Με νέα δεδομένα στην εκπαίδευση ξεκίνησε το 2020
Η περίοδος φέρνει ανακατατάξεις σε πολλά επίπεδα
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Για τα κολέγια της χώρας που είναι παραρτήματα ξένων ΑΕΙ, η νέα χρονιά ξεκίνησε με χαρμόσυνα νέα. Επεκτάσεις, στρατηγικές συμφωνίες, νέα προγράμματα σπουδών και αναζήτηση για μεγαλύτερα κτήρια και εγκαταστάσεις φαίνεται ότι ακολουθούν την ψήφιση του τελευταίου νόμου του υπουργείου Παιδείας που δίνει την δυνατότητα προσλήψεων των αποφοίτων τους και στο χώρο της εκπαίδευσης.
Με το ΑΣΕΠ να έχει ανοίξει τις «πύλες» έτσι, ένας νέος κύκλος εργασιών φαίνεται ότι αρχίζει τις επόμενες ημέρες και για την ιδιωτική μεταλυκειακή εκπαίδευση, που αναμένει ένα καινούργιο «κύμα» εισόδου σπουδαστών για τη φετινή χρονιά. Για πολλά ιδιωτικά κολέγια ο Φεβρουάριος είναι ο μήνας κατά τον οποίο υποδέχονται δεκάδες νέους σπουδαστές, που αλλάζουν εκπαιδευτική κατεύθυνση στα μέσα της χρονιάς ή απλά θέλουν να ενισχύσουν τα προσόντα τους.
Πάντως, εκτός της πρόσληψης πτυχιούχων κολεγίων-παραρτημάτων ξένων ΑΕΙ στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα δεδομένα που διαμορφώνονται στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, δημιουργούν συνθήκες επανασχεδιασμού της φυσιογνωμίας πολλών μεγάλων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων: Η «εξαφάνιση» των ΤΕΙ από τον χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας και η απουσία σχετικού σχεδιασμού από το υπουργείο Παιδείας, δίνει ώθηση στα ιδιωτικά κολέγια για ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών τους.
Όπως είναι γνωστό, με τον νόμο που ψηφίστηκε από το υπουργείο Παιδείας την περασμένη εβδομάδα η είσοδος στον εκπαιδευτικό κλάδο, θα προβλέπεται για:
– Αποφοίτους ΑΕΙ της Ελλάδας
– Αποφοίτους εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ.
– Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ
– Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.
Τα παραπάνω αφορούν τους κατόχους πτυχίων κολεγίων που συνεργάζονται με πανεπιστήμια από οποιαδήποτε χώρα του κόσμου.
Είναι γνωστό ότι στα ιδιωτικά κολέγια βρίσκουν κάθε χρόνο διέξοδο πολλοί νέοι και νέες που δεν πέτυχαν στα ελληνικά πανεπιστήμια ή και δεν επιθυμούν καν να φοιτήσουν σε αυτά, αλλά θέλουν να εξασφαλίσουν στον εαυτό τους μια επιτυχημένη επαγγελματική ζωή ώστε να γίνουν ενεργοί και συνεπείς πολίτες. Τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν δύσκολα για πολλούς επιχειρηματίες του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ωστόσο οι μεγάλοι και στιβαροί επιχειρηματίες του χώρου έχουν αντέξει τους κραδασμούς.
Η περίοδος φέρνει ανακατατάξεις σε πολλά επίπεδα, ενώ η αγορά εργασίας αλλάζει διαρκώς εικόνα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις που διεισδύουν ολοένα και περισσότερο στα συστήματα εκπαίδευσης την Ελλάδας αλλά και των υπολοίπων χωρών της υφηλίου, διαμορφώνουν νέες προκλήσεις, αλλά και την ανάγκη νέων ειδικοτήτων και προγραμμάτων σπουδών που θα συνδέονται με τις εθνικές οικονομίες και θα λειτουργούν ως μέσα βελτίωσης της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις