Τρίτη 05 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Όσκαρ 2020 : Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τη λαμπερή βραδιά

Όσκαρ 2020 : Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τη λαμπερή βραδιά

Η αγωνία για την κορυφαία κινηματογραφική βραδιά της απονομής των βραβείων Όσκαρ 2020 κορυφώνεται

H αντίστροφή μέτρηση για τα Όσκαρ 2020, έχει ξεκινήσει με τα βλέμματα ολόκληρης της υφηλίου να είναι στραμμένα στο Λος Άντζελες, εκεί όπου θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή (9/2) η 92η απονομή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών.

Η αγωνία για τους φετινούς νικητές βραβείων Όσκαρ είναι μεγάλη, ενώ τα στοιχήματα για τις ταινίες, τους ηθοποιούς και τους σκηνοθέτες πέφτουν «βροχή» ανάμεσα στους σινεφίλ και όχι μόνο.

Λίγο πριν μάθουμε, όμως, ποιοι θα κατακτήσουν φέτος τα πολυπόθητα χρυσά αγαλματίδια, σας παρουσιάζουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για  την κορυφαία κινηματογραφική βραδιά του Χόλιγουντ.

Από νικητές…. παρουσιαστές

Οι περσινοί μεγάλοι νικητές των Όσκαρ, Ολίβια Κόλμαν, Ράμι Μάλεκ, Μαχερσάλι Άλι και Ρετζίνα Κινγκ, θα είναι οι πρώτοι παρουσιαστές της φετινής βραδιάς απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών.

Η 92η τελετή απονομής των Βραβείων Όσκαρ δεν θα έχει για μία ακόμη χρονιά κεντρικό παρουσιαστή, η Ακαδημία όμως ανακοίνωσε ότι πρώτοι παρουσιαστές της βραδιάς θα είναι οι περσινοί βραβευθέντες, ο Ράμι Μάλεκ (Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για το «Bohemian Rapsody»), Ολίβια Κόλμαν (Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «The Favourite» (Ευνοούμενη) του Γιώργου Λάνθιμου), Μαχερσάλα Άλι (Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για το «Green Book») και Ρετζίνα Κινγκ (Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «If Beale Street Could Talk».

Τα αστρονομικά ποσά των Όσκαρ:

Η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ εκτός από τα φώτα, τα φλας και την χολιγουντιανή λάμψη, είναι και ένας «χορός» εκατομμυρίων δολαρίων.

Από το κόστος του κόκκινου χαλιού μέχρι τα πιο παράξενα ρεκόρ, οι αριθμοί αποτελούν τους μεγάλους πρωταγωνιστές της βραδιάς και αποδεικνύουν πως το πραγματικό οσκαρικό παιχνίδι παίζεται αλλού.

Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου (στις 3 τα ξημερώματα ώρα Ελλάδος) θα απονεμηθούν τα φετινά βραβεία Όσκαρ, σε μια τελετή που θα μεταδοθεί σε 225 χώρες.

  • 49 εκατομμύρια δολάρια είναι το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης που θα καρπωθεί το ABC για τη ζωντανή μετάδοση των Οσκαρ το βράδυ της Κυριακής 9 Φεβρουαρίου
  • 130 εκατομμύρια δολάρια είναι το οικονομικό όφελος που έχει συνολικά η περιοχή του Λος Άντζελες λόγω της φιλοξενίας της τελετής απονομής των βραβείων Όσκαρ.
  • Περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια είναι η ετήσια επένδυση του Χόλιγουντ στην προώθηση για τα Όσκαρ.
  • 29,6 εκατομμύρια ήταν ο μέσος αριθμός θεατών της τελετής του 2019.
  • 15 εκατομμύρια δολάρια είναι ο μέσος όρος αύξησης των εισιτηρίων της ταινίας που κερδίζει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας
  • 10 εκατομμύρια δολάρια είναι ο μέσος όρος κόστους της συνολικής εμφάνισης μιας σταρ στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ. Το 2014 η Κέιτ Μπλάνσετ είχε «κοστίσει» 18,1 εκατομμύρια δολάρια και παραμένει η πιο ακριβή στην ιστορία. Αν είσαι απλώς καλεσμένη «κοστίζεις» περίπου 1,5 εκατομμύρια δολάρια και αν είναι η πρώτη σου φορά υπολόγισε πως θα ξοδέψεις γύρω στα 266.000 δολάρια.
  • 2,6 εκατομμύρια δολάρια είναι η τιμή για ένα διαφημιστικό 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια της τηλεοπτικής μετάδοσης των Όσκαρ.
  • 72 χιλιάδες δολάρια κοστίζει μια ολοσέλιδη καταχώρηση στο The Hollywood Reporter κατά την οσκαρική περίοδο.
  • 105 χιλιάδες δολάρια κοστίζει μια διπλή πρόσκληση για το πάρτι του Vanity Fair, το πιο ακριβό που γίνεται ιστορικά μετά την τελετή.
  • 24.700 δολάρια κοστίζει το κόκκινο χαλί και χρειάζεται ένα συνεργείο από 18 εργάτες που δουλεύουν περίπου 900 ώρες για να το στήσουν.
  • 12.500 δολάρια κοστίζει το streaming μιας ταινίας που διανέμεται στους ψηφοφόρους της Ακαδημίας. Φτηνότερο σε σύγκριση με το 1 εκατομμύριο περίπου που κόστιζε η φυσική διανομή DVD των ταινιών.
  • 400 δολάρια κοστίζει το επιχρυσωμένο με χρυσό 24 καρατίων αγαλματάκι των Όσκαρ.

Οι αριθμοί των Όσκαρ 2020 και η σπάνια περίπτωση της Γιόχανσον:

– 17 ταινίες έλαβαν πολλαπλές υποψηφιότητες.

– 11 υποψηφιότητες πήρε το «Τζόκερ», τις περισσότερες από κάθε άλλη ταινία.

– 10 υποψηφιότητες έλαβαν τα «Ο Ιρλανδός», «1917», «Κάποτε… στο Χόλιγουντ».

– 6 υποψηφιότητες πήραν οι ταινίες «Jojo Rabbit», «Μικρές Κυρίες», «Ιστορία Γάμου» και «Παράσιτα».

– 3 φορές χωρίς κεντρικό παρουσιαστή (το 2019 και το 1989)

– 225 χώρες θα παρακολουθήσουν την τελετή.

– 24 υποψηφιότητες για το Netflix (Περισσότερες από οποιοδήποτε στούντιο ή διαδικτυακή πλατφόρμα).

– 1 μόνο μη λευκή γυναίκα βρίσκεται υποψήφια σε όλες τις κατηγορίες ηθοποιών (Σίνθια Ερίβο – «Harriet»).

– 1η φορά που ταινία από τη Νότια Κορέα κερδίζει υποψηφιότητα στα Όσκαρ («Παράσιτα»).

– Τέλος, είναι μία από τις σπάνιες φορές που ηθοποιός έχει διπλή υποψηφιότητα και διπλή ευκαιρία να κερδίσει το πολυπόθητο αγαλματάκι. Ο λόγος για τη Σκάρλετ Γιόχανσον η οποία έχει υποψηφιότητα για Όσκαρ Α Γυναικείου Ρόλου για την ταινία  «Ιστορία Γάμου», ενώ είναι υποψήφια και για Β΄ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Τζότζο».

Η τελευταία φορά που είχε συμβεί ξανά ήταν στα Όσκαρ 2008 όταν η Κέιτ Μπλάνσετ είχε δύο υποψηφιότητες, μία για την ταινία «Elizabeth: The Golden Age» και μία για την ταινία «I’m Not There», ωστόσο δεν πήρε κανένα αγαλματάκι.

Δείτε αναλυτικά παρακάτω όλες τις υποψηφιότητες των βραβείων Όσκαρ 2020:

Καλύτερη Ταινία

«Ford v Ferrari»
«The Irishman»
«Jojo Rabbit»
«Joker»
«Little Women»
«Marriage Story»
«1917»
«Once Upon a Time in Hollywood»
«Parasite»

Σκηνοθεσία

Martin Scorsese, «The Irishman»
Todd Phillips, «Joker»
Sam Mendes, «1917»
Quentin Tarantino, «Once Upon a Time in Hollywood»
Bong Joon Ho, «Parasite»

Α’ Ανδρικός Ρόλος

Χοακίν Φίνιξ – «Joker»
Ανταμ Ντράιβερ – «Ιστορία γάμου»
Λεονάρντο Ντι Κάπριο – «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
Αντόνιο Μπαντέρας – «Pain and Glory»
Τζόναθαν Πράις – «Οι δύο πάπες»

Α’ Γυναικείος Ρόλος

Ρενέ Ζελβέγκερ – «Judy»
Σαρλίζ Θερόν – «Βόμβα»
Σκάρλετ Γιόχανσον – «Ιστορία γάμου»
Σίρσα Ρόναν – «Μικρές κυρίες»
Σίνθια Ερίβο – «Harriet»

Β’ Ανδρικός Ρόλος

Τομ Χανκς, «A Beautiful Day in the Neighborhood»
Αντονι Χόπκινς, «The Two Popes»
Αλ Πατσίνο, «The Irishman»
Τζο Πέσι, «The Irishman»
Μπραντ Πιτ, «Once Upon a Time in Hollywood»

B’ Γυναικείος Ρόλος

Κάθι Μπέιτς, «Richard Jewell»
Λόρα Ντερν, «Marriage Story»
Σκάρλετ Τζοχάνσον, «Jojo Rabbit»
Φλόρενς Πιου, «Little Women»
Μάργκο Ρόμπι, «Bombshell»

Διασκευασμένο Σενάριο

Τάικα Γουαϊτίτι, «Jojo Rabbit»
Στιβ Ζέιλιαν, «The Irishman»
Αντονι ΜακΚάρτεν, «The Two Popes»
Γκρέτα Γκέργουιγκ, «Little Women»
Τοντ Φίλιπς, Σκοτ Σίλβερ, «Joker»

Πρωτότυπο Σενάριο

Ράιαν Τζόνσον, «Knives Out»
Νόα Μπόμπακ, «Marriage Story»
Σαμ Μέντες, Κρίστι Γουίλσον-Κερνς, «1917»
Κουέντιν Ταραντίνο, «Once Upon a Time in Hollywood»
Μπονγκ Τζουν-χο, Χαν Τζιν-γουον, «Parasite»

Φωτογραφία

«The Irishman»
«Joker»
«The Lighthouse»
«1917»
«Once Upon a Time in Hollywood»

Κοστούμια

«The Irishman»
«Jojo Rabbit»
«Joker»
«Little Women»
«Once Upon a Time in Hollywood»

Μοντάζ

«Ford v Ferrari»
«The Irishman»
«Jojo Rabbit»
«Joker»
«Parasite»

Μακιγιάζ και Κομμώσεις

«Bombshell»
«Joker»
«Judy»
«Maleficent: Mistress of Evil»
«1917»

Μουσική

«Joker»
«Little Women»
«Marriage Story»
«1917»
«Star Wars: Rise of Skywalker»

Τραγούδι

I Can’t Let You Throw Yourself Away, «Toy Story 4»
I’m Gonna Love Me Again, «Rocketman»
I’m Standing With You, «Breakthrough»
Into the Unknown, «Frozen 2»
Stand Up, «Harriet»

Καλλιτεχνική Διεύθυνση

«The Irishman»
«Jojo Rabbit»
«1917»
«Once Upon a Time in Hollywood»
«Parasite»

Ήχος

«Ford v Ferrari»
«Joker»
«1917»
«Once Upon a Time in Hollywood»
«Star Wars: Rise of Skywalker»

Ηχητικά Εφέ

«Ad Astra»
«Ford v Ferrari»
«Joker»
«1917»
«Once Upon a Time in Hollywood»

Οπτικά Εφέ

«Avengers: Endgame»
«The Irishman»
«The Lion King»
«1917»
«Star Wars: Rise of Skywalker»

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων

«How to Train Your Dragon: The Hidden World»
«I Lost My Body»
«Klaus»
«Missing Link»
«Toy Story 4»

Διεθνής Ταινία

«Corpus Christi» (Πολωνία)
«Honeyland» (Βόρεια Μακεδονία)
«Πόνος και δόξα» (Ισπανία)
«Παράσιτα» (Νότια Κορέα)

Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους

«American Factory» Julia Rieichert, Steven Bognar
«The Cave», Feras Fayyad
«The Edge of Democracy», Petra Costa
«For Sama» Waad Al-Kateab, Edward Watts
«Honeyland» Tamara Kotevska, Ljubo Stefanov

Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους

«In the Absence»
«Learning to Skateboard in a Warzone» Carol Dysinger
«Life Overtakes Me»,  Kristine Samuelson, John Haptas
«St. Louis Superman»
«Walk Run Cha-Cha» Laura Nix

Μικρού Μήκους Ταινία – Animation

«Daughter»
«Hair Love»
«Kitbull»
«Memorable»
«Sister»

Μικρού Μήκους Ταινία – Live Action

«Brotherhood»
«Nefta Football Club»
«The Neighbor’s Window»
«Saria»
«A Sister»

inView

«Το 2100 η Ελλάδα θα έχει λιγότερο πληθυσμό από ό,τι το 1950»

«Θα πρέπει να επανεξετάσουμε το μοντέλο ανάπτυξής μας και να το προσαρμόσουμε στους οικονομικούς μας θεσμούς» λέει στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής Υγείας και Γεωγραφίας του Πληθυσμού στη Σχολή Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 05 Νοεμβρίου 2024