και πώς ο θυμός, η οργή και η εκδίκησής της, στοίχισε στα παιδιά της. Εδώ η Κλυταιμνήστρα χρεώνεται την εγωπάθειά της.
Η δολοφονία του Αγαμέμνονα ήταν για αυτή μια κάθαρση;
Προσωπική κάθαρση και γι’ αυτό είχε τεράστιες επιπτώσεις! Δεν ήταν κάθαρση που είχε να κάνει με το κοινό καλό.
- Λίβανος: Τουλάχιστον 12 νεκροί και 50 τραυματίες από ισραηλινούς βομβαρδισμούς
- Γερμανία: Ο Πιστόριους δεν θα διεκδικήσει το χρίσμα του υποψήφιου καγκελάριου – Προτείνει Σολτς
- Κιμ Γιονγκ Ουν: Προειδοποιεί για κίνδυνο πυρηνικού πολέμου
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο υπόσχονται να μην αφήσουν τον Πούτιν να «πετύχει τους σκοπούς του»
- Στα «ΝΕΑ» της Παρασκευής: Μια αλλαγή που ανατρέπει το σκηνικό
- Η βαθμολογία στον όμιλο της Εθνικής μετά την ήττα στο Λονδίνο