Γιάννης Τσεκλένης : Ενα σκάνδαλο, οι Ολυμπιακοί Αγώνες και οι Ιάπωνες
Ένα σκάνδαλο με πρωταγωνιστή τον μεγάλο Έλληνα σχεδιαστή Γιάννη Τσεκλένη, ο οποίος έφυγε σε σήμερα από την ζωή σε ηλικία 82 ετών, είχε απασχολήσει τον Τύπο το 1980.
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Ένα σκάνδαλο με πρωταγωνιστή τον μεγάλο Έλληνα σχεδιαστή Γιάννη Τσεκλένη, ο οποίος έφυγε σήμερα από την ζωή σε ηλικία 82 ετών, είχε απασχολήσει τον Τύπο το 1980.
Συγκεκριμένα, ο επιτυχημένος Έλληνας σχεδιαστής που είχε βάλει την υπογραφή του τόσο στις στολές των αεροσυνοδών επί Ωνάση, αλλά και στις σχολικές ποδιές λίγο πριν την κατάργηση του, ετοιμαζόταν το 1980 να κάνει ακόμη ένα μεγάλο βήμα και να δημιουργήσει τις στολές που θα φορούσε η ελληνική αποστολή στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μόσχας το 1980.
Ωστόσο αυτό όχι μόνο δεν έγινε ποτέ, την ώρα μάλιστα που ο σχεδιαστής είχε εμπνευστεί όλα τα σχέδια και είχε παραδώσει τον φάκελο στις επιτροπή, αλλά μετά από λίγο καιρό έμαθε μάλιστα πως μία… ιαπωνική εταιρία ανέλαβε αντί γι’ αυτόν να σχεδιάσει τις στολές.
Το σκάνδαλο μάλιστα είχαν αποκαλύψει τότε η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» αποκαλύπτοντας όλο το παρασκήνιο πίσω από αυτό.
Ειδικότερα, ήταν Οκτώβριος του 1979 όταν ο σχεδιαστής Γιάννης Τσεκλένης προσφέρθηκε αφιλοκερδώς να «ράψει» την 6μελή ελληνική Ολυμπιακή ομάδα.
Τα σχέδια που είχε παρουσιάσει είχαν εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή. Σακάκια, παντελόνια, φόρμες, καπέλα, εμφανίσεις όλων των αθλημάτων, σάκους, σορτς, γραβάτες,– εκτός από παπούτσια – περιέχονταν με αναλυτικά σχέδια και σκίτσα, στο φάκελο που είχε καταθέσει ο σχεδιαστής.
Η πρότασή του που έγινε αρχικά αποδεκτή, κόστιζε συνολικά δύο εκατομμύρια δραχμές.
Η Ολυμπιακή Επιτροπή του είχε στείλει και έγγραφο στο οποίο μεταξύ άλλων περιέγραφε και την «ιδιαίτερη χαρά» της για τη συνεργασία.
Στις 15 Μαρτίου του 1980, η ΕΟΑ του ζήτησε να κάνει και σχετική επίδειξη σε κεντρικό σημείο της Αθήνας, προκειμένου να ενημερωθεί η κοινή γνώμη για την αμφίεση της αποστολής. Όπως και έγινε.
Η επίδειξη άφησε άριστες εντυπώσεις, αλλά εκείνες τις ημέρες, μεγάλες ξένες εταιρείες αθλητικών ειδών άρχισαν να εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τα ρούχα των αθλητών.
Μετά την εκδήλωση λοιπόν ο Τσεκλένης παρέδωσε δωρεάν όλο τον φάκελο στην Ολυμπιακή Επιτροπή και απλώς περίμενε το «πράσινο φως» για να αρχίσει να ράβει τις στολές.
Υπεύθυνος για την απόρριψη ένα μέλος της επιτροπής. Και ενώ όλοι ήταν βέβαιοι ότι ο έλληνας σχεδιαστής θα έντυνε την αποστολή, μια ωραία πρωία ο Γιάννης Τσεκλένης ενημερώθηκε ότι τους αθλητές θα έντυνε τελικά μια γιαπωνέζικη εταιρεία. Όπως καταγγελλόταν υπεύθυνος για την εξέλιξη αυτή ήταν ένας δικηγόρος που κατείχε θέση στο διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής. Ο δικηγόρος όμως, υπήρξε και νομικός εκπρόσωπος της ιαπωνικής εταιρείας που ήθελε διακαώς να πάρει τη δουλειά.
Η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” αποκάλυψε τότε τις λεπτομέρειες για την απόρριψη της πρότασης Τσεκλένη και το δημοσίευμα έγινε αφορμή να τεθεί σχετική ερώτηση στη Βουλή από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Όταν ο Τσεκλένης ζήτησε να μάθει τον λόγο απόρριψης της προσφοράς του, η Επιτροπή δήλωσε πως προτίμησε την γιαπωνέζικη εταιρεία, διότι πληρούσε καλύτερα τις προδιαγραφές και επιπλέον έδινε δωρεάν τα αθλητικά παπούτσια.
«Το γεγονός είναι τουλάχιστον εξωφρενικό. Μια κρατική υπηρεσία να δίνει την ευκαιρία σε ξένη εταιρεία να χρησιμοποιεί την εθνική μας ομάδα για να διαφημίσει τα προϊόντα της», έλεγε χαρακτηριστικά. Όσο για τα γιαπωνέζικα ρούχα που φορέθηκαν ήταν βασισμένα εξ ολοκλήρου στα αρχικά σχέδια του Γιάννη Τσεκλένη. Για να δελεάσει την επιτροπή έκανε δώρο τις αγωνιστικές εμφανίσεις των αθλητών και χρέωνε μόνο τη γαλανόλευκη επίσημη αμφίεση με την οποία θα λάμβαναν μέρος στην έναρξη και τη λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων.
Σημειωτέον εκείνη την εποχή ο Τσεκλένης ήταν ένα τεράστιο όνομα στο χώρο του σχεδίου, με τις σχολικές ποδιές του να κάνουν θραύση και το όνομά του είχε γίνει εξαιρετικά δημοφιλές και αγαπητό στο ελληνικό κοινό….
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις