Τι να προσέξετε και τι όχι κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου

MH ΧΑΣΕΤΕ

Τραγούδι χωρίς όνομα (Canción sin nombre, Περού/ Ισπανία/ Χιλή/ ΗΠΑ). Δράμα της Μελίνα Λεόν

Εστιάζοντας στην περίπτωση μιας αμόρφωτης γυναίκας (Πάμελα Μεντόσα) που με την βοήθεια ενός δημοσιογράφου (Τόμι Πάραγα) αναζητεί τα ίχνη του παιδιού της η πρωτοεμφανιζόμενη Περουβιανή σκηνοθέτρια Μελίνα Λεόν αποτυπώνει έξοχα την πνιγηρή ατμόσφαιρα μιας κοινωνίας σε πλήρη παρακμή – οικονομική, κοινωνική, ηθική – το αποτέλεσμα των πολιτικών αναταραχών μιας περιόδου στην οποία το Περού βρισκόταν στο σημείο της απόλυτης διάλυσης (δεκαετία του 1980).

ΑΘΗΝΑ: ΔΑΝΑΟΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΕΛΛΗ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΘΕΣ/ΚΗ: ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ

ΟΥΤΕ ΚΡΥΟ ΟΥΤΕ ΖΕΣΤΗ

Τζότζο (Jojo Rabbit, ΗΠΑ/ ΗΠΑ/ Νέα Ζηλανδία/ Τσεχία, 2019). Κομεντί του Τάικα Γουαϊτίτι

Σοβαρά θέματα όπως η ναζιστική Γερμανία, ο Αδόλφος Χίτλερ και η εξολόθρευση των Εβραίων σε μια …λάιτ, ευχάριστη κομεντί, όπου ο εβραϊκής καταγωγής Νεοζηλανός καλλιτέχνης Ταίκα Γουαϊτίτι κρατά για τον εαυτό του τον ρόλο του Αδόλφου Χίτλερ. Η’ καλύτερα ενός «φαντάσματος» του Χίτλερ, το οποίο στοιχειώνει ως «καθοδηγητής» τον Τζότζο (Ρόμαν Γκρίφιν Ντέιβις), ένα φοβισμένο και συγχρόνως παράτολμο παιδί που μεγαλώνει στη ναζιστική Γερμανία. Ο Γουαϊτίτι χειρίζεται με ευχέρεια την πλάκα για να καταδικάσει την ηλιθιότητα του ναζισμού (προσέξτε τις σκηνές του χαιρετισμού «Χάιλ Χίτλερ») αλλά οι δραματικές καταστάσεις σε αφήνουν με κενά. Σίγουρα, όχι μια ταινία που να δικαιολογεί τις έξι υποψηφιότητές για Οσκαρ, ανάμεσα στις οποίες καλύτερης ταινίας και Β’ γυναικείου ρόλου για την Σκάρλετ Τζοχάνσον που υποδύεται την φιλελεύθερη μητέρα του Τζότζο.

ΑΘΗΝΑ: EMBASSY ODEON – ΝΙΡΒΑΝΑ – ΑΕΛΛΩ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE MALL – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΑΒΑΝΑ – ODEON ΙΛΙΟΝ – ΦΟΙΒΟΣ – WEST CITY – NANA – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – CINERAMA – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ΣΙΝΕΑΚ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ – ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ ΘΕΣ/ΚΗ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS

ΑΦΗΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

Η γκουβερνάντα (The turning, ΗΠΑ/ Αγγλία, 2020). Θρίλερ της Φλόρια Σιγκισμόντι.

Το γεγονός ότι έχουν προηγηθεί αριστοτεχνικές κινηματογραφικές μεταφορές του κλασικού μυθιστορήματος φαντασμάτων του Χένρι Τζέιμς «Το στρίψιμο της βίδας» (όπως η «Μορφή στο παράθυρο» (1961) του Τζακ Κλέιτον ή οι «Αλλοι» (2000) του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ), ανεβάζει τόσο πολύ τον πήχη που αυτή η ταινία μοιάζει με πάμπτωχο συγγενή τους. Το ατμοσφαιρικό της ξεκίνημα, σύντομα δίνει την θέση του σε όλα τα κλισέ του είδους και στο τέλος, το μόνο που σου προκαλεί είναι να ξαναδείς τις παλιές ταινίες. Παίζουν: Mακένζι Ντέιβις (φωτογραφία, αριστερά), Φιν Γούλφχαρντ, Μπρούκλιν Πρινς κ.α.

AΘHNA: ΑΝΔΟΡΑ – ΑΕΛΛΩ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON ΙΛΙΟΝ – NANA – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – VILLAGE COSMOS – CINEMA ONE

Cats (ΗΠΑ/ Αγγλία, 2019). Μιούζικαλ του Τομ Χούπερ.

Το μεγαλύτερο κινηματογραφικό φιάσκο των τελευταίων χρόνων, αυτή η μεταφορά στο σινεμά ενός από τα θρυλικότερα θεατρικά μιούζικαλ όλων των εποχών, όχι απλώς δυσφημεί το είδος του μιούζικαλ αλλά και τις ίδιες τις …γάτες. Eνας βιασμός του καλού γούστου – από το κιτς μακιγιάζ των ανθρωπόμορφων γάτων (απλώς δεν βλέπονται), μέχρι τα ανούσια χορευτικά νούμερα, τα άκυρα τραγούδια, το ανόητο χιούμορ και την ψευτο- φλουαρτιστίκ μπλε/ροζ ατμόσφαιρα». Κρίμα.

ΑΘΗΝΑ: ODEON ΙΛΙΟΝ – TOWN CINEMAS – VILLAGE MALL – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – VILLAGE PΕΝΤΗ – ΝΑΝΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΝΟΙΞΗ – ΙΝΤΕΑΛ ΘΕΣ/ΚΗ: CINEMA ONE – ODEON MAΚEΔONIA – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – VILLAGE COSMOS