Διασύνδεση Ταμειακών – Taxis : Πώς θα γίνεται ο έλεγχος
Τι πρόβλέπει ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργούν οι διασυνδεμένες με το TAXIS ταμειακές μηχανές
- «Mr Everyman»: Οι 51 άνδρες που καταδικάστηκαν για τους βιασμούς της Ζιζέλ - Γιατί τους ονόμασαν έτσι;
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
Ανά σύντομα χρονικά διαστήματα – της τάξεως των 15 έως 30 λεπτών – θα υποχρεωθούν να αποστέλλουν στο TAXIS τα δεδομένα των αποδείξεων που θα εκδίδουν περίπου 150.000 επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, μετά τη σύνδεσή τους online με το νέο πληροφορικό σύστημα της ΑΑΔΕ, το οποίο θα χρησιμοποιεί τις τελευταίες τεχνολογίες ψηφιακής ανάλυσης δεδομένων.
Ο χρόνος αποστολής θα ποικίλει ανάλογα με το είδος της επιχείρησης και θα είναι μικρότερος για εκείνες που δραστηριοποιούνται σε κλάδους που είναι ύποπτοι για διαδεδομένη φοροδιαφυγή.
Ποιες επιχειρήσεις θα στέλνουν στοιχεία συχνότερα
Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, στις επιχειρήσεις που θα στέλνουν συχνότερα δεδομένα περιλαμβάνονται όλα τα καταστήματα εστίασης (εστιατόρια, ταβέρνες, ουζερί, οινομαγειρεία, ψητοπωλεία, σουβλατζίδικα, καφετέριες, μπαρ, νυχτερινά κέντρα διασκέδασης κ.λπ.) καθώς επίσης και τα κουρεία, τα κομμωτήρια, τα ινστιτούτα αισθητικής και αδυνατίσματος και τα συνεργεία επισκευής οχημάτων, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.
Τα δεδομένα των αποδείξεων που εκδίδονται θα αποστέλλονται μέσω των νέων αναβαθμισμένων και διασυνδεδεμένων με το TAXIS ταμειακών μηχανών οι οποίες θα πρέπει να χρησιμοποιούνται από το ερχόμενο καλοκαίρι.
Άλλες 200.000 μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης προϊόντων και αγαθών (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ, φρουτοπωλεία, κρεοπωλεία, γαλακτοπωλεία, λιανοπωλητές λαϊκών αγορών και λοιπά εμπορικά καταστήματα) θα αποστέλλουν τα δεδομένα των εκδιδόμενων αποδείξεων σε πιο αραιά χρονικά διαστήματα, τα οποία θα κυμαίνονται από 8 έως 24 ώρες.
Αυτά προβλέπει ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργούν οι διασυνδεμένες με το TAXIS ταμειακές μηχανές.
Πώς θα γίνονται οι έλεγχοι
Από τη στιγμή που θα τεθούν σε λειτουργία οι νέοι αυτοί αναβαθμισμένοι φορολογικοί μηχανισμοί, οι ιθύνοντες της ΑΑΔΕ εκτιμούν ότι θα εξαλειφθούν τα φαινόμενα αλλοίωσης ή διαγραφής των δεδομένων των αποδείξεων που έχουν εκδοθεί και θα περιοριστεί σημαντικά η φοροδιαφυγή στους κλάδους των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών και λιανικών πωλήσεων.
Τα δεδομένα που θα παραλαμβάνει η ΑΑΔΕ θα γίνονται αντικείμενο ψηφιακής ανάλυσης με εξελιγμένους αλγόριθμους και μεθόδους τεχνητής νοημοσύνης, για να εντοπίζονται επιχειρήσεις και επαγγελματίες οι οποίοι έχουν αυξημένες πιθανότητες να διαπράττουν φοροδιαφυγή και οι οποίες στη συνέχεια θα γίνονται αντικείμενο εξονυχιστικών ελέγχων.
Η ανάλυση αυτή θα γίνεται με τεχνολογίες big data που χρησιμοποιούνται ευρέως στην ψηφιακή οικονομία και βασίζονται στο ότι ο αλγόριθμος όσο περισσότερα δεδομένα παραλαμβάνει, τόσο περισσότερο «μαθαίνει» τη συμπεριφορά των μονάδων και είναι σε θέση να εντοπίσει συμπεριφορές που διαφέρουν και υποδεικνύουν, εν προκειμένω, την ύπαρξη φοροδιαφυγής.
Ο αλγόριθμος θα συγκρίνει τη συμπεριφορά μιας επιχείρησης με άλλες στον ίδιο κλάδο ή σε παραπλήσιες ή αντίστοιχες περιοχές ή ακόμα με την κίνηση της ίδιας επιχείρησης μέσα στο χρόνο για να εντοπίζει τα μοτίβα που θα υποδεικνύουν αυξημένη πιθανότητα φοροδιαφυγής.
Οι αποδείξεις
Μια ακόμη ασφαλιστική δικλείδα που θα εγγυάται ότι οι τζίροι τους οποίους θα αποτυπώνουν οι εκδιδόμενες αποδείξεις δεν θα μπορούν επ’ ουδενί να αποκρυβούν εκ των υστέρων μέσω της μη δήλωσής τους στην Εφορία θα είναι οι QR Codes που θα τυπώνονται πάνω στις αποδείξεις τις οποίες θα εκδίδουν οι αναβαθμισμένες ταμειακές μηχανές.
Οι πελάτες των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών και λιανικής πώλησης θα έχουν τη δυνατότητα, μέσα από μια ειδική εφαρμογή την οποία θα διαθέσει η ΑΑΔΕ και την οποία θα μπορούν να εγκαταστήσουν στα κινητά τους τηλέφωνα, να αποκρυπτογραφούν και να «διαβάζουν» τους QR Codes, ώστε να διαπιστώνουν εάν οι αποδείξεις που πήραν στα χέρια τους έχουν καταχωρηθεί στα ηλεκτρονικά βιβλία των επιχειρήσεων που τούς τις εξέδωσαν.
Σε κάθε περίπτωση κατά την οποία ένας πελάτης θα διαπιστώνει, μετά την αποκρυπτογράφηση του QR Code της απόδειξης που έλαβε, ότι η συγκεκριμένη απόδειξη δεν καταχωρήθηκε στα βιβλία της επιχείρησης θα έχει τη δυνατότητα να προβαίνει σε ανώνυμη καταγγελία στην αρμόδια υπηρεσία της ΑΑΔΕ, επιλέγοντας την σχετική επιλογή που θα τού παρέχει η εγκατεστημένη στο κινητό τηλέφωνό του εφαρμογή.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις