Skoda Enyaq: Το ηλεκτρικό SUV των Τσέχων
Το επόμενο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Skoda θα πάρει την μορφή ενός SUV με ιρλανδική ονομασία και... ρίζες γερμανικές μιας και θα είναι το πρώτο μοντέλο της τσεχικής φίρμας που θα βασιστεί στην πολυχρηστική όσο και ηλεκτρική αρχιτεκτονική ΜΕΒ.
Προσφάτως το αμιγώς ηλεκτρικό Citigo e IV προστέθηκε στην ελληνική αγορά συνοδευόμενο από τον τίτλο του πρώτου ηλεκτροκίνητου μοντέλου στην 125χρονη ιστορία της Skoda και, όπως όλα δείχνουν, η τσεχική φίρμα, ετοιμάζει ήδη με ταχείς ρυθμούς το επόμενο ηλεκτρικό βήμα της το οποίο όπως ανακοινώθηκε θα πάρει την μορφή ενός SUV ονόματι Enyaq.
To Enyaq θα βασιστεί στην ίδια αρχιτεκτονική με το ID.3, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της VW, ενώ σε σχεδιαστικό επίπεδο αναμένεται να παραπέμπει στο Skoda Vision iV, το concept car που οι Τσέχοι παρουσίασαν στην έκθεση της Γενεύης το 2019.
Επί του παρόντος η Skoda δεν δημοσιοποιεί τεχνικά χαρακτηριστικά για το Enyaq ωστόσο θα άξιζε ίσως να σημειωθεί ότι στην περίπτωση του παραπάνω coupe SUV λογικής, concept car, αξιοποιούνταν δύο ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ, ένα για κάθε άξονα, εξασφαλίζοντας και τετρακίνηση.
Για εκείνους που αναρωτιούνται για την επιλογή της ονομασίας του ηλεκτρικού SUV, προέρχεται από τα ιρλανδικά και για την ακρίβεια από το όνομα Enya το οποίο με τη σειρά του έχει τις ρίζες του στα κελτικά και σημαίνει «ουσία, πνεύμα ή αρχή». Φυσικά, βάσει των πρόσφατων συνηθειών της Skoda προστέθηκε και το τελικό «q» που σηματοδοτεί όλα τα SUV της φίρμας.
Μένοντας στα περί ονομασίας, αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι πλην του τελικού «q» για τα SUV, τα ηλεκτρικά μοντέλα της Skoda θα ξεκινούν εφεξής από το γράμμα E, δημιουργώντας αυτονόητους συνειρμούς την ηλεκτρική ενέργεια.
Ανεξαρτήτως ονοματολογίας, το Enyaq θα είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που θα βασιστεί στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική MEB και ως εκ τούτου θα αποτελέσει ορόσημο για την φίρμα που σχεδιάζει έως το 2022 να προσθέσει στην γκάμα της 10 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Απώτερος σκοπός, έως το 2025 το 1/4 των συνολικών πωλήσεων της Skoda να αποτελείται από ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα για τα οποία θα αφιερώσει πόρους ύψους δυο δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις